Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Wytyczający szlak - test Polaris Trail Blazer 330
Wytyczający szlak - test Polaris Trail Blazer 330
Marcin Stachura

Brodzenie
Zasys powietrza do chłodzenia przekładni znajduje się na wysokości płaszczyzny przedniego błotnika. Filtra powietrza na pewno nie zalejemy, jeżeli nie będziemy wjeżdżać głębiej, niż do najniższej krawędzi bocznej kanapy.

Wrażenia z jazdy
Kiedy odbierałem quada od dilera stanąłem przed nie lada problemem. Jak to uruchomić? Jeździłem już kilkoma sprzętami, ale takiej pustki w głowie spowodowanej niewiedzą jeszcze nie miałem. Kto mógł przypuszczać, że pojazd tej klasy uruchamiany jest po prostu z kluczyka. Bogatszy o nowe doświadczenie z zainteresowaniem czekałem jak poradzą sobie koledzy z redakcji. Byli ode mnie lepsi, ale byli też gorsi.
Jednocylindrowa jednostka napędowa pracuje miarowo, choć prawie za każdym razem przy rozruchu wymagała wsparcia ssaniem, które rozwiązywało problem. Po wyrównaniu obrotów słychać było, że Trail Blazer naprawdę jest stosunkowo cichy jak na quada. Także w trakcie jazdy nie było dyskomfortu spowodowanego nadmiernym hałasem. Quad zbiera się całkiem przyzwoicie jak na takiego kolosa (220 kg), jednak odniosłem wrażenie, że jego moc została zblokowana do wymogów rejestracyjnych. Przyspiesza miarowo, ale nie odczułem tendencji zrzucania ridera przez tył kanapy. Przy średniej wysokości najazdach można spokojnie ruszać nim od podnóża górki. Dłuższe podjazdy wymagają rozpędzenia.


Dzięki swojej szerokości quad jest stabilny w zakrętach oraz na trawersach. Pomimo wysokiego siedzenia, nie odniosłem wrażenia, że pojazd ma się zaraz przechylić ponad programowo. Taka pozycja ma także swoje plusy. Po pierwsze widzimy więcej, po drugie nie siedzimy w kuckach, a po trzecie wysoko usytuowana kierownica pozwala na jazdę na stojąco nawet rosłemu jeźdźcy bez wzmożonego uginania nóg czy garbienia się.
Oponki na wyposażeniu standardowym pozwalają na bardzo dynamiczną jazdę, bez obawy o brak trakcji. Byłem naprawdę pozytywnie zaskoczony tymi gumami. W zasadzie jeździły wszędzie tam, gdzie tym pojazdem z definicji powinno się poruszać. Testowany przez nas Polaris jest, jak przystało na tę markę, bardzo komfortowy. Znów muszę użyć tu słowa „bardzo”, gdyż porównując zawieszenie do konkurencji, uważam, że nie ma sobie równych. Martwi mnie jednak prześwit. Ale takie są wady ośki.
W trakcie zjazdów należy stwierdzić, że Blazer nie ma w ogóle hamowania silnikiem. Zatrzymany na początku przechyłu, zaczyna się rozpędzać. Za to hamulce tego quada potrafią zaskoczyć niejednego ridera. Korzystając z centralnej klamki hamulca w trakcie zjazdu na wprost trzeba mieć świadomość, że przednie koła zblokują się natychmiast po mocniejszym jej zaciśnięciu. Dlatego do hamowania trzeba podejść ostrożnie, aby nie zrobić sobie krzywdy.
Z uwagi na sporą masę i duży skok zawieszenia, quada należy zaliczyć do „pontonów”, czyli komfortowych, pływających czterokołowców. Blazer z wyglądu to pojazd niby sportowy, bliżej mu jednak charakterem do quada turystycznego, co odzwierciedla jego brat bliźniak – Trail Boss. Quad jest wygodny, mało nerwowy na gaz, może ciągnąć przyczepkę, a po założeniu tylnego bagażnika (pasuje od Bossa) można wyskoczyć nim na dłuższą wyprawę. W trakcie zabaw sportowych pamiętajmy, że pojazd nie nadaje sie do typowo sportowych ekscesów. Brak mu przyspieszenia, a zawieszenie nie jest przygotowane do absorbowania szybkich i silnych uderzeń. Dodatkowo tablica umieszczona w ramce dobija, co skutkuje natychmiastowym wypadnięciem blachy (wtedy przydaje się półka pod kanapą). Z doświadczenia zalecam przykręcenie tablicy bezpośrednio do mocowania. Czynność ta pozwoli uniknąć ewentualnego zagubienia „numerków”.


Quad dla amatora
Taki jest właśnie Trail Blazer. Chcesz mieć quada do wszystkiego, markowego, wygodnego i dużego. To jest produkt dla Ciebie. Jakość Polarisa potwierdzona dwuletnią gwarancją producenta, daje użytkownikowi twardy argument na wybór tego właśnie modelu. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę i nie jesteś pewien jakiego quada kupić, pojeździj tym pojazdem, a znajdziesz wiele plusów przemawiających „za”. Pamiętaj jednak, że jest to quad bardziej do zabawy i do turystyki niż do ekstremy i wykręcania motogodzin w sadzie.
Testując Trail Blazer’a przekonałem się, że także firma Polaris zaczyna szukać korzyści i tworzyć modele pojazdów w oparciu o sprawdzone przez siebie rozwiązania elementów konstrukcyjnych lub wykorzystując daną stylistykę dla pewnej grupy produktów. Czy jest to złe, nie wiem. Być może nie, choć czasem wydaje się być lekko mdłe. Nastały niestety takie czasy, że każdy szuka pewnych oszczędności. Dobrze stało się jednak, że w przypadku Blazer’a nie odbyło się to kosztem jakości jego elementów oraz ich estetyki wykonania. Dla mnie jest to pojazd uniwersalny, o sporych rozmiarach i wysokim komforcie jazdy. Cóż więcej potrzeba gościowi, który kupując quada chce wkroczyć w grono miłośników czterokołowców i rozwijać swoje hobby w oparciu o fajną zabawę?



POLARIS Trail Blazer 330 - dane techniczne
Silnik:
4-suwowy, jednocylindrowy
Pojemność:
329 cm³
Zasilanie:
Gaźnik
Chłodzenie:
Powietrzem + chłodnica olejowa
Rozrusznik:
Elektryczny, ręczny
Przeniesienie napędu:
Łańcuch

Przełożenie przekładni:

F/N/R
Typ przekładni:
Automatyczna PVT, 2WD
Zawieszenie przednie:
Kolumny MacPherson o skoku 20,8 cm
Zawieszenie tylne:
Wahacz, progresywna sprężyna o skoku 26,7 cm
Hamulce przednie:
Tarczowe hydrauliczne
Hamulce tylne:
Tarczowe hydrauliczne
Opona przednia:
Carlisle AT 23×8-12
Opona tylna:
Carlisle AT 22×11-10
Wymiary:
190,5×114,3×124,5 cm
Wysokość siedzenia:
89 cm
Rozstaw osi:
121,9 cm
Prześwit:
12,1 cm
Pojemność zbiornika:
15 l
Masa pojazdu (suchy):
223,2 kg


NA PLUS
Homologacja.
Bardzo ciekawa stylistyka nadwozia.
Wygodna pozycja na quadzie.
Stabilność w zakręcie.
Dobre hamulce.
Zadowalające oświetlenie.
Dobre ogumienie seryjne.

NA MINUS
Zbyt małe przyspieszenie.
Odpadająca tablica rejestracyjna.
Brak podręcznych schowków.
Niski prześwit.

Podziękowania dla:
Polonia Cupwww.polarisatv.pl za udostępnienie quada do testów,
Piotra Karszni za udostępnienie toru w Prabutach Górach do jazdy.



Galerie powiązane z artykułem:
Polaris Trail Blazer 330 - wytyczający szlak

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Wytyczający szlak - test Polaris Trail Blazer 330

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.