Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
YAMAHA YFZ450R - Gotowiec, ale czy zawodowiec?
YAMAHA YFZ450R - Gotowiec, ale czy zawodowiec?
Grzegorz Głowienka


Silnik zbiera się dosyć żwawo. Dużo niżej niż poprzednik zaczyna przyspieszać. Nie czuć jest charakterystycznego szarpnięcia pojazdem po osiągnięciu wyższych obrotów. Nowa Yamaha reaguje szybko na manetkę gazu i ciągnie kierującego za ręce od samego początku. Wpływ na takie zachowanie ma na pewno zastosowany wtrysk i odpowiednio dobrana mapa zapłonu.


YFZ450R to produkt skierowany dla osób z przygotowaniem sportowym. Ta maszyna ma „power”! Dodatkowo słucha się kierującego. Rider z praktyką da sobie radę z kontrolą jazdy, lotu i wychodzeniem z zakrętu. Osoba bez uprzedniego zapoznania się z techniką jazdy tym „bolidem” może mieć problemy z ostrym winklem, a co dopiero z doskokiem. Jest to pojazd stworzony do szybkich i ciasnych zakrętów oraz przeskakiwania tu i ówdzie rozmieszczonych nasypów.


NA PLUS
- Nowatorska konstrukcja ramy.
- Lepsze osiągi już z dolnych obrotów.
- Łatwy demontaż plastików.
- Obniżony środek ciężkości i niska masa pojazdu.
- Dobre zawieszenie i seryjne opony.

NA MINUS 
- Gaśnięcie quada przy gwałtownym dodaniu gazu z niskich obrotów. 
- Brak w serii zrywki oraz podłóg.
- Zbyt nisko umieszczona kierownica seryjna.


Dane techniczne YFZ450R:
Typ silnika:
1 cylinder, chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC, 5-zaworowy
Pojemność skokowa: 449 ccm
Śred. x Skok tłoka: 95 x 63,4 mm
Stopień sprężania: 11,4 : 1
Smarowanie: Sucha miska olejowa
Układ paliwowy: Bezpośredni wtrysk paliwa (YFI) Yamaha Fuel Injection, 42 mm
Zapłon: TCI
Rozruch: Elektryczny
Poj. zbiornika paliwa: 10 litrów
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Skrzynia biegów: 5 biegów, sprzęgło manualne
Dł./Szer./Wys. (mm): 1830 / 1240 / 1095
Rozstaw osi (mm): 1290
Zawieszenie przód: Podwójne wahacze, śrubowy regulator napięcia wstępnego sprężyn o dwustopniowym skoku zwojów, trójdrożny regulator amortyzatorów, skok kół 250 mm
Zawieszenie tył: Wahacz, śrubowy regulator napięcia wstępnego sprężyny, trójdrożny regulator amortyzatora, skok kół 280 mm
Hamulce przód: Podwójne tłoczki, hydrauliczne, podwójna tarcza
Hamulce tył: Podwójne tłoczki, hydrauliczna tarcza pływająca
Opony przód: AT 21 x 7-10
Opony tył: AT 20 x 10-9

Tekst: Grzegorz Głowienka
Zdjęcia: Jarek Kobierski
Film: Marcin Stachura, Jarek Kobierski

Podziękowania dla:
- Yamaha Motor Polska za udostępnienie quada do testów,
- MX Wyszków za tor quadowy w Prabutach Górach koło Wyszkowa,
- MOTOGLOBE - www.motoglobe.pl za ubranie testera od stóp do głowy.


Galerie powiązane z artykułem:
Test - Yamaha YFZ450R
Nowa Yamaha YFZ 450R

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Yamaha YFZ450R - całkiem nowa wyścigówka

Prześlij do znajomego:
link do artykułu YAMAHA YFZ450R - Gotowiec, ale czy zawodowiec?

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.