Quad ER6 SWAP Tutorial

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Access (dawniej Lucky Star)
ODPOWIEDZ
ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 10 gru, 2016

Chodziło a średnicę bo wtrysk dobierze ciśnienie w kolektorze Ale w pewnym zakresie...

Awatar użytkownika
gateway
Posty: 275
Rejestracja: czw 23 kwie, 2015
Quad:: ls500

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: gateway » sob 10 gru, 2016

cała zasada dzieli się na dwie rzeczy. Pojemność dolotu i wydechu. To jest o wiele bardziej skomplikowane niż Ci się wydaje. Nie da się powiedzieć, że jeśli pojemność dolotu zwiększyła się o X to pojemność wydechy też trzeba zwiększyć o X.
Na to są bardzo skomplikowane wzory. Bez warunków laboratoryjnych raczej nic nie osiągniesz.
Składasz wszytko do kupy i możesz jechać na strojenie i zmianę mapy wtrysku, zapłonu itd. I dalej nie powiedziane, że będzie idealnie bo właśnie pojemności dolotu i wydechu mogą być złe.
To wszystko jakoś działa. Nawet bym powiedział, że działa bardzo dobrze, ale jeśli by było policzone, to na pewno efekty byłby zauważalny. Te quady mogą mieć 72 konie, ale mogą mieć też więcej. Aczkolwiek bardziej prawdopodobne jest, że mają mniej mocy.
Jeśli bardzo Ci zależy, to weź kolektor er6, zaspawaj wlot, nalej wody i sprawdź ile ma pojemnośći. To samo zrób z dolotem. Potem sprawdź ile ma dolot/wydech w quadzie po zamontowaniu silnika i będziesz miał jakiś pogląd. Długości runnerów też mają znaczenie ogromne znaczenie. Każdy to składa tak jak pasuje i jak widzisz dość dobrze to działa, ale idealnie na pewno nie jest. Poczytaj trochę literatury technicznej i zobaczysz na czym polegają zjawiska falowe w wydechu i silniku. Dowiesz się jak bardzo prędkość gazów wylotowych pomaga w napełnianiu cylindra, oraz jak duże znaczenie ma umiejscowienie trójnika wydechu, gdzie oba kolanka schodzą się w jedno. Jeśli zawór wydechowy się zamknie zanim fala dotrze do trójnika, to nie skorzysta się z energii drugiego cylindra.
Poczytaj o v8 w amerykańskich silnikach i układach wydechowych Y-pipe, i H pipe. Jak ważne tam jest w którym miejscu są łączone rury ze sobą, jaką mają średnicę itd. To że tam jest v8 a tu r2 nie ma znaczenia, bo zasada działania podobna a efekty pracy nad czymś takim mogą dać ogromne korzyści.
Podsumowując, wiem o co Ci chodzi, ale odpowiem, że wszystko jest robione na pałę i albo zadziała, albo nie. Ale jednak jakoś działa :)
PS. U kolegi w LS-CB500 rozpadł się ze starości kolektor wydechowy. Wyspawałem nowy z klektora od CBR1000. Miał lekko większe średnice 1-2 mm i łączenie kolanek "Y" był w innym miejscu. Efekt taki, że mój quad był minimalnie szybszy od jego, a po zmianie role się odwróciły. Ale to też przypadek.

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 10 gru, 2016

Wiem że to proste nie jest... Japończycy przystosowali do wydechu pod silnikiem w moto to żeby poprowadzić tak jak ma quad to kolejny problem... wg mnie wyciągnięcie 72 km z tego silnika to będzie chodzenie na hamownię tysiące wyliczeń setki prób... Ale czy to do amatorskiej jazdy opłacalne?

Awatar użytkownika
gateway
Posty: 275
Rejestracja: czw 23 kwie, 2015
Quad:: ls500

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: gateway » sob 10 gru, 2016

Właśnie nie opłacalne. Jak masz sporą wiedzę to sam ogarniesz. jeśli wszystko zrobisz zgodnie z zasadami dynamiki, przepływu itd, to jedna wizyta na hamowni załatwi sprawę. Ale wcześniej musisz wszystko obliczyć itd. A to łatwe nie będzie. Jeśli dzisiaj nie masz o tym pojęcia, to myślę, że w rok, dwa, trzy... zgłębisz wiedzę i zrobisz odpowiednie obliczenia.
Zacznij od średnicy tłoka, skoku tłoka, średnica zaworów, przyspieszenie gazów itd.
Jak zaczniesz zgłębiać wiedzę, to zobaczysz np, że zawory dolotowe są otwarte gdy tłok idzie w górę, a dzięki wysokiej prędkości powietrza cylinder dalej napełnia się mieszanką, mimo, że tłok już idzie w górę. Dopiero później zawór się zamyka i następuje właściwe sprężanie.
Zobacz jak kawasaki wydłużyło runnery w kolektorze wydechowym, robiąc z nich taką S-kę. Myślisz, że zrobili ją bez potrzeby? :)
Tak więc na nasze potrzeby jest jak jest. Jakoś działa, ale trzeba być świadomym, że idealnie na pewno nie jest :)

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 10 gru, 2016

Nie wiedziałem myślałem że te kolektory w kształcie S to ozdoba... A tak serio to widziałem że musieli wydłużyć "bo trochę zabrakło" i nie dla ozdoby :D

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 10 gru, 2016

A ile koni może stracić około ten er6 zrobiony przez Ciebie? Wiem że trudno określić więc proszę o orientacyjne dane ;)

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 17 gru, 2016

A tak w sprawie pojemności dolotu co zrobić gdy nie ma miejsca na airboxa i musimy założyć filtry bezpośrednio bez airboxa? Pojemności dolotu się zmienia i czy wiesz jak to zrobić aby było jak przed zmianą?

Awatar użytkownika
gateway
Posty: 275
Rejestracja: czw 23 kwie, 2015
Quad:: ls500

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: gateway » sob 17 gru, 2016

?

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 17 gru, 2016

Nie wiesz o co mi chodzi czy nie wiesz jak to zrobić?

ONION123
Posty: 138
Rejestracja: śr 12 paź, 2016
Quad:: Szukam
Imię: Posiadam

Re: Quad ER6 SWAP Tutorial

Post autor: ONION123 » sob 17 gru, 2016

Chodziło o to że gdy nie ma miejsca na airboxa to musimy umieścić wyżej wymienione filtry na przepustnicy/ ach i pojemność dolotu się zmienia i czy wiesz jak to hmmm jak by to powiedzieć dostosować (?) Czy zrobić tak aby było jak w oryginalne

ODPOWIEDZ

Wróć do „ACCESS / Lucky Star”