Silnik zbiera się dosyć żwawo. Dużo niżej niż poprzednik zaczyna przyspieszać. Nie czuć jest charakterystycznego szarpnięcia pojazdem po osiągnięciu wyższych obrotów. Nowa Yamaha reaguje szybko na manetkę gazu i ciągnie kierującego za ręce od samego początku. Wpływ na takie zachowanie ma na pewno zastosowany wtrysk i odpowiednio dobrana mapa zapłonu.
YFZ450R to produkt skierowany dla osób z przygotowaniem sportowym. Ta maszyna ma „power”! Dodatkowo słucha się kierującego. Rider z praktyką da sobie radę z kontrolą jazdy, lotu i wychodzeniem z zakrętu. Osoba bez uprzedniego zapoznania się z techniką jazdy tym „bolidem” może mieć problemy z ostrym winklem, a co dopiero z doskokiem. Jest to pojazd stworzony do szybkich i ciasnych zakrętów oraz przeskakiwania tu i ówdzie rozmieszczonych nasypów.
NA PLUS - Nowatorska konstrukcja ramy.
- Lepsze osiągi już z dolnych obrotów.
- Łatwy demontaż plastików.
- Obniżony środek ciężkości i niska masa pojazdu.
- Dobre zawieszenie i seryjne opony.
NA MINUS - Gaśnięcie quada przy gwałtownym dodaniu gazu z niskich obrotów.
- Brak w serii zrywki oraz podłóg.
- Zbyt nisko umieszczona kierownica seryjna.
Dane techniczne YFZ450R:
Typ silnika: 1 cylinder, chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC, 5-zaworowy
Pojemność skokowa: 449 ccm
Śred. x Skok tłoka: 95 x 63,4 mm
Stopień sprężania: 11,4 : 1
Smarowanie: Sucha miska olejowa
Układ paliwowy: Bezpośredni wtrysk paliwa (YFI) Yamaha Fuel Injection, 42 mm
Zapłon: TCI
Rozruch: Elektryczny
Poj. zbiornika paliwa: 10 litrów
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Skrzynia biegów: 5 biegów, sprzęgło manualne
Dł./Szer./Wys. (mm): 1830 / 1240 / 1095
Rozstaw osi (mm): 1290
Zawieszenie przód: Podwójne wahacze, śrubowy regulator napięcia wstępnego sprężyn o dwustopniowym skoku zwojów, trójdrożny regulator amortyzatorów, skok kół 250 mm
Zawieszenie tył: Wahacz, śrubowy regulator napięcia wstępnego sprężyny, trójdrożny regulator amortyzatora, skok kół 280 mm
Hamulce przód: Podwójne tłoczki, hydrauliczne, podwójna tarcza
Hamulce tył: Podwójne tłoczki, hydrauliczna tarcza pływająca
Opony przód: AT 21 x 7-10
Opony tył: AT 20 x 10-9
Tekst: Grzegorz Głowienka
Zdjęcia: Jarek Kobierski
Film: Marcin Stachura, Jarek Kobierski
Podziękowania dla:
-
Yamaha Motor Polska za udostępnienie quada do testów,
-
MX Wyszków za tor quadowy w Prabutach Górach koło Wyszkowa,
-
MOTOGLOBE - www.motoglobe.pl za ubranie testera od stóp do głowy.
Galerie powiązane z artykułem:•
Test - Yamaha YFZ450R•
Nowa Yamaha YFZ 450RZobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Yamaha YFZ450R - całkiem nowa wyścigówkaPrześlij do znajomego:•
link do artykułu YAMAHA YFZ450R - Gotowiec, ale czy zawodowiec?