Big Bear Chłodnica Oleju

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Kodiak/Big Bear 400, Kodiak/Grizzly 450...
Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » wt 05 sie, 2014

Problem namierzony , jakoś udało mi się zdjąć dekiel , siedział ciasno na łożysku. Co do pompy oleju . Sama w sobie jest sprawna . Nie wiem jak ale wyskoczył kołek trzymający koło zębate na wale pompki . Wszystko wyczyściłem odtłuściłem i włożyłem koło i ten kołek/klinek na klej epoksydowy. Myślę iż nie ma możliwości wyjścia po raz drugi. Wszystko schnie jutro zaleję silnik olejem i Będą testy :)

Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » czw 07 sie, 2014

Wszystko złożone smarowanie i chłodzenie oleju naprawione :)

Ps. Mam jeszcze mały problem mocno mi się poci silnik w z pod gumy krzyżaka wychodzącego ze skrzyni w kierunku tylnego mostu . Zapewne padł simering nr 13 na załączniku bodajże , trochę dużo rozbierania :/ czy ktoś to naprawiał , i ma jakieś wskazówki , i najważniejsze jakie są wymiary simeringu ?
Załączniki
canvas.png

Awatar użytkownika
kostek_ak
Posty: 113
Rejestracja: śr 05 lut, 2014
Quad:: yamaha big bear 350
Imię: andrzej

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: kostek_ak » pt 08 sie, 2014

niekoniecznie simering. Miałem ten sam problem. po nocnym postoju potrafiło nakapać pół kieliszka rozebrałem całą tylną zawiechę (bo i tak do regeneracji były łożyska)spuszczasz olej problem może być z śruba nr 16 kiepski dostęp, dekiel nr 9 śmiało można ciągnąć (tylko zaznacz górę) wysunie się z wałkiem ze skrzyni i masz wszystko na wierzchu .
U mnie był syf na wałku nr 25, trochę chemii oględziny symeringu skręcone i spokój do dziś w twoim przypadku nie obejdzie się bez odkręcenia tylnego dyfra tu możesz znaleźć wymiary i zamienniki http://www.pivotworks.com/Components.as ... =2&Page=17
yamaha stosuje sprytny trik zmniejsza bądź zwiększa rozmiary niektórych łożysk i symeringów o mm od seryjnych wiadomo co za tym idzie $$$$
smak wolności ---- try this

Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » ndz 10 sie, 2014

A jednak okazało się iż to , nie simering przepuszcza przy krzyżaku tylko simering z tylnego mostu , wszystko rozebrałem. Od razu wymienię łożysko od wałka atakującego rozmiar to 6305, igiełkowego nie zmieniam. Na oryginalnym siymeringu jest napisane 38 53 , więc jedyny simering jaki pasuje , który znalazłem w necie to 38x53x7/8. W poniedziałek jadę do sklepu z łożyskami itp. i będę składał do kupy. Jeszcze jedno Guma osłaniająca krzyżak , pod wpływem oleju strasznie się powiększyła , i wyskakuje spod opaski zaciskowej , jak ją można skurczyć :/ ?

Awatar użytkownika
kostek_ak
Posty: 113
Rejestracja: śr 05 lut, 2014
Quad:: yamaha big bear 350
Imię: andrzej

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: kostek_ak » pn 11 sie, 2014

nie można jest to proces nie odwracalny, ja u siebie skleiłem kawałek cienkiej gumy z płótnem opaski i po robocie

parę minut roboty
smak wolności ---- try this

Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » śr 13 sie, 2014

A ja przeciąłem tą osłonę i zrobiłem zakładkę , i skleiłem . Teraz jest ciasno i szczelnie :) Dziś ustawiałem też zawory bo miałem wrażenie ,ze po rozgrzaniu silnik jak by klekocze, ustawiłem jak znalazłem w nesie ssący 0,06 a wydech 0,16 . Chodzi ładnie i ciszej :)

PS. wracając do postów chłodzenia oleju , oglądałem fotki chłodnic na ebayu od starszych modeli big bear roczniki 1990 i starsze. Tam są większe chłodnice. Moja ma raptem 3 żeberka , a tam było chyba siedem. Zastanawiam się czy nie szukać jakiejś większej aby lepiej chłodzić silnik..

Awatar użytkownika
kostek_ak
Posty: 113
Rejestracja: śr 05 lut, 2014
Quad:: yamaha big bear 350
Imię: andrzej

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: kostek_ak » śr 13 sie, 2014

ja musiałem tak zrobić bo gumy nie miałem ale że udało ci się skleić tłustą gumę? Co do chłodnicy starsze modele miały większe skrzynie dlatego miały większe chłodniczki, gdzieś na filmikach widziałem zamontowaną na przednim bagażniku to dopiero chłodzenie ale czy pompka wydoli?
smak wolności ---- try this

Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » czw 14 sie, 2014

Gumę porządnie odtłuściłem i przetarłem papierem ściernym , klej trzyma porządnie. Ciekawe jakie ciśnienie wytwarza pompka ? W starszych modelach raczej jest taka sama tylko z foto wynikało ,że filterek i wyjście węży jest po stronie magneta pod nóżką od biegów. Powoli zbliża się jesień , więc nie ma już takich upałów że silnik się mocno grzeje. Ale jak kiedyś trafię na allegro na taką chłodnicę w dobrej cenie to ją zakupię :)

Awatar użytkownika
kostek_ak
Posty: 113
Rejestracja: śr 05 lut, 2014
Quad:: yamaha big bear 350
Imię: andrzej

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: kostek_ak » pt 15 sie, 2014

proponował bum poprawić wentylację w tej co masz ja u siebie pokrzywiłem blaszki chłodnicy kerherem trochę dłubaniny śrubokręcikiem i jest dobrze .W modelach z 99 r. przewidziany jest też wentylator ale ja się jeszcze z takim nie spotkałem?
smak wolności ---- try this

Awatar użytkownika
cooolman88
Posty: 17
Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Małaszewicze Duże

Re: Big Bear Chłodnica Oleju

Post autor: cooolman88 » pt 15 sie, 2014

hej, u mnie po zakupie też to było chłodnica zawalona błotem i pierwsze rzędy były tak pokrzywione ,ze nawet śrubokrętem ich nie mogłem wyprostować , dlatego wyrywałem , i prostowałem , aż był dobry prześwit. Dziś u kumpla na pogaduchach znalazłem , wiatrak od motocykla kawasaki będę go wstawiał przed cylindrem niech dmucha w terenie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Kodiak/Big Bear 400, Kodiak/Grizzly 450”