Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: marioIII » śr 24 cze, 2015

Jak w temacie jestem na początku remontu silnika w moim sportsmanie, mało jest w sieci informacji na temat niuansów związanych z tym modelem więc wrzucam temat z prośbą o porady i na pożytek dla potomnych.
Od początku:
Dlaczego remont skoro silnik ma dopiero 4.000 km a sprzęt zadbany i serwisowany ano dlatego, że zawinił czynnik ludzki :wizi: podczas eksploatacji - czyli jego właściciel - nauczony i przyzwyczajony przez swoją maszynę, że nigdy nie bierze ani grama oleju (2.000 km - 4 wymiany oleju) oduczyłem się sprawdzać na bagnecie jego stan i stało się polatałem na sucho i przytarłem go, ale nie bez powodu, wcześniej zrobiłem na nim ok 300 km na kwietniowej wyprawie z olsztyniakami w sporym kurzu - a że po raz pierwszy w karierze zdarzyło mi się też zapomnieć o nasączeniu nowego filtra powietrza gąbkowego :oops: to i całą wyprawę kurz dostawał się powolutku do silnika i rozpoczął proces "docierania pierścieni", a potem wiadomo łyknął olej i poszło:
1. zerwany jeden korbowód
2. zdegradowane pierścienie
3. porysowane cylindry

Ja za naprawę się nie biorę bo nie mam talentów w tym kierunku i wiedzy 8) ale powierzyłem quada znajomemu mechanikowi (niestety jest to 360 km ode mnie) i ten rozpoczął walkę z maszyną, jednak póki co nasza wiedza ograniczona jest tym, że silnik nadal siedzi w ramie bo nie udało się go wymontować z uwagi na brak ściągacza do wariatora |(temat poruszałem w innym wątku, ściągacz dziś zamówiłem w Rybniku u polskiego producenta ściągaczy za 79 zł egzemplarz który ma pasować do każdego modelu Polarisa i jak to napisał producent być może trzeba go tylko będzie skrócić o 2-2,5 cm za gwintem jeśli okaże się dla mojej 800-tki "za długi").

Wracając do uszkodzeń silnika widocznych póki co po zdjęciu góry, widać to co wyżej opisałem i już pojawiają się poważne pytania co do sposobu naprawy i jej zakresu a to rzutuje na koszt części.

1. Wał korbowy dwa warianty
a) czy można i czy są dobre warsztaty w PL, które zrobią regenerację takiego wału (jakie koszty), mając na uwadze, że korbowód w polarisie jest nierozbieralny, a skoro tak jest to czy powinno wymieniać się obydwa korbowody (każdy będzie innej firmy) czy tylko jeden, na rynku jest dostępny zamiennik wyłącznie, z tego co widzę 500 zł firmy hot rods (też różnie podają, że pasuje do rocznika 05-08 a inni, że od 05-2014).
b) czy raczej warto i lepiej zakupić nowy kpl wału, który sprzedawany jest razem z korbowodami i tłokami cena zamiennik hot rods - 2.000 zł lub oryginał do wyrwania za 3200 zł.

2. cylindry - dwa a może trzy warianty
a) nie ruszać wcale ani ich ani tłoków tylko wymienić pierścienie na nowe ori w opcji z regeneracją wału napędowego i zakupem zamiennika korbowodu.
b) zakupić nowy cylinder koszt ori 2400 zł zamiennik 2000 zł
c) podobno z uwagi na materiał jakim pokryte są cylindry (zapomniałem nazwy) nie ma opcji szlifu ale ponoć można zakupić w cenie 600 zł sztuka tuleje prod USA z taką właśnie powierzchnią i nabicie ich w cylindry - o tym nie wiem nic Polaris ponoć nie ma ori takich tulei, pozatym czy jakis warsztat mi to zrobi i za ile skoro same tyleje wyjdą 1200 to czy warto to brać pod uwagę.


Pytania natury ogólnej czy wał nowy także musi być wyważany?
3. Jakie uszczelki polecacie jest kilka firm: athena, winderosa, namura

4. poza tym zależnie od tego jaki wał zakupię i który wariant naprawy będzie tłoki mogą być firmy namura lub 2 razy droższe ori.
Co jeszcze będzie potrzebne....

Wiem, że moje pytania mogą być "niepoważne" dla osób które zjadły zęby na naprawie quadów :bezradny: ale kto pyta nie błądzi a że czekają mnie spore wydatki nie chce wywalić kasy w błoto na błędne decyzje.
Załączniki
$_57.JPG
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: Ikar » śr 24 cze, 2015

No to ja zacznę trochę wiedzy teoretycznej na ten temat chyba mam, z praktyką gorzej bo co prawda miałem przyjemność robić remont dwusuwa, ale czterosuwa nie mam jeszcze wybadanego :)

1) Wał korbowy, regeneracja to kiepski pomysł moim zdaniem - użytkownicy Canama w których rozpadają się panewki są zmuszeni do kupna wału nowego. Z prostego powodu wał po regeneracji wytrzymuje 1500/2000km i temat się powtarza. Tak przynajmniej głosi legenda :) U Ciebie myślę że temat będzie podobny dlatego osobiście brałbym nowy wał.

2) Cylindry - materiał to Nikasil. Wg mojej wiedzy można go szlifować ale konieczne jest położenie nowej powłoki właśnie z nikasilu, na bank są w Polsce warsztaty zajmujące się tym tematem i to byłby właśnie mój wybór - musiałbyś tylko zgłębić temat bo sam mocno się tym nie interesowałem...
Natomiast :
- Wariant "a" z wymianą pierścieni sobie daruj bo to nic nie da na dłuższą metę.
- Wariant "b" jak i "c" bardzo podobne i jest to również niegłupi pomysł ? Cylinder zamiennik 2000 za sztukę czy za komplet ? Nie wiem jak z trwałością takiej tulei ...

3,4) Słyszałem że tłoki i uszczelki Namury mają raczej pozytywne opinie więc skłaniałbym się właśnie ku tej firmie.

5) Jak wygląda temat głowicy i zaworów ? Warto sprawdzić też wałki rozrządu bo tam też mógł powstać problem

6) Tanio nie będzie w ostatecznym rozrachunku... Nie zastanawiałeś się nad nowym silnikiem ?

Moją opinię może i warto czasem przeczytać ale nie traktuj tego jako mocny wyznacznik, bo niestety nie posiadam jeszcze dużego doświadczenia w remoncie silników czterosuwowych...

Pozdrawiam
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Paulus71
Posty: 402
Rejestracja: śr 04 lip, 2007
Quad:: Renia 1000 XXC
Imię: Paweł
Lokalizacja: wawka

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: Paulus71 » śr 24 cze, 2015

a może lepiej komplet big bore 830
całość można dostać na ebay za jakieś 1500 usd
mods in progress :-)

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: marioIII » śr 24 cze, 2015

cylinder cena za kpl - 2000 Rot Hods
wówczas i zestaw wał z korbowodami tej samej firmy 2.000
tłoki namura 2x340 = 680
uszczelki ok 450
jeden ściącza juz kupiony 100
a zostalo jeszcze min 2-3 ściągacze i to droższe
6,000 zł to widzę minimum za części + tak jak wyżej Ikar pisze nie wiadomo jak tam zestaw zaworów się trzyma
ewentualnie jeszcze łożyska pod wał 2 szt ok 500 zł

kpl Big Bore wyjdzie podobnie pyt za ile uda się go ściągnąć finalnie

Opcja poszukiwania silnika też została wszczęta a myślę że może wyjść słono bo w europie nic nie ma.

Najchętniej oddałbym quada w rozliczeniu do salonu, po naprawie w serwisie gdzie mają i narzędzia i tańsze częsci spokojnie wzieliby za niego 25 tys. A ja dołożyłbym chętnie do 500L lub 650 Can-AM - Może jest ktoś zainteresowany ? Quad jest z polskiej sieci z fabr homologacją i 4 tys km. :) oprócz silnika wszystko hula.. :)
Mnie do naprawy zniechęca wizja straconego na naprawę sezonu i poszukwania kolejnych potrzebnych narzędzi i ew części które po drodze wyskoczą.
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: Ikar » śr 24 cze, 2015

No spojrzałem na allegro i licho z silnikami do 800...

A jak wyglądałby temat swapa z 850 ?
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: marioIII » śr 24 cze, 2015

po konsultacji ze specjalistami polarisa - masakrycznie by to wyszło, b dużo do przeróbki
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: Zmora1966 » śr 24 cze, 2015

no to zostaje jeszcze opcja sprzedaży Twojego na części i zakup innego
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: Ikar » śr 24 cze, 2015

Nie znam niestety zbyt dobrze budowy polarisa... Cóż pozostają Ci więc dwie opcje - sprzedaż albo remont :(
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: marioIII » śr 24 cze, 2015

dokladnie warianty:
drogi remont i długi
sprzedaż w rozliczeniu za nowego sprzęta - strata spora kasy
kupno silnika + kłopot z kluczami i montażem osprzętu - droga sprawa
tak czy siak mam mocno po kieszeni
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Remont silnika POolaris Sportsman 800 EFI (2011)

Post autor: oolsztyniak » czw 25 cze, 2015

Albo sprzedaj zatartego.
Remont silnika wyjdzie Ci około 7-9 tyś bo Twoje wyliczenia są na sucho ale zawsze wyjdzie coś w trakcie do roboty, bo to zabraknie tego, a to nie będzie pasować...
Jest jakieś ASO Polarisa w PL?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”