zmiana biegów

Wszystkie informacje przydatne do jazdy w terenie, czyli niezbędnik quadowego przeprawowca...
bimber
Posty: 4
Rejestracja: śr 07 maja, 2008
Lokalizacja: poznan

zmiana biegów

Post autor: bimber » śr 07 maja, 2008

witam

Mógłby mi ktoś dobrze po kolei wytłumaczyć jak się zmienia biegi w quadach i na jakiej zasadzie gdzie jest bieg niszy a wyszy???????z góry dzięki

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » śr 07 maja, 2008

w dół masz 1 po środku masz Luz a do góry wszystkie następne i nie zapominaj o sprzęgle
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

bimber
Posty: 4
Rejestracja: śr 07 maja, 2008
Lokalizacja: poznan

Post autor: bimber » czw 08 maja, 2008

a jak to jest z ruszaniem i gdzie jest wsteczny?????

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 502
Rejestracja: sob 29 lip, 2006
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Kontakt:

Post autor: Mickey » czw 08 maja, 2008

Bad to zależy gdzie.
Jeśli bimber nabędzie Bashana, to będzie miał wsteczny w dół,
luz po środku, a 1 i reszta w górę.
Ale w markowych quadach jest tak jak przedmówca napisał. :tak:

Rusza się najczęściej z 1-nki. :oczko:
Pozdrawiam Mikołaj

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » pn 12 maja, 2008

tak ogolnie to najczęsciej w quadach jest bezstopniowa przekładnia co znaczy ze nie masz biegów tak naprawde. Masz wsteczny, luz, do przodu no i możesz miec tez reduktor. Wszystkie te biegi zmienia sie ręką podczas postoju. Sa równiez quady z biegami o których pisałeś, sa to głównie sportowe modele i Hondy:-) wtedy to juz jest tak jak koledzy piszą, równiez zalezy to od modelu ale najczęsciej zmiana w nodze.

Awatar użytkownika
Jaruta
Posty: 15
Rejestracja: śr 12 mar, 2008
Lokalizacja: zza pleców
Kontakt:

Post autor: Jaruta » czw 15 maja, 2008

Witam!
Jeśli można podepnę się pod temat.
Mam pytanko bo ostatnio tak kombinowałem ze zmianą biegów w moim blasterze i zauważyłem, że biegi wchodzą bez sprzęgłą :no no no: :twisted: tzn. 1+ sprzęgło (dla kolegi Bimpera na samym dole :) ) 2 + sprzęgło (jeden w górę ) ale reszta bez (oczywiście nie jeździłem tak ciągle tylko albo aż 2razy :oops: ).
I teraz pytanie czy jest to szkodliwe dla skrzyni :?: :?: :?:
| | | V V TEN NIŻEJ STAWIA PIWO V V | | |

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 15 maja, 2008

Niewiem jak Blaster ,ale kiedyś miałem Raptora i jezdziłem tylko w ten sposób,czyli nie uzywając sprzegła (za wyjatkiem jedynki).Przy zmianie biegu odejmowalem gaz ,wbijalem kolejny wyższy lub niższy bieg i naprzód. :mrgreen:
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
Jaruta
Posty: 15
Rejestracja: śr 12 mar, 2008
Lokalizacja: zza pleców
Kontakt:

Post autor: Jaruta » pt 16 maja, 2008

Wiem, że robił tak mój znajomy tylko na ścigaczu i też chciałem spróbować. Niepokoił mnie tylko taki głośny- jak by to przedstawić ? :arrow: "tykkk" (przepraszam za słabą jakość nagrania :język_oko: ) którego nie było przy przełączaniu biegów ze sprzęgłem.
Dlatego chciałem się upewnić. :) aha i jeszcze jak chcę włączyć 2 bez sprzęgła to najpierw wchodzi luz a dopiero potem 2.
Dzięki za odp. ITAL!
| | | V V TEN NIŻEJ STAWIA PIWO V V | | |

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » sob 17 maja, 2008

Wbijasz 1 i 2 na sprzęgle dlatego że jak napisałeś pomiędzy jest luz a reszta normal i staraj się zchodzić z biegów na sprzęgle
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

Awatar użytkownika
Jaruta
Posty: 15
Rejestracja: śr 12 mar, 2008
Lokalizacja: zza pleców
Kontakt:

Post autor: Jaruta » ndz 18 maja, 2008

:ok: Dobra chłopaki zapamiętam!
Dzięki za podpowiedzi. :)
| | | V V TEN NIŻEJ STAWIA PIWO V V | | |

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradnik terenowy”