Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Archiwum Quadzik.pl
Can-Am DS 450 - Brzydula Betty...
Can-Am DS 450 - Brzydula Betty...
Grzegorz Głowienka
Quady sportowe to cały czas rozwijający się rynek. Can-Am stanął przed nie lada zadaniem. Stworzył od podstaw produkt, któ­ry nie tyle ma nadążać za konkurencją w najbardziej sportowej klasie 450, ale ma wyprzedzać ją swoimi rozwiąza­niami.  Ogólna budowa DS 450 nie odchodzi znacznie od utartych kanonów. Jeżeli pojazd ma się sprzedawać, musi być starannie wykonany i nie może odbiegać od ścisłej czołówki.
Rama w Can-Am DS 450 to nowator­ska konstrukcja opierająca swój kształt na dwóch piramidach sklejonych do siebie podstawą. Doskonale przenosi naprężenia powstające w trakcie jazdy, czyniąc ją na­prawdę wytrzymałą. 

Obejrzyj film z testów Can-Am DS450:
 
Jednostką napędową Can-Am’a jest znany ze swoich osiągów, silnik ROTAX. Ten jednocylindrowy, czte­rosuwowy motor o pojemności 449,3 ccm zasilany jest elektronicznym wtryskiem paliwa (EFI). Silnik Rotaxa uwielbia wysokie obro­ty, ale również w niskich zakresach obrotów sprawia wrażenie, że mocy mu nie brakuje.

 
Manualna pięciostopniowa skrzynia biegów za pomocą łańcucha przenosi napęd na tylną oś quada.
Can-Am należy do jednych z najlżejszych w klasie 450. Waga bez płynów to tylko 156 kg, co w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrym wynikiem.
Zawieszenie spełnia oczekiwania raidera. Nie jest to jednak „amerykański kanapowiec”. DS. 450 został wypo­sażony w gazowe amortyzatory Kayaba, które nieźle radzą sobie z nierównościami i są przyjazne dla zawodnika.

Wyścigówka DS 450 dysponuje dobrymi hamulcami przednimi. Dwutłoczkowe zaciski  i tarcze o średnicy 182 mm przyzwoicie zatrzymu­ją pojazd.
Z tyłu zacisk jednotłoczkowy na tarczy o średnicy 198 mm. Tar­cza tylna o kształcie wielolistnej koniczynki skutecznie pomaga w samooczyszczaniu.
Standardowo DS 450 komunikuje się z nami za pomocą trzech lampek: wskaź­nika niskiego poziomu paliwa, wskaźnika biegu jałowego oraz kontrolki silnika.
Lampy w testowanej wersji są seryjnie całkowicie podatne na demon­taż, co pomaga w przystosowaniu quada na tor wyścigowy.
Testowany przez nas pojazd nie był nowy. Niestety brakowało czasami hamulców, co utrudniało dohamowa­nia przed zakrętami oraz ograniczało sterowalność pojazdem w powietrzu.
Również zużyte amortyzatory już tak skutecznie nie przylegały do toru, a w trakcie jazdy po wybojach nie tłumiły nierówności tak, jak­byśmy tego oczekiwali.
Quad jest dobrze wyważony i w powietrzu słucha się ridera.


Can-Am DS 450 dostępny jest w ko­lorze żółtym. Dla amatorów sportowych wrażeń Can-Am przygotował wersję DS 450 X w czarnym kolorze przystosowana seryjnie do zawodów: przednie amortyzatory z regulacją do­bicia, czarne aluminiowe felgi (tylne typu trac-lock), aluminiowe: podłogi, zderzak przedni oraz kierownicę, a także szybko demontowane sprzęgło, grafikę i siedze­nie serii „X”.
Podsumowując, nawet lekko „zjechany” Can-Am DS 450 dostarczał nam na torze wiele przyjemności.
Dodać należy, że już teraz niektórzy czują za sobą kanadyjski oddech.
 
NA PLUS
  • Quad jest bardzo cichy.
  • Niska masa suchego pojazdu.
  • Moc odczuwalna już od dolnego zakresu obrotów.
  • Dobre wyważenie quada i sterowalność w locie.  
NA MINUS
  • Mała szerokość seryjnego quada.
  • Zmniejszająca się skuteczność hamulca przedniego w czasie długiego użytkowania.
  • Nerwowy przy gwałtownym dodaniu gazu (na prostej lub w winklu po gwałtownym do­daniu gazu odczuwalne było znaczne podnoszenie przodu, co utrudniało sterowanie).
Podziękowania dla:

Galerie powiązane z artykułem:
Can-Am DS450

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
>>>>>>NOWY BRP 450 DS<<<<<

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Can-Am DS 450 - Brzydula Betty...

wstecz
REKLAMA

jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2015. ISSN 1899-9158.