Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Honda TRX680FA – po prostu Rincon
Honda TRX680FA – po prostu Rincon
Jarek Kobierski

Rincon ma swoich fanów już od kilku lat. Przekonał ich do siebie rozwiązaniami, niezawodnością i dzielnością w terenie. TRX680FA napędzany jest jednocylindrowym czterosuwowym silnikiem o pojemności 675 ccm. Chłodzona cieczą jednostka napędowa zasilana jest elektronicznym wtryskiem paliwa, który gwarantuje rozruch silnika w każdych warunkach pogodowych. Napęd jest przekazywany za pomocą trzystopniowej skrzyni biegów na 4 koła. Hydrokinetyczna przekładnia z trzema niezależnymi sprzęgłami umożliwia nawet niewprawionemu kierowcy dostosowanie prędkości i mocy pojazdu do panujących warunków w terenie.


Obejrzyj film z testów Hondy Rincon
Czas trwania: 4:25 min; Waga: 26,8 MB, Format 16:9

 

Ciekawostką i zarazem atutem jest możliwość przełączenia skrzyni na tryb elektroniczny – manualny (ESP – Electric Shift Program). Honda umożliwia jazdę w automacie i w półautomacie, przy czym zmiana biegów i trybów pracy skrzyni odbywa się na wysokości kierownicy. Zmiana biegów w Rinconie następuje dzięki szybkiemu ruchowi kciuka lewej ręki. ESP chroni także skrzynię przed nieuzasadnioną zmianą przełożeń przy wysokich obrotach na bieg niższy, czy z biegu jałowego na biegi wyższe.

Tylny most jest napędzany “na stałe”, przedni posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – Suretrac, który wytrawni raiderzy potrafią oszukać i w razie potrzeby stwarzają chwilową możliwość pracy dwóch kół przednich. Czasowa pół-blokada przedniego mostu pozwala na wyciągnięcie quada z wielu opresji. Rincon posiada także system TraxLok umożliwiający bezpieczne załączanie napędów w trakcie jazdy bez konieczności zatrzymywania się. W tym pojeździe mamy do czynienia z następującymi trybami jazdy: 4x2 oraz 4x4. Ponieważ pojazd nie posiada reduktora, bieg pierwszy, zwłaszcza podczas korzystania z opcji manualnej (ESP), znakomicie spełnia rolę biegu terenowego, który pozwala na pociągnięcie naprawdę dużych ciężarów.



Rincon to wygodny i całkiem przewidywalny pojazd. Łatwo się go prowadzi i do tego jest cichy, co z kolei jest ważnym atrybutem w dzisiejszych czasach. Śmiało można też stwierdzić, że ten mało awaryjny pojazd jest dzielny w terenie, w szczególności na podjazdach i trawersach, a to z uwagi na konstrukcję zawieszenia i rozmieszczenie środka ciężkości. Rincon jest komfortowy, bezpieczny i wystarczająco szybki. Duża wygodna kanapa pozwala rozsiąść się wygodnie. Czytelny licznik podaje wszystkie niezbędne w trakcie podróżowania informacje.

Rincon to uniwersalny w zastosowaniu pojazd, który szybko zyskuje przyjaciół wśród użytkowników. Po dokonaniu pewnych zmian w pojeździe seryjnym szybko przygotujemy go do nawet najcięższych prac w terenie wykorzystując jego wszystkie walory użytkowe.


NA PLUS
• Stabilny i komfortowy w terenie.
• Cichy.
• Hydrokinetyczna skrzynia biegów.
• Możliwość dołączania napędów w trakcie jazdy.
• Ładny, nowoczesny wygląd.
• Mała awaryjność.
• Trwałe plastiki.

NA MINUS
• Słabsze niż w pojazdach z załączonym reduktorem hamowanie silnikiem.
• Zbyt miękkie seryjne zawieszenie.
• Brak regulacji zawieszenia - szczególnie przodu.
• Licznik narażony na uszkodzenia.
• Brak wersji homologowanej.
• Konieczność stosowania konkretnego oleju.
• Brak blokady przedniego mostu.

Dane techniczne Honda Rincon
Typ silnika:
umieszczony podłużnie, chłodzony cieczą, z półsuchą misą olejową, czterosuwowy, OHV, jednocylindrowy o pojemności 675 cm3
Układ zasilania:
elektroniczny wtrysk paliwa
Maksymalna moc:
24,6 kW (33 KM) / 6000 obr/min.
Max. moment obrotowy:
50,1 Nm / 5000 obr/min.
Skrzynia biegów:
automatyczna z przekładnią hydrokinetyczną, 3 biegi jazdy do przodu i bieg wsteczny, sterowana elektronicznie
Przeniesienie napędu:
bezpośrednie za pomocą przedniego i tylnego wału napędowego, działanie przedniego mechanizmu różnicowego zależne od momentu obrotowego
Zawieszenie przednie:
dwa niezależne wahacze poprzeczne / skok 175 mm
Zawieszenie tylne:
dwa niezależne wahacze poprzeczne / skok 203 mm
Hamulce przednie:
hydrauliczne, tarczowe, uszczelnione
Hamulec tylni:
hydrauliczny, tarczowy, na wale
Długość (mm):
2113
Szerokość (mm):
1189
Wysokość (mm):
1207
Wysokość siedzenia (mm):
876
Rozstaw osi (mm):
1290
Prześwit (mm):
254
Masa suchego pojazdu (kg):
272
Masa pojazdu z płynami (kg):
294
Poj. zbiornika paliwa (l):
17
Opony przednie:
AT25 x 8R12 (radialne)
Opony tylne:
AT25 x 10R12 (radialne)


Tekst: Marcin Stachura
Konsultacje: Roman Piotrowski (Romulus)
Zdjęcia: Jarek Kobierski

Podziękowania:
- dla Honda Poland za udostępnienie quada do testów,
- Romanowi Piotrowskiemu za konsultacje i jazdy testowe.


Galerie powiązane z artykułem:
Test Hondy RINCON TRX680 - QUADZIK 1/2009

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Honda TRX680FA – po prostu Rincon

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Honda TRX680FA – po prostu Rincon

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.