Blokada przedniego mostu - po co to w ogóle?

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
stahoo
Posty: 802
Rejestracja: pn 28 lis, 2005
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: stahoo » ndz 04 lut, 2007

takim kiedys tez jezdzilem :)
Załączniki
misio.JPG
misio.JPG (82.12 KiB) Przejrzano 2217 razy
DSC00123.JPG
DSC00123.JPG (88.55 KiB) Przejrzano 2216 razy
DSC00071.JPG
DSC00071.JPG (61.2 KiB) Przejrzano 2220 razy
.:GALEON:.

piter_m
Posty: 25
Rejestracja: sob 03 lut, 2007

Post autor: piter_m » ndz 04 lut, 2007

Honda Foreman 450 ES- posiada mechanizm TraxLock, mechanizm różnicowy ma poślizg w zależności od momentu obrotowego, czyli prosto mówiąc, dajesz mało gazu, działa różnicówka, więcej, mechanizm się blokuje.
Brute Force, ma dźwigienkę (mechniczmą) której wciśnięcie powoduje zwiększenie tarcia mechanizmu róznicowego.

Wszytko po to żeby można było skręcić kierownicą i jakoś jechać ...
Honda Foreman ES 450 '05
Kawasaki BF 750 '07

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » ndz 04 lut, 2007

boski ten twój stary sprzęcik :wink:

wiemy wiemy piter_m .jeżdziłeś polarisem :?: jeżeli nie to się przejedż sam zobaczysz jak to powinno działąć :wink:


martines a ukręciłeś kiedyś w unimogu dyferek :?: ja tak :mrgreen:
.:GALEON:.

piter_m
Posty: 25
Rejestracja: sob 03 lut, 2007

Post autor: piter_m » ndz 04 lut, 2007

No cóż, chciałem zabłysnąć wiedzą :)

Polarisem nie jeździłem, jak tam działa blokada ?
Honda Foreman ES 450 '05
Kawasaki BF 750 '07

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » ndz 04 lut, 2007

:D po prostu działa kiedy trzeba czy jedziesz szybko czy wolno z górki czy pod górkę w wodzie czy po suchym 8) czary mary :lol: koło traci minimalnie przyczepność względem drugiego i już ją masz.... jedno masz w górze drugie na ziemi załączona bez opóżnienia w 100% do tego stopnia że możesz ukręcic przegób :roll: no oczywiście jak masz moc

.do tego nie odczuwasz nic na kierownicy, prosto i pewnie

ps.jest tu gdzieś MOTYF :?: widział dokładnie jak wspaniale to działa i obiektywnie mógłby sie wypowiedzieć :lol:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » ndz 04 lut, 2007

Witajcie,
Polarisy mają faktycznie świetną blokadę. Troche za dużo powiedziałem.
Blokade mają taką jak inne dobre quady czyli po prostu 100%.
Zaletą Polarisów jest po prostu jej automatyczne załączanie w przypadku poślizgu któregoś koła. Kierowca nie musi się zastanawiać czy włączyć blokadę przed wjazdem do błota, nie musi zatrzymywac się by ją włączyć tylko po prostu uruchamia się automatycznie. Bardzo ciekawe rozwiazanie a sam na własne oczy wiadziałem, ze to działa :shock:

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 05 lut, 2007

"W polarisie masz 2x4 normalnie i pełne 4x4 na sztywno po załączeniu AWD , w polarisie nie ma żadnej blokady, nie ma nawet przedniego mostu w rozumieniu "samochodowym", z przodu jest tylko przekładnia z wału napędowego na przednie półosie i nic więcej!!! Cały dowcip polega na sprzęgiełkach które są w przednich piastach i które się zapinają mechanicznie kiedy wystepuje różnica pomiędzy obrotami kół przednich i tylnych, jak tylne koła nie buksują masz tylko tył , jak zaczynasz się ślizgać zapina się przód (oba koła) i cię wyciąga z błota."

Taką informację znalazłem w necie na temat "blokady" w polarisie
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
stahoo
Posty: 802
Rejestracja: pn 28 lis, 2005
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: stahoo » pn 05 lut, 2007

"prezziguzzi X2"napisal: martines a ukręciłeś kiedyś w unimogu dyferek :?: ja tak :mrgreen:
nie, nie dalo rady... jedyna rzecz, ktora mozna bylo tam ukrecic to lusterko :)
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » pn 05 lut, 2007

:lol: tak krzysiu jest np.w sclamblerze............... 8) natomiast w sportsmenach nie ma żednych sprzęgiełek tylko hamskie przegóby a cały widz jest w przednim mechaniżmie :roll: pogrzebany :roll:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » pn 05 lut, 2007

a co do unimoga to tak jak w quadzie wszystko można niestety ukręcić........... taki nasz los terenowców :!:
.:GALEON:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”