honda foreman

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
bad_dino
Posty: 76
Rejestracja: śr 21 sty, 2009
Quad:: g660
Lokalizacja: Wołomin

honda foreman

Post autor: bad_dino » pn 02 lut, 2009

Witam
Mam honde z 2001r która bierze olej wiem ze to juz silnik odmawia posłuszeństwa ale chce sie dowiedzieć ile jeszcze mogę na niej jeszcze pojeździć zanim się rozleci ???
I jaki byłby koszt ewentualnej naprawy.
A moze jest jakaś rada na to aby przestał brać olej ???
Oleju bierze po całym dniu jazdy miałem poł bagnetu po powrocie 1/4 ;(
Proszę o radę

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 502
Rejestracja: sob 29 lip, 2006
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Kontakt:

Post autor: Mickey » pn 02 lut, 2009

Może olej mineralny pomoże (będzie się tworzył osad, który może trochę "uszczelni" silnik)? :bezradny:
Na jakim oleju teraz jeździsz?
Pozdrawiam Mikołaj

bad_dino
Posty: 76
Rejestracja: śr 21 sty, 2009
Quad:: g660
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: bad_dino » pn 02 lut, 2009

Motul 10w40

bad_dino
Posty: 76
Rejestracja: śr 21 sty, 2009
Quad:: g660
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: bad_dino » pn 02 lut, 2009

A orientujesz się może ile naprawa tego może kosztować ??
Oraz jak szybko może skończyć mi się silnik ??? Dodam ze nie kopci

mike89223
Posty: 62
Rejestracja: śr 13 sie, 2008
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mike89223 » pn 02 lut, 2009

mam ten sam problem tylko w kawasaki i będziesz musiał wymienić pierścienie, po jakimś czasie twoja maszyna będzie coraz bardziej "dymić" i będzie za tobą biało :D tak mi to tłumaczył mechanik
mike

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » wt 03 lut, 2009

Można kupić specjalne oleje do silników, które dzięki swoim właściwościom redukują spalanie oleju...
.:GALEON:.

bad_dino
Posty: 76
Rejestracja: śr 21 sty, 2009
Quad:: g660
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: bad_dino » wt 03 lut, 2009

a możesz jakiś polecić ??

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » wt 03 lut, 2009

Naszczęście nigdy nie musiałem korzystac z takich wynalazków, nie mam więc żadnego doświadczenia...
Nie zmienia to faktu, że czegokolwiek użyjesz, czy to będzie olej silnikowy czy tzw. motodoktor to jest to robione na chwile i czeka Cię remont silnika. Co do kosztów to nikt nie odpowie Ci niczego tak po prostu. Trzeba silnik rozebrać, dopiero wtedy dowiesz się czy jest to kwestia padniętego pierścienia czy może trzeba bedzie robić cylinder z tłokiem. Może się także okazać, że któreś z łożysk ma już dosyć więc następne koszty i jeszcze kilka innych rzeczy...
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
JAPE
Posty: 2831
Rejestracja: sob 29 lis, 2008
Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
Imię: KUba
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JAPE » śr 04 lut, 2009

zrób próbę olejowa, pomierz kompresje - będziesz wiedział gdzie olej ucieka!
jeśli mało bierze i nie kopci i próba olejowa wskaże ze po nalaniu 10gr oleju do cylindra kompresja nie wzrosła to na bank masz kłopoty z górą ( głowica) wtedy zajmujesz sie zaworami - sprawdzasz przylgnie i uszczelniacze zaworowe
jesli bierze sporo i próba olejowa wykaże wzrost kompresji po nalaniu oleju do cylindra to do roboty masz pierścienie a może i wymianę tłoka i cylindra

ta druga opcja jest znacznie droższa.
nie wlewaj żadnych "uszczelniaczy" do oleju!

mike89223
Posty: 62
Rejestracja: śr 13 sie, 2008
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mike89223 » czw 05 lut, 2009

kolega vgsoft ma racje nie wlewaj żadnych uszczelniaczy lub jakis dodatków bo to Ci nic nie pomoże servis sie kłania :P
mike

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”