Zalecane ciśnienie w raporze 700
Zalecane ciśnienie w raporze 700
Cześć, Posiadam od dwóch tygodni pierwszego mojego quada Raptora 700. Nabiłem trochę powietrza do kół bo miałem w lewym przednim kole za mało. Dobiłem jeszcze trochę do tylnych kół i chyba przedobrzyłem. Zauważyłem że z tyłu z lewej strony zdziera się więcej kostki niż w prawym tylnym kole. Jakie są zalecane ciśnienia w przednich kołach i tylnych kołach. Jeżdżę tylko po terenie. Zdarza się przejechać w ciągu całej jazdy około 1km po drodze publicznej. Staram się na drodze delikatnie jechać aby jak najmniej mieliły koła . Proszę o pomoc bo moje nowe koła nie starczą na cały sezon .
- Progress
- TranS-Squad Team
- Posty: 2210
- Rejestracja: śr 13 paź, 2010
- Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Rembertów/Wilanów
Re: Zalecane ciśnienie w raporze 700
Cześć...
Nie podpowiem ci ile dziesiątych atmosfery powinno w nich znajdować, ponieważ to zależy wyłącznie od terenu po jakim się poruszasz i indywidualnych upodobań.
Sam czujesz czy quad łapie jakąś przyczepność jak idziesz bokiem czy sunie jak po lodzie ( mając mocno nabite opony - są twarde )
Z autopsji wiem że miękkie opony to bardzo fajna przyczepność quada na piachu czy szutrze ale też większe ryzyko rozwalenia felgi - skrzywienie przy centralnym uderzeniu np w korzeń.
Ostatnio miałem np: mocniej niż zwykle nadmuchane przednie koła i przy uderzeniu w zwalone drzewo felga jest prosta a cała siła poszła na drążek kierowniczy który się mocno wygiął.
Jeżeli masz orginalne felgi to także może ci się zdarzy że podczas ostrego wejścia w w dość twardą np trawiastą muldę rantem felgi dostanie sie pod nią błoto i trawa i zacznie schodzić ci powietrze. Osobiście zdarza mi się to rzadko ale kilka razy miało to miejsce.
Podsumowując wg mnie ciśnienie kół dopasowujesz do indywidualnych potrzeb, metodą prób i błędów.
Nadmuchaj sobie np po 0,8 w koła - przejedz się następnie spróbuj np 0,4 zobaczysz jaka rożnica... sam znajdziesz ten kompromis.
Co do ścierającej sie bardziej w jednej oponie kostki to oprócz tego że ciśnienie w obu oponach powinno być jednakowe to bardziej podejrzewał bym: krzywa felga, krzywy uchwyt trzymający koło, krzywa ośka, źle dokręcone koło, sposób ścierania się bieżnika jego kształt może także powiedzieć np na którą stronę częściej i mocniej wchodzisz bokiem - ale nie sądze żeby akurat to było powodem.
Ja na Maxxis Razr 2 przejechałem ponad 6 tyś km w czasie jeżeli mnie pamięć nie myli 15 miesięcy przez wszystkie pory roku i opony jeszcze mają bieżnik, asfalt także był grany - żadnej taryfy ulgowej, polecam te opony jak już skończysz z tymi co masz ale to na pewno potrwa, więc się nie przejmuj.
Nie podpowiem ci ile dziesiątych atmosfery powinno w nich znajdować, ponieważ to zależy wyłącznie od terenu po jakim się poruszasz i indywidualnych upodobań.
Sam czujesz czy quad łapie jakąś przyczepność jak idziesz bokiem czy sunie jak po lodzie ( mając mocno nabite opony - są twarde )
Z autopsji wiem że miękkie opony to bardzo fajna przyczepność quada na piachu czy szutrze ale też większe ryzyko rozwalenia felgi - skrzywienie przy centralnym uderzeniu np w korzeń.
Ostatnio miałem np: mocniej niż zwykle nadmuchane przednie koła i przy uderzeniu w zwalone drzewo felga jest prosta a cała siła poszła na drążek kierowniczy który się mocno wygiął.
Jeżeli masz orginalne felgi to także może ci się zdarzy że podczas ostrego wejścia w w dość twardą np trawiastą muldę rantem felgi dostanie sie pod nią błoto i trawa i zacznie schodzić ci powietrze. Osobiście zdarza mi się to rzadko ale kilka razy miało to miejsce.
Podsumowując wg mnie ciśnienie kół dopasowujesz do indywidualnych potrzeb, metodą prób i błędów.
Nadmuchaj sobie np po 0,8 w koła - przejedz się następnie spróbuj np 0,4 zobaczysz jaka rożnica... sam znajdziesz ten kompromis.
Co do ścierającej sie bardziej w jednej oponie kostki to oprócz tego że ciśnienie w obu oponach powinno być jednakowe to bardziej podejrzewał bym: krzywa felga, krzywy uchwyt trzymający koło, krzywa ośka, źle dokręcone koło, sposób ścierania się bieżnika jego kształt może także powiedzieć np na którą stronę częściej i mocniej wchodzisz bokiem - ale nie sądze żeby akurat to było powodem.
Ja na Maxxis Razr 2 przejechałem ponad 6 tyś km w czasie jeżeli mnie pamięć nie myli 15 miesięcy przez wszystkie pory roku i opony jeszcze mają bieżnik, asfalt także był grany - żadnej taryfy ulgowej, polecam te opony jak już skończysz z tymi co masz ale to na pewno potrwa, więc się nie przejmuj.
TranS-Squad Team
Re: Zalecane ciśnienie w raporze 700
Instrukcja mowi, ze ma byc 0,27 atmosfery w kazdym kole. Bynajmniej na fabrycznych Dunlopach.
Re: Zalecane ciśnienie w raporze 700
Nadmuchaj sobie np po 0,8 w koła - przejedz się następnie spróbuj np 0,4 zobaczysz jaka rożnica... sam znajdziesz ten kompromis.
- Załączniki
-
- 8877afcd.gif (23.87 KiB) Przejrzano 7894 razy
"DOBARA"
Re: Zalecane ciśnienie w raporze 700
kolega dobrze napisał do 0,8 ale oceń sam zobacz jak quad się prowadzi najważniejsze żeby nie przepompować!