Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Marcin Stachura
 
Rama
Kolejnym ważnym elementem jest rama. Należy pamiętać, że rama jest najbardziej narażona na różnego rodzaju przypadki uderzeń, zarówno przednich jak i bocznych. Jest to element „wiążący” wszystko w całość, a w przypadku uszkodzenia, zgięcia lub połamania, negatywnie wpływa na prowadzenie pojazdu. Należy ocenić, czy nie ma odstępstw od fabrycznego ułożenia ramy, czy nie ma zamalowań, dziwnych zgrubień. Jeżeli rama nie jest zgięta, należy sprawdzić łączenie poszczególnych elementów ramy oraz mocowania, np. wahaczy.
Oglądając ramę skupmy się także na kolumnie kierowniczej oraz samej kierownicy. Pogięte elementy układu kierowniczego jednoznacznie wskazują na możliwość dzwonu. Nie wygląda to za dobrze i do tego źle wpływa na właściwości jezdne quada.
 
Silnik i jego chłodzenie
Kolejnym bardzo istotnym elementem do sprawdzenia przed zakupem quada jest silnik. Ewentualna naprawa serca każdego pojazdu jest przede wszystkim praco i czasochłonna oraz kosztowna. Warto jest posłuchać pracy silnika, czy nie puka, czy nie dzwoni. Pewne odgłosy silnika wskazują nam na uszkodzenie określonych elementów, mówią o stanie łańcuszka rozrządu, spalaniu oleju, trzeba spróbować wykluczyć takie uszkodzenia jak: zużycie pierścieni, wydmuchana uszczelka pod głowicą, uszkodzenia uszczelniaczy zaworów, czy też zużycia samych zaworów.

Silnik jest najważniejszym i najdroższym elementem quada. Jego stan wiele mówi o użytkowaniu całego pojazdu.

Silnik jest najważniejszym i najdroższym elementem quada. Jego stan wiele mówi o użytkowaniu całego pojazdu.
Sprawdzając chłodnicę warto poczekać, aż załączy się wiatrak chłodzący, posłuchajmy wtedy jak pracuje, czy nie ma gwizdów oraz zgrzytów, poczekajmy aż przestanie wirować. Popatrzmy na chłodnicę. Jeżeli płytki są pozaginane, jest duża szansa, że silnik quada nie będzie wystarczająco szybko oraz odpowiednio chłodzony, ponieważ chłodnica nie będzie miała jak „oddawać” ciepła. Naruszona (pozaginana) struktura chłodnicy wskazuje także na brak umiejętności w oczyszczaniu tego elementu przez obecnego właściciela.

Chłodnica odpowiada za właściwe chłodzenie pojazdu. Pozaginana struktura znacznie ogranicza możliwości chłodzenia silnika.
Wybierając tańszą alternatywę używanego quada należy uważać, aby przysłowiowa okazja nie stała się skarbonką bez dna. Pamiętajmy, iż przy odsprzedaży quada, czy nowego, czy używanego, zawsze na nim stracimy, chyba, że kupimy w super cenie, a ewentualne awarie ogarniemy we własnym zakresie, co się raczej rzadko zdarza.
 
(Nie)Ważne detale
Wielu sprzedających jak i kupujących powołuje się na rocznik quada. Rocznik nie jest tak ważny jak jego stan techniczny oraz wcześniejsze wykorzystanie. Quady są to pojazdy przystosowane do pracy w ciężkich warunkach. Quad używany zgodnie z przeznaczeniem jest praktycznie „nieśmiertelny”. Osobiście znam przypadki kiedy 10-letni quad, wykorzystywany w ciężkim terenie, dzięki fachowej obsłudze oraz profilaktyce, ma szanse „przelatać” jeszcze niejednego nowego quada.
Przy zakupie jak i w trakcie użytkowania każdego quada, należy dbać o silnik, filtr powietrza, oraz układ paliwowy. Jeżeli kupujemy pojazd, a komora filtra powietrza (air box) jest zabłocona, zalana, brudna (nie zakurzona) albo jest też perfekcyjnie wyczyszczona, należy zwrócić uwagę na to, że quad mógł być zalany albo odpicowany do sprzedaży.

Nie zapominajmy ocenić stanu airboxa i filtra powietrza. Kontrola tych elementów pokaże czy obecny właściciel dbał o pojazd.

Galerie powiązane z artykułem:
Staruszek Quad - co sprawdzić przed zakupem w używanym quadzie

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
„Staruszek”, Quad... – czyli co sprawdzić w używanym quadzie

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.