Kymco KXR 250 traci moc
Kymco KXR 250 traci moc
Hej, mój problem polega na tym że quad traci moc po jakimś czasie. Nie ma reguły kiedy, czasami przejade 1 km, czasami 20. Wygląda to tak że sobie jadę, i nagle buuu quad zwolni, nie wkręca się na obroty, prędkość spada do 20 km/h, troche jakby przerywa, czasami zgaśnie a czasami jedzie aż sam go zgasze, pomaga krótki postój i zgaszenie silnika, potem jest jak nowy. Nie jest to jakieś slizganie się paska czy sprzęgła, po prostu brakuje mu mocy tak jakby ktoś zablokował manetke gazu. Co to może być? Jest to mój pierwszy quad. Świeca wymieniona na nową taką jak trzeba.
Re: Kymco KXR 250 traci moc
A na niskich obrotach chodzi dobrze?
Jak przygazujesz na luzie to jest OK, czy tylko pod obciążeniem muli?
Jak przygazujesz na luzie to jest OK, czy tylko pod obciążeniem muli?
Re: Kymco KXR 250 traci moc
Wysokich obrotów wtedy nie ma, nie mam obrotomierza ale tak jakby mam tylko polowe obrotow tego co zawsze. I jedzie jakbym hamulec mial wciśnięty, na luzie to samo jest. Dzieje sie to nagle, cyk i nie ma mocy
Ps dzięki za zainteresowanie
Ps dzięki za zainteresowanie
Re: Kymco KXR 250 traci moc
Mając na uwadze tak dużą nieregularność występowania tych objawów, osobiście sprawdziłbym dopływ paliwa i powietrza, szczególnie w kontekście zanieczyszczeń. Czyli kwestia - filtra powietrza (kiedy był czyszczony lub wymieniany) i paliwa (kiedy był wymieniany) oraz gaźnika (wyczyściłbym go). Może gdzieś lata jakiś paproch i Ci przytyka dysze.
Z elektryki sprawdziłbym z kolei cewkę (można kupić nawet używkę z jakiegoś motocykla - byle tylko trzymała odpowiednie parametry) i moduł zapłonowy - tu najlepiej byłoby na chwilę podpiąć jakiś sprawdzony z innego quada (będzie najtaniej) lub nowy.
Kiedyś (tuż po zakupie) w moim KXR miałem problem z gaśnięciem, brakiem możliwości odpalenia lub nierównymi obrotami (było podobnie jak u Ciebie - wszystko elegancko działa, nagle pyk ... i problem; po jakimś czasie znów działało i znów problem - niezależnie od czasu jaki silnik przepracował) - zrobiłem wszystko z zakresu paliwa i powietrza (poprzedni właściciel średnio o to dbał) i quad zaczął ciut lepiej chodzić. Niestety problemy wciąż się pojawiały - sprawdziłem cewkę i nie trzymała parametrów, więc wymieniłem i na jakiś czas wszystko wróciło do normy. Po krótkim czasie problemy wróciły, wymieniłem moduł zapłonowy (poprzedni właściciel wstawił jakiś tuningowy) i od tego momentu jest wszystko idealnie (a przejechałem od tamtego czasu jakieś 1,5tys. km).
Z elektryki sprawdziłbym z kolei cewkę (można kupić nawet używkę z jakiegoś motocykla - byle tylko trzymała odpowiednie parametry) i moduł zapłonowy - tu najlepiej byłoby na chwilę podpiąć jakiś sprawdzony z innego quada (będzie najtaniej) lub nowy.
Kiedyś (tuż po zakupie) w moim KXR miałem problem z gaśnięciem, brakiem możliwości odpalenia lub nierównymi obrotami (było podobnie jak u Ciebie - wszystko elegancko działa, nagle pyk ... i problem; po jakimś czasie znów działało i znów problem - niezależnie od czasu jaki silnik przepracował) - zrobiłem wszystko z zakresu paliwa i powietrza (poprzedni właściciel średnio o to dbał) i quad zaczął ciut lepiej chodzić. Niestety problemy wciąż się pojawiały - sprawdziłem cewkę i nie trzymała parametrów, więc wymieniłem i na jakiś czas wszystko wróciło do normy. Po krótkim czasie problemy wróciły, wymieniłem moduł zapłonowy (poprzedni właściciel wstawił jakiś tuningowy) i od tego momentu jest wszystko idealnie (a przejechałem od tamtego czasu jakieś 1,5tys. km).
Re: Kymco KXR 250 traci moc
Dziekuje za wskazowki, na ta chwile mam drugiego takiego samego quada do dyspozycji i podmienilem moduł zaplonowy oraz moduł kontroli biegów i jade na testy za chwile. Cewka jest pod siedzeniem tam gdzie reszta tych rzeczy?
Nie czuje sie na silach zeby rozbierac gaznik, co najwyzej moge go przelozyc, po przelozeniu bedzie dzialac czy potrzebna bedzie regulacja?
Nie czuje sie na silach zeby rozbierac gaznik, co najwyzej moge go przelozyc, po przelozeniu bedzie dzialac czy potrzebna bedzie regulacja?
Re: Kymco KXR 250 traci moc
Cewka jest pod plastikową osłoną, po lewej stronie od dźwigni ssania.
Jeśli ten drugi KXR działa bez zastrzeżeń, to wymieniałbym poszczególne elementy po kolei, za każdym razem sprawdzając czy jest OK. W ten sposób najlepiej dojdziesz do tego co się zepsuło. Gaźnik zostaw sobie na sam koniec (raczej nie powinieneś musieć go regulować).
Jeśli ten drugi KXR działa bez zastrzeżeń, to wymieniałbym poszczególne elementy po kolei, za każdym razem sprawdzając czy jest OK. W ten sposób najlepiej dojdziesz do tego co się zepsuło. Gaźnik zostaw sobie na sam koniec (raczej nie powinieneś musieć go regulować).
Re: Kymco KXR 250 traci moc
No narazie sie nie pojawiły te objawy, ale w drugim kymco tez nie co dziwne wiec nie wiem jeszcze czy to to. Wymieniales może olej w skrzyni biegow?
Re: Kymco KXR 250 traci moc
To dobrze, że na razie wszystko działa
Olej jasne, że wymieniałem W KXR 250 to prościzna
Olej jasne, że wymieniałem W KXR 250 to prościzna
Re: Kymco KXR 250 traci moc
A zrobilbyś zdjęcie którędy sie wlewa i ktoredy spuszcza, oraz jaki olej wlaleś i ile ? Wielkie dzięki
Re: Kymco KXR 250 traci moc
Tutaj masz serwisówkę, w której znajdziesz łopatologiczną instrukcję naprawy lub wymiany różnych rzeczy:
http://www.kymco.it/contributi/download/MANUALI_OFFICINA/MO%20KXR%20250%20(inglese).zip
Co prawda instrukcja jest po angielsku, więc jeśli nie za bardzo sobie z angielskim radzisz, to i tak w instrukcji są zdjęcia, więc wyczaisz co i jak.
Wymiana oleju opisana jest w pliku "ATV250-03 (manutenzione).pdf" na stronach od 10 do 11 (w instrukcji określonej jako punkt 3-9).
Podczas wymiany wchodzi ok. 1,4l oleju. Ja leję Castrola 10W30 (możesz zalać Motula, ale według mnie w tej maszynie jest to przerost formy nad treścią).
http://www.kymco.it/contributi/download/MANUALI_OFFICINA/MO%20KXR%20250%20(inglese).zip
Co prawda instrukcja jest po angielsku, więc jeśli nie za bardzo sobie z angielskim radzisz, to i tak w instrukcji są zdjęcia, więc wyczaisz co i jak.
Wymiana oleju opisana jest w pliku "ATV250-03 (manutenzione).pdf" na stronach od 10 do 11 (w instrukcji określonej jako punkt 3-9).
Podczas wymiany wchodzi ok. 1,4l oleju. Ja leję Castrola 10W30 (możesz zalać Motula, ale według mnie w tej maszynie jest to przerost formy nad treścią).