
Chyba że się przestraszą i nie przyjadą



www.klub4x4drezdenko.pl
REGULAMIN XII ZLOTU POJAZDÓW TERENOWYCH W DREZDENKU W DNIU 25.04.2009
TEREN ZLOTU : Drezdenko i okolice
MIEJSCE ZBIÓRKI : Park Harcerza, na lewym brzegu Noteci przy moście w Drezdenku
ORGANIZATOR: Klub 4x4 w Drezdenku i Automobilklub gorzowski.
CEL ZLOTU: Propagowanie aktywnego wypoczynku na Ziemi Drezdeneckiej nad Drawą i Notecią. Kontakt z przyrodą. Doskonalenie techniki jazdy sprawnościowej w terenie. Utrwalenie tradycji zlotów w Drezdenku.
KIEROWNICTWO ZLOTU:
KOMANDOR: Jarosław Wika
Z-CA KOMANDORA: Marcin Pietrzak
KIEROWNIK BIURA: Agnieszka Wika
KIEROWNIK KOMISJI OBLICZEŃ: Jan Kuchowicz
ZABEZPIECZENIE MEDYCZNE: SPZOZ Drezdenko
PROGRAM ZLOTU:
Sobota 25.04.2009
PARK HARCERZA
Od 8.00 - 9.00 - przyjmowanie zgłoszeń i rejestracja załóg
Ok. 9.00 - losowanie numerów startowych
Ok. 9.30 - rozpoczęcie zmagań przez grupę przeprawową i start pierwszego zawodnika w kategorii sport
Ok. 13.00 - posiłek rajdowy w bazie zlotu
Ok. 17.00 - zakończenie zlotu
UCZESTNICTWO: do udziału w zlocie dopuszcza się pojazdy terenowe posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach RP. Wszystkie pojazdy muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC i NW. Załogę stanowi kierowca i pilot. Na trasie dojazdowej dopuszcza się uczestnictwo osób towarzyszących w pojazdach, zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
PRZEBIEG ZLOTU:
Zmagania na tym zlocie podzieliliśmy na dwie grupy: sportową i przeprawową. Załoga zgłaszająca swój udział może określić uczestnictwo tylko w jednej konkurencji.
Grupa sportowa pokonuje trzy próby sprawnościowe na odcinkach trawiasto-błotnych i górzysto-żwirowych. Na każdej próbie będą obecni sędziowie w godzinach wskazanych przez organizatora oddzielnym komunikatem. Załogi startują w kolejności wylosowanych numerów startowych. Nie podjęcie próby w wyznaczonym czasie powoduje wykluczenie z danej rywalizacji. Czas pomocy podczas przejazdu próby (podczepienie liny przez pilota), wlicza się do ogólnego czasu przejazdu próby. W czasie przejazdu próby pasy bezpieczeństwa zapięte, szyby zamknięte!!! Kaski ochronne zapięte!!!
PUNKTACJA:
1.Pominięcie bramki - 50 pkt. karnych
2.Przewrócenie słupka - 5 pkt. Karnych
3.Nie ukończenie próby - taryfa
Dla każdej próby zostanie przypisany czas przejazdu minimalny i maksymalny. Przekroczenie (skrócenie) czasu minimalnego - każda sekunda - 20 pkt. Karnych. Przekroczenie czasu maksymalnego - 10 pkt. Karnych. Przejazd w limicie czasowym - każda sekunda 1 pkt.
Grupa przeprawowa ma do pokonania kilkadziesiąt punktów przeprawowych(faktyczna ilość zostanie określona komunikatem organizatora przed rozpoczęciem zawodów). Dojazdy do punktów przeprawowych będą wskazywać znaki kierunkowe, a same punkty przeprawowe będą zawierać tabliczkę z numerem próby. Zaliczenie próby polega na odbiciu pieczęci przytwierdzonej do słupka lub drzewa na karcie drogowej umieszczonej na stałe w pojeździe. UWAGA! Numer odbitej pieczęci musi być zgodny z numerem pola na karcie drogowej. W przeciwnym wypadku punkt nie zostanie zaliczony przez komisję sędziowską. Punkty przeprawowe mogą mieć różną wartość określoną przez organizatora według stopnia trudności. Zdobywca największej ilości punktów zostaje zwycięzcą. Czas rozpoczęcia i zakończenia zmagań określa organizator w komunikacie. Pomoc organizatora w trakcie zmagań nie będzie udzielana. W przypadku zdobycia takiej samej ilości punktów zostanie przeprowadzona konkurencja dodatkowa polegająca na ciągnięciu opony, podczepieniu jej do drzewa i zapięciu szekli na czas.
W CZASIE ZAWODÓW PRZESTRZEGAMY WSZELKICH PRZEPISÓW BEZPIECZEŃSTWA
NAGRODY: organizator za udział w zlocie przewiduje puchary i dyplomy za trzy pierwsze miejsca w każdej konkurencji. Protesty nie będą przyjmowane.
POSTANOWIENIA OGÓŁNE: Każdy uczestnik biorący udział w zlocie podporządkowuje się niniejszemu regulaminowi. Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności za szkody spowodowane osobom trzecim.
INNE: Wszelkie szczegółowe informacje mogą być podawane w formie komunikatów ustnych przed opuszczeniem zbiórki. Organizator zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych prób sprawnościowych, w zależności od warunków atmosferycznych, ze względu na bezpieczeństwo uczestników.
UWAGA!
Zabrania się wjazdu przed zawodami na odcinki przygotowane do prób pod rygorem wykluczenia z imprezy.
KOMANDOR
Jarosław Wika
501-040-765