Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Stało się, podczas ostatniej jazdy pękła gumowa osłonka przegubu. W sumie to podczas jazdy coś mi nie pasowało zatrzymałem się skontrolowałem, a tam na osłonach pełno smaru. Szczęście, że mój Rincon wodę widzi bardzo rzadko, mimo to podjąłem decyzję o transporcie powrotnym przyczepką - piach w przegubie na pewno by mu zaszkodził. Kluczowe w sprawach pęknięcia manszety jest jak najszybsze zdiagnozowanie usterki pozwala nam to na uniknięcie jego wymiany, a walnięty przegub to koszt około 450 zł ...
Kilka suchych danych:
- Przegub zewnętrzny średnice : 19mm i 66mm; długość manszety - 79mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 74mm
- Przegub wewnętrzny średnice 19mm i 64mm; długość manszety - 89mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 72mm
- Pierścień zabezpieczający przegub - średnica wewnętrzna : 60mm
- Seger na końcu półośki - średnica wewnętrzna - 19mm
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pacjentem okazał się przegub zewnętrzny (od strony koła). Rozbieramy całe tylne zawieszenie - w łożyska warto napchać papieru. Aby się do niego dobrać mamy dwie drogi :
(pęknięta manszeta)
1) zdejmujemy opaski manszety od strony dyfra (wszystko przed tym czyścimy), zsuwamy manszetę wewnętrzną. Z przegubu wyjmujemy pierścień zabezpieczający i wyciągamy kielich przegubu. W dyfrze zostaje frez przegubu - jest to o tyle niebezpieczne, że wilgoć która tam powstaje może doprowadzić do przekręcenia się przegubu w dyfrze - wtedy kaplica, lepiej więc nasmarować za wczasu.
(mały pierścień zabezpieczający znajduje się przy samej krawędzi przegubu)
2) wyciągamy całą półoś z dyfra wraz z dwoma przegubami - jest to bardzo trudne zadanie i strasznie czasochłonne, mnie się nie udało przez 2 godziny, ze względu na ograniczony czas - spróbuję ponownie za parę dni.
Półoś w imadło i w zależności od tego którą opcję wybraliśmy rozbieramy przegub wewnętrzny - 6 kulek, kielich przegubu, pierścień zabezpieczający i mały seger na końcu półośki.
(rozkręcony przegub)
(seger na końcu półośki, a w zasadzie jego brak)
Zdejmujemy uszkodzoną manszetę, przeczyszczamy przegub benzyną, przyglądamy się, czy nie ma zniszczeń. Jeśli nie to uzupełniamy smar i zakładamy nową osłonkę i opaski zaciskowe (powinny być zaciśnięte tak mocno, aby cała manszeta się nie zsuwała z przegubu).
Następnie składamy przegub wewnętrzny - najpierw zakładamy na półośkę naszą starą manszetę, później kielich mniejszą średnicą w dół pamiętamy o segerze na końcu półośki. Zaciskamy opaski i gotową półoś wkładamy do dyfra uprzednie wyczyszczonego i nasmarowanego w środku.
Coś z tym powinniśmy zrobić
Pozdrawiam Artur
Kilka suchych danych:
- Przegub zewnętrzny średnice : 19mm i 66mm; długość manszety - 79mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 74mm
- Przegub wewnętrzny średnice 19mm i 64mm; długość manszety - 89mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 72mm
- Pierścień zabezpieczający przegub - średnica wewnętrzna : 60mm
- Seger na końcu półośki - średnica wewnętrzna - 19mm
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pacjentem okazał się przegub zewnętrzny (od strony koła). Rozbieramy całe tylne zawieszenie - w łożyska warto napchać papieru. Aby się do niego dobrać mamy dwie drogi :
(pęknięta manszeta)
1) zdejmujemy opaski manszety od strony dyfra (wszystko przed tym czyścimy), zsuwamy manszetę wewnętrzną. Z przegubu wyjmujemy pierścień zabezpieczający i wyciągamy kielich przegubu. W dyfrze zostaje frez przegubu - jest to o tyle niebezpieczne, że wilgoć która tam powstaje może doprowadzić do przekręcenia się przegubu w dyfrze - wtedy kaplica, lepiej więc nasmarować za wczasu.
(mały pierścień zabezpieczający znajduje się przy samej krawędzi przegubu)
2) wyciągamy całą półoś z dyfra wraz z dwoma przegubami - jest to bardzo trudne zadanie i strasznie czasochłonne, mnie się nie udało przez 2 godziny, ze względu na ograniczony czas - spróbuję ponownie za parę dni.
Półoś w imadło i w zależności od tego którą opcję wybraliśmy rozbieramy przegub wewnętrzny - 6 kulek, kielich przegubu, pierścień zabezpieczający i mały seger na końcu półośki.
(rozkręcony przegub)
(seger na końcu półośki, a w zasadzie jego brak)
Zdejmujemy uszkodzoną manszetę, przeczyszczamy przegub benzyną, przyglądamy się, czy nie ma zniszczeń. Jeśli nie to uzupełniamy smar i zakładamy nową osłonkę i opaski zaciskowe (powinny być zaciśnięte tak mocno, aby cała manszeta się nie zsuwała z przegubu).
Następnie składamy przegub wewnętrzny - najpierw zakładamy na półośkę naszą starą manszetę, później kielich mniejszą średnicą w dół pamiętamy o segerze na końcu półośki. Zaciskamy opaski i gotową półoś wkładamy do dyfra uprzednie wyczyszczonego i nasmarowanego w środku.
Coś z tym powinniśmy zrobić
Pozdrawiam Artur
Ozo Drapers Squad
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
A przegub został wewenątrz dfyfra, nie wyciągnąłeś go ?
Jak dobrze widzę, to poci się uszczelniacz w dyfrze ?
Jak dobrze widzę, to poci się uszczelniacz w dyfrze ?
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Został, mojemu pomocnikowi nie starczyło czasu, a samemu tego nie zrobię. Poci się, podczas smarowania przegubów chciałem to wymienić, ale nie dało rady, olej jest cały czas kontrolowany. Będę jeszcze próbował bo tak tego nie zostawię.
Ozo Drapers Squad
- DIABLO_W
- DIABLO TEAM ZGIERZ
- Posty: 1539
- Rejestracja: sob 23 maja, 2009
- Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gdzieś w centrum
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Ikar wystarczy wyszarpnąć resztę tego przegubu z dyfra i zdemontować zimering i dać nowy bo masz już tyle rozebrane to jedna robota
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Jak ja bym chciał Andrzejku żeby tak się działo ... Pingwin już to opisywał na innym forum - wadliwe simmeringi puszczają wodę do dyfra, są to naprawdę niewielkie ilości które niestety nie mają jak odparować. Całość koroduje, frez na przegubie "mięknie" i przez to półoś nie chce wyjść z mostu. Uwierz mi, że było by mi naprawdę łatwiej gdybym nie musiał rozbierać tego przegubu na quadzie... Będę walczył ponownie bo łatwo się nie poddaje, zobaczymy pół opakowania WD-40 wypsikane może jakoś pójdzie, jak będziesz w okolicach Karolewa to zapraszam na gorącą herbatkę, do mnie ze żwirowni dojedziesz w 3 minuty.
Tu masz zdjęcie zapożyczone od Pingwina
Tu masz zdjęcie zapożyczone od Pingwina
Ozo Drapers Squad
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Takie dwie półosie wyszarpaliśmy od kolegi w Rinconie - nieźle co ?
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Po kolejnych bezowocnych godzinach spędzonych przy foczce jestem naprawdę zniesmaczony. Przegub nie chce wyjść z dyfra, próbowałem wszystkiego WD40, WD40 + kompresor (może sprężone powietrze wepchnie odrdzewiacz pod simmering), młotek, łyżka do kół, różne dźwignie i inne tego typu manewry, nawet opalarka poszła w ruch, a typ jak wlazł tak wyleźć nie chce, co prawda maszyna już złożona i śmiga, ale tak tego nie zostawię tym bardziej, że simmering puszcza olej - widać na zdjęciach. Jutro spróbuję w specjalistycznym sklepie z ściągaczami, zdjęcia mam, wymiary też może coś dobiorą, a jak nie to dorobimy...
Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł
P.S. Przynajmniej mały przegląd Foczki zrobiony, a i prezent na zimę w postaci Oxfordów założony
Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł
P.S. Przynajmniej mały przegląd Foczki zrobiony, a i prezent na zimę w postaci Oxfordów założony
Ozo Drapers Squad
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Ja w swoim przypadku się nie poddałem i zdemontowałem cały most (dyfer)
Do imadła .... młot ..... i jedna strona wyszła a druga to już z górki bo tylko wybijak i już łatwiej
Najgorzej jest wybić jedną stronę.
Do imadła .... młot ..... i jedna strona wyszła a druga to już z górki bo tylko wybijak i już łatwiej
Najgorzej jest wybić jedną stronę.
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Przez chwilę przechodziło mi to przez myśl
Mógłbyś opisać pokrótce jak to się robi ? Oglądałem cały most i nie ma tam zbyt wiele miejsca na szarpnięcie... Są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia ?
Nachodzi mnie jeszcze jedna myśl z tym młotem... No bo leży sobie taki w garażu taki naprawdę ciężki Pytanie tylko, czy jak przyfasolę tym młotem w zewnętrzną ścianę przegubu to czy ona nie pęknie ?
Mógłbyś opisać pokrótce jak to się robi ? Oglądałem cały most i nie ma tam zbyt wiele miejsca na szarpnięcie... Są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia ?
Nachodzi mnie jeszcze jedna myśl z tym młotem... No bo leży sobie taki w garażu taki naprawdę ciężki Pytanie tylko, czy jak przyfasolę tym młotem w zewnętrzną ścianę przegubu to czy ona nie pęknie ?
Ozo Drapers Squad
Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680
Już teraz za bardzo nie pamiętam robiłem to 1.5roku temu
ale musisz przyłożyć jakiś płaskownik / łyżkę / wybijak /przecinak coś co będzie pasowało w jednym miejscu co będzie w miarę najlepszy kąt do uderzenia w przegub ...... jedno silne uderzenie ...
ale musisz przyłożyć jakiś płaskownik / łyżkę / wybijak /przecinak coś co będzie pasowało w jednym miejscu co będzie w miarę najlepszy kąt do uderzenia w przegub ...... jedno silne uderzenie ...