Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Jeździmy "na szeroko", czyli dystanse z dystansu.
Jeździmy "na szeroko", czyli dystanse z dystansu.
Tekst: Grzegorz Głowienka, Zdjęcia: Jarek Kobierski

Jest jeszcze jeden stary typ dystansów aluminiowych oferowany przez producentów chińskich. Tani w produkcji, ponieważ jest odlewany a nie obrabiany na maszynach sterowanych komputerowo. Przy dobrym wykonaniu zapewnia dokładność i może być stosowany z powodzeniem w pojazdach o słabszych silnikach, gdzie w grę nie wchodzą duże prędkości.
Dystanse w których zastosowano śrubo-szpilki są łatwiejsze w eksploatacji - łatwiej je zdjąć, wyczyścić czy stwierdzić ewentualne usterki. Są dystanse, które wymagają przykręcenia do hubsa na stałe.

Montaż
W przypadku dystansów uniwersalnych montaż jest banalnie prosty. W każdym zestawie jest dystans oraz komplet śrubo-szpilek. Po zdjęciu koła należy dokładnie oczyścić zarówno felgę jak i hubsa. Na istniejące już szpilki nakręcamy przedłużki naszych śrub, na które montujemy dystans. Dystanse uniwersalne mają dwa rozstawy, wybieramy ten, który pasuje do naszego rozstawu szpilek. Po osadzeniu „poszerzaczy”, zakładamy koło i przykręcamy je w standardowy sposób. Cała operacja z kompletem dystansów, przy prawidłowo przebiegającej pracy, trwa maksymalnie do 40 minut.
Dystanse bardzo pomagają w jeździe – zwłaszcza sportowej ale również terenowej. Dzięki większemu rozstawowi kół pomagają wziąć zakręt z większą prędkością i stabilizują pojazd na trawersach. Nie należy jednak oddać się złudnemu poczuciu bezpieczeństwa. Komfort płynący z łatwości ostrego pokonywania winkli bardzo szybko może zamienić się w zdziwienie. Postawienie powrotne szerokiego pojazdu na cztery koła jest dużo trudniejsze nawet dla wprawionego w bojach ridera.





Prześlij do znajomego:
link do artykułu Jeździmy "na szeroko", czyli dystanse z dystansu.

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.