Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr 24 sie, 2005
Ja jak kupowałem swoją Yamahę, to również nie miała homologacji. Ale za 2000 zł Yamaha zarejestrowała mi tego quada jako pojazd samochodowy inny z podkategorią L7e - czyli czterokołowiec. Mimo że quad jest zarejestrowany to nadal nie posiada ani lusterek, ani licznika, ani migaczy, a i mocy ma chyba zbyt dużo jak na L7e.
Quad został mi sprzedany już jako zarejestrowany, więc ja go tylko przerejestrowałem na siebie.
Zadzwoń może do salonu Yamahy i zapytaj się czy mogą go ci zarejestrować...
Quad został mi sprzedany już jako zarejestrowany, więc ja go tylko przerejestrowałem na siebie.
Zadzwoń może do salonu Yamahy i zapytaj się czy mogą go ci zarejestrować...
z tego co sie orientuje do rejestracji (a tym samym do poruszania sie po drogach publicznych) potrzeba lusterek, kierunkowskazów, lampy musza spelniac wymogi Uni Europejskiej + uklad hamulcowy!
w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)
Ja rejestrowalem swojego POLARISA Phoenixa i poza 4godzinami oczekiwania az kobiety w urzedzie zidentyfikuja co wlasciwie maja zarejestrowac udalo sie:)
z tego co wiem w PL tylko polarisy maja w ofercie FABRYCZNIE homologowane ATV, w przypadku pozostalych producentow oferuja czesto dokupienie specjalengo kitu homologacyjnego itp
w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)
Ja rejestrowalem swojego POLARISA Phoenixa i poza 4godzinami oczekiwania az kobiety w urzedzie zidentyfikuja co wlasciwie maja zarejestrowac udalo sie:)
z tego co wiem w PL tylko polarisy maja w ofercie FABRYCZNIE homologowane ATV, w przypadku pozostalych producentow oferuja czesto dokupienie specjalengo kitu homologacyjnego itp
ponadto zeby atv moglbyc homologowany jego moc NIE MOZE przekraczac 15KM (tak ja ze skuterami)
wiem ze polarisy (maja 5 z homologacja w ofercie) sa blokowane fabrycznie, ale odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji
ale zawsze jest ryzyko jesli sie trafi na patrol albo stacje kontroli pojazdow (oczywiscie najpierw musza sie znac na ATV i przepisach) gdie moga sie przyczepic i wtedy moze byc problem
a jesli chodzi o polarisy - narazie roznica miedzy tylki homologowanymi z normalnymi jest duza to tez fakt, z tego co wiem wkrotce to sie zmieni i roznica np z 6000tys (scrambler 500 to 36900 / 42900 pln) bedzie wynosci ok 500.
polaris laczy sie z ktm i prawdopodobnie przeniesie czesc produkcji do włoch
Jacku, pozwoliłem sobie połączyć Twoją wiadomość, gdyż użyłeś górnego apostrofu i temat się nie chciał wyświetlać. Grzegorz
wiem ze polarisy (maja 5 z homologacja w ofercie) sa blokowane fabrycznie, ale odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji
ale zawsze jest ryzyko jesli sie trafi na patrol albo stacje kontroli pojazdow (oczywiscie najpierw musza sie znac na ATV i przepisach) gdie moga sie przyczepic i wtedy moze byc problem
a jesli chodzi o polarisy - narazie roznica miedzy tylki homologowanymi z normalnymi jest duza to tez fakt, z tego co wiem wkrotce to sie zmieni i roznica np z 6000tys (scrambler 500 to 36900 / 42900 pln) bedzie wynosci ok 500.
polaris laczy sie z ktm i prawdopodobnie przeniesie czesc produkcji do włoch
Jacku, pozwoliłem sobie połączyć Twoją wiadomość, gdyż użyłeś górnego apostrofu i temat się nie chciał wyświetlać. Grzegorz
- Grzegorz Głowienka
- Administrator
- Posty: 2030
- Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
- Quad:: testowy :)
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: mazowieckie
- Kontakt:
Jacek napisał:
Co miałeś na myśli pisząc, że hamulce są zintegrowane - czy miało to oznaczać że naciśnięcie dźwigni odpowiadającej za koła przednie ma zatrzymać wszystkie koła? czy tylko obydwa koła przednie...
Pozdrawiam Grzegorz
Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny. Poza tym mam homologowanego quada (Kymco KXR 250 posiadający fabryczną homologację) posiada dwa hamulce na kierownicy + hamulec nożny, który blokuje tylko tylne koła.w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)
Co miałeś na myśli pisząc, że hamulce są zintegrowane - czy miało to oznaczać że naciśnięcie dźwigni odpowiadającej za koła przednie ma zatrzymać wszystkie koła? czy tylko obydwa koła przednie...
Pozdrawiam Grzegorz
Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny
moje wypowiedzi w glownej mierze dotycza atv polarisa,
w atv bez homologacji na kierownicy sa 2 hamulce + nozny (przekladnia automatyczna), w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny (przekladnia automatyczna)
jesli chodzi o hamulce - wymogiem jest aby atv homologowany posiadal"zintegrowany" uklad hamulcowy
tzn. nasisniecie jednego hamulca musi blokowa hamulce na dwoch osiach!!! (tak jak w samochodzie)!!!!
z tego co wiem niedopuszczalny jest układ hamulcowy (w atv z homologacja) gdzie nasisniecie ktoregokolwiek hamulca blokuje TYLKO hamulce z przodu lub z tyłu.
tak wyglada homologacja zgodna z przepisami w100%, ale kto to bedzie sprawdzal:)
moje wypowiedzi w glownej mierze dotycza atv polarisa,
w atv bez homologacji na kierownicy sa 2 hamulce + nozny (przekladnia automatyczna), w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny (przekladnia automatyczna)
jesli chodzi o hamulce - wymogiem jest aby atv homologowany posiadal"zintegrowany" uklad hamulcowy
tzn. nasisniecie jednego hamulca musi blokowa hamulce na dwoch osiach!!! (tak jak w samochodzie)!!!!
z tego co wiem niedopuszczalny jest układ hamulcowy (w atv z homologacja) gdzie nasisniecie ktoregokolwiek hamulca blokuje TYLKO hamulce z przodu lub z tyłu.
tak wyglada homologacja zgodna z przepisami w100%, ale kto to bedzie sprawdzal:)
Re: Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...
Panowie. Czy ma ktoś fizycznie homologacje od polarisa i mógłby zrobić zdjęcie i wysłać na PW żeby zobaczyć jak to wygląda