Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Archiwum Quadzik.pl
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Marcin Stachura
Wiele osób zastanawiających się nad wyborem odpowiedniego quada dla siebie, staje jednocześnie przed wyborem rynku, z którego wymarzony pojazd zostanie nabyty.
 
Nowy czy używany?
W przypadku rynku pierwotnego, sprawa jest bardzo prosta. Decydujemy się na markę, model, a potem na właściwą ofertę. Wiemy, że pojazd jest nieskalany palcem poprzedniego właściciela, z dumą nalewamy paliwa do suchego jak Sahara zbiornika, delektujemy się pierwszymi suwami tłoka i sami układamy pod siebie naszego lśniącego czterokołowca.

Sprzedam: Honda Fourtrax 300 4x4, rok 1997, kolor czerwony,przebieg 900 mth, quad nie jeżdżony w terenie, pierwszy właściciel, stan bardzo dobry.

Kupując pojazd na rynku wtórnym nie mamy już tego komfortu. Brak „nowości” rekompensuje nam jednak fakt, iż w niższej cenie mamy pojazd, za który w salonie musielibyśmy zapłacić „walizkę pieniędzy”. Zdarza się też, że świadomie decydujemy się na zakup pojazdu o klasę wyższego, w cenie nowego pojazdu niższej klasy.

Sprzedam: Yamaha YFZ 450, rok 2005, jeżdżona w zawodach...

Czasami jednak pozornie wyglądająca dobra oferta, jest studnią bez dna, psuje nam nerwy oraz pozbawia gotówki, „a miało być tak pięknie...?” Ale można temu trochę zaradzić i przygotować się od strony technicznej, nawet jeżeli nie mamy zbyt dużego pojęcia o mechanice. Kupując używanego quada należy zwrócić uwagę na pewne elementy wg poniższego klucza.
 
Zawieszenie
Bardzo ważnym elementem, drogim przy ewentualnych naprawach, jest zawieszenie. Aby sprawdzić zawieszenie najlepiej jest złapać za koło i dosyć energicznie poszarpać nim w pionie i w poziomie. Brak stuku świadczy o tym, iż najprawdopodobniej „zawiechy” są w dobrym stanie. Jeżeli wykryjemy stuki, należy zlokalizować je, czy są one na wahaczach, czy na końcówkach drążków kierowniczych.



Kolejną rzecz, jaką powinniśmy sprawdzić to stuki, a raczej ich brak w amortyzatorach. Jeżeli stukają podczas pracy to znaczy, że są powybijane simerblocki. Ważne jest też zużycie amorków, jeżeli amortyzatory wprawione w ruch (np. dociążone), zbyt szybko wrócą na swoje miejsce albo zakołyszą się kilka razy, znaczy to, że należy pomyśleć o wymianie na nowe. Odpowiednia jakość zawieszenia jest bardzo ważna, uchybienia poza pewną normę negatywnie wpływają na zachowywanie się pojazdu podczas hamowania czy na zakrętach oraz mogą doprowadzić do kolizji, a już o komforcie jazdy nie wspomnę.

Przydatność amortyzatorów sprawdzamy poprzez szybkie wprawienie ich w pracę i obserwację ich zachowania.

Amortyzatory są mocowane do ramy przy pomocy simerblocków, których stan wpływa na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy.

Galerie powiązane z artykułem:
Staruszek Quad - co sprawdzić przed zakupem w używanym quadzie

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
„Staruszek”, Quad... – czyli co sprawdzić w używanym quadzie

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie

wstecz
REKLAMA

jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2015. ISSN 1899-9158.