Rincon ma swoich fanów już od kilku lat. Przekonał ich do siebie rozwiązaniami, niezawodnością i dzielnością w terenie. TRX680FA napędzany jest jednocylindrowym czterosuwowym silnikiem o pojemności 675 ccm. Chłodzona cieczą jednostka napędowa zasilana jest elektronicznym wtryskiem paliwa, który gwarantuje rozruch silnika w każdych warunkach pogodowych. Napęd jest przekazywany za pomocą trzystopniowej skrzyni biegów na 4 koła. Hydrokinetyczna przekładnia z trzema niezależnymi sprzęgłami umożliwia nawet niewprawionemu kierowcy dostosowanie prędkości i mocy pojazdu do panujących warunków w terenie.
Obejrzyj film z testów Hondy Rincon
Czas trwania: 4:25 min; Waga: 26,8 MB, Format 16:9
Ciekawostką i zarazem atutem jest możliwość przełączenia skrzyni na tryb elektroniczny – manualny (ESP – Electric Shift Program). Honda umożliwia jazdę w automacie i w półautomacie, przy czym zmiana biegów i trybów pracy skrzyni odbywa się na wysokości kierownicy. Zmiana biegów w Rinconie następuje dzięki szybkiemu ruchowi kciuka lewej ręki. ESP chroni także skrzynię przed nieuzasadnioną zmianą przełożeń przy wysokich obrotach na bieg niższy, czy z biegu jałowego na biegi wyższe.
Tylny most jest napędzany “na stałe”, przedni posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – Suretrac, który wytrawni raiderzy potrafią oszukać i w razie potrzeby stwarzają chwilową możliwość pracy dwóch kół przednich. Czasowa pół-blokada przedniego mostu pozwala na wyciągnięcie quada z wielu opresji. Rincon posiada także system TraxLok umożliwiający bezpieczne załączanie napędów w trakcie jazdy bez konieczności zatrzymywania się. W tym pojeździe mamy do czynienia z następującymi trybami jazdy: 4x2 oraz 4x4. Ponieważ pojazd nie posiada reduktora, bieg pierwszy, zwłaszcza podczas korzystania z opcji manualnej (ESP), znakomicie spełnia rolę biegu terenowego, który pozwala na pociągnięcie naprawdę dużych ciężarów.
Rincon to wygodny i całkiem przewidywalny pojazd. Łatwo się go prowadzi i do tego jest cichy, co z kolei jest ważnym atrybutem w dzisiejszych czasach. Śmiało można też stwierdzić, że ten mało awaryjny pojazd jest dzielny w terenie, w szczególności na podjazdach i trawersach, a to z uwagi na konstrukcję zawieszenia i rozmieszczenie środka ciężkości. Rincon jest komfortowy, bezpieczny i wystarczająco szybki. Duża wygodna kanapa pozwala rozsiąść się wygodnie. Czytelny licznik podaje wszystkie niezbędne w trakcie podróżowania informacje.
Rincon to uniwersalny w zastosowaniu pojazd, który szybko zyskuje przyjaciół wśród użytkowników. Po dokonaniu pewnych zmian w pojeździe seryjnym szybko przygotujemy go do nawet najcięższych prac w terenie wykorzystując jego wszystkie walory użytkowe.
NA PLUS • Stabilny i komfortowy w terenie.
• Cichy.
• Hydrokinetyczna skrzynia biegów.
• Możliwość dołączania napędów w trakcie jazdy.
• Ładny, nowoczesny wygląd.
• Mała awaryjność.
• Trwałe plastiki.
NA MINUS • Słabsze niż w pojazdach z załączonym reduktorem hamowanie silnikiem.
• Zbyt miękkie seryjne zawieszenie.
• Brak regulacji zawieszenia - szczególnie przodu.
• Licznik narażony na uszkodzenia.
• Brak wersji homologowanej.
• Konieczność stosowania konkretnego oleju.
• Brak blokady przedniego mostu.
Dane techniczne Honda Rincon
|
Typ silnika:
|
umieszczony podłużnie, chłodzony cieczą, z półsuchą misą olejową, czterosuwowy, OHV, jednocylindrowy o pojemności 675 cm3
|
Układ zasilania:
|
elektroniczny wtrysk paliwa
|
Maksymalna moc:
|
24,6 kW (33 KM) / 6000 obr/min.
|
Max. moment obrotowy:
|
50,1 Nm / 5000 obr/min.
|
Skrzynia biegów:
|
automatyczna z przekładnią hydrokinetyczną, 3 biegi jazdy do przodu i bieg wsteczny, sterowana elektronicznie
|
Przeniesienie napędu:
|
bezpośrednie za pomocą przedniego i tylnego wału napędowego, działanie przedniego mechanizmu różnicowego zależne od momentu obrotowego
|
Zawieszenie przednie:
|
dwa niezależne wahacze poprzeczne / skok 175 mm
|
Zawieszenie tylne:
|
dwa niezależne wahacze poprzeczne / skok 203 mm
|
Hamulce przednie:
|
hydrauliczne, tarczowe, uszczelnione
|
Hamulec tylni:
|
hydrauliczny, tarczowy, na wale
|
Długość (mm):
|
2113
|
Szerokość (mm):
|
1189
|
Wysokość (mm):
|
1207
|
Wysokość siedzenia (mm):
|
876
|
Rozstaw osi (mm):
|
1290
|
Prześwit (mm):
|
254
|
Masa suchego pojazdu (kg):
|
272
|
Masa pojazdu z płynami (kg):
|
294
|
Poj. zbiornika paliwa (l):
|
17
|
Opony przednie:
|
AT25 x 8R12 (radialne)
|
Opony tylne:
|
AT25 x 10R12 (radialne)
|
| |
Tekst: Marcin Stachura
Konsultacje: Roman Piotrowski (Romulus)
Zdjęcia: Jarek Kobierski
Podziękowania: - dla
Honda Poland za udostępnienie quada do testów,
- Romanowi Piotrowskiemu za konsultacje i jazdy testowe.
Galerie powiązane z artykułem:•
Test Hondy RINCON TRX680 - QUADZIK 1/2009Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Honda TRX680FA – po prostu RinconPrześlij do znajomego:•
link do artykułu Honda TRX680FA – po prostu Rincon