Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Kymco
ODPOWIEDZ
iceman16
Posty: 1
Rejestracja: śr 06 cze, 2018
Quad:: MXU 500 IRS DX
Imię: Damian

Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Post autor: iceman16 » śr 06 cze, 2018

Witam,

proszę o pomoc posiadam quada Kymco MXU 500 IRS DX 2016 rok 965 km pełen serwis, podczas ostatniej przejażdżki po powrocie do domu zauważyłem wyciek oleju z pod quada, quad został zawieziony do serwisu okazało się że uszkodzony jest blok silnika, po zdemontowaniu silnika okazało się pękniecie karterów silnika w lokalnym serwisie zostało wysłane zgłoszenie gwarancyjne do przedstawiciela Kymco Polska w Warszawie w ramach rozpatrywania gwarancji dostarczono silnik do weryfikacji po około 2 tyg otrzymałem wiadomość pisemną ze silnik jest zatarty przyczyną był zbyt niski stan oleju co spowodowało zatarcie się łożyska w skutek czego doszło do pęknięcia karterów.

dodam że quad był w styczniu na przeglądzie

proszę o pomoc w jaki sposób ugryź sprawę

Pozdrawiam
Damian

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Post autor: mesel » śr 06 cze, 2018

Zgodnie z instrukcją i warunkami gwarancji kontrola stanu oleju między przeglądami jest obowiązkiem użytkownika. Tego typu sprawy (uszkodzenia silników z powodu niskiego stanu płynów) są cholernie ciężkie z szansą na wygraną na poziomie 1 %.

Robsson
Posty: 928
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: zaje*****
Imię: Polaris, Suzuki, Yamaha, CF Moto, Kymco

Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Post autor: Robsson » śr 06 cze, 2018

Jakiego łozyska?
Zeby dowiedzieć się prawdy i ocenić szanse trzebaby zlecić niezależną ekspertyze. Dopiero po tym myślałbym co robić.
V2.....sound of madness

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4251
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Post autor: oolsztyniak » czw 07 cze, 2018

W "ASO" cf moto koleżka zrobił przegląd. Zamiast prawie 4 litrów wlano mu 3 litry oleju (sytuacja opisana na forum).
Przegląd gwarancyjny rzecz jasna. Skąd wiadomo, że wlali 3 litry oleju? A no stąd, że kolega dał im swój olej i litr w bańce oddali (nie wiedział bo nie musiał wiedzieć ile oleju w silniku być powinno). Przejechał 30 km i silnik wyciągnął kopyta.
Jak się sprawa zakończyła? Tak, że naprawił silnik z własnych środków bo "ASO" do tej farsy się nie przyznało. Jedyne co to sąd może coś tu pomóc (ewentualnie) ale trwać to będzie z dwa lata.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA

Post autor: DKfan » pt 08 cze, 2018

Tylko rzeczoznawca który wykaże że przytarcie nastąpiło w wyniku ubytku oleju spowodowanego pęknięciem karteru. Czyli wykaże że ubytek oleju był skutkiem a nie przyczyną. Czyli rzeczoznawca musi wykazać wadę materiałowa karteru, jeżeli takiej nie bylo to bez szans na wygraną w sądzie.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kymco”