Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Archiwum Quadzik.pl
SUZUKI LT-Z400 - dobry wstęp do wyścigowego życia
SUZUKI LT-Z400 - dobry wstęp do wyścigowego życia
Grzegorz Głowienka
LT-Z400 to kolejne wcielenie klasycznego modelu sportówki ze stajni Suzuki. Stylistyką nawiązuje do potężniejszego modelu LT-R450. Na pierwszy rzut oka widać jednak, że LT-Z400 jest nieco węższy i wyższy. Ten czterokołowiec wyposażony został w czterosuwowy silnik o pojemności 398 ccm, zasilany elektronicznym układem wtrysku paliwa, w którym wykorzystano wtryskiwacz z dwunastoma dyszami. Tak skonstruowana jednostka napędowa znacznie dynamiczniej reaguje na gaz, a jazda nią w warunkach terenowych jest bardziej płynna, nawet przy zachowaniu sportowych walorów pojazdu.

Pojazd ma przekonstruowaną ramę, która jest teraz sztywniejszym elementem, co wpływa na większą stabilność w zakrętach i podczas skoków. 5-biegowa skrzynia biegów wraz z biegiem wstecznym pozwala, nie tylko na agresywną jazdę po torze, ale także na sprawdzenie innych walorów użytkowych pojazdu w trakcie wycieczki „za miasto”. Tylne i przednie zawieszenie, kierownica oraz stopki posiadają regulację, która dostosowuje pojazd do indywidualnych preferencji jeźdźca. A wyprofilowane siedzenie pomaga w lepszej kontroli pojazdu w trakcie szaleństw.


˛
Quad praktycznie na każdym biegu idzie od dołu. Bez problemu stawia się LTZ’a na koło, niezależnie od tego czy to jedynka, czy to dwójka – wystarczy odwinąć gaz i przód jest już w górze. Chociażby dlatego początkujący rider powinien uważać na operowanie przepustnicą. Miękko ustawione zawieszenie bardzo często, z uwagi na dużą moc i przyczepność kół tylnych, ułatwiało podniesienie LTZ’a do góry. Tracił on trochę sterowalność, zwłaszcza w zakręcie, co było odczuwalne przy pokonywaniu szybkich winkli. Chęć szybkiego wyjścia poślizgiem poparta dodaniem gazu, powodowała lekkie podskakiwanie przodu. Wprowadzenie quada w poślizg nie stanowi problemu, ale z uwagi na miękkie ustawienie tylnego zawieszenia oraz niższego ciśnienia w oponach testowanego pojazdu czasami trudno było zakręcić bączka. Pomimo odwinięcia gazu przód wyjeżdżał z zakrętu, a tyłu nie udawało sie skutecznie zarzucić.


Testowana 400-tka mogłaby być troszeczkę szersza. Tak naprawdę nie często, ale zdarzało się, że quad próbował się przechylać na bok w zakręcie. Prześwit pojazdu, chociaż z przodu naprawdę imponujący, to z tyłu, jak przystało na sportówkę, już słabiej. Osłony łańcucha i tylnej tarczy hamulcowej dodatkowo znacznie go obniżają. Pozycja za kierownicą raczej nie sprawia problemów. Nie w chodzi w ciało ridera a manewrowanie nią w zakrętach jest lekkie. Siedzenie rozchodzi się troszeczkę na błotniki, co pomaga w wygodnym, sportowym pokonywaniu szybkich winkli. Osłony na koła są dość duże, zakrywają quada. Nie ma co się jednak łudzić – LT-Z400, jak typowa sportówka, będzie w błocie, wraz z prowadzącym ją jeźdźcem, cała czarna.


Hamulce w LT-Z400 nie należą do przysłowiowych żylet, ale pośredni wpływ mają na to również opony. Quad posiada możliwość regulacji dźwigni przedniego hamulca. Z tyłu mamy do czynienia ze zwykłą gładką tarczą hamulcową, bez otworów wentylacyjnych. Przednie tarcze przystosowane są już do odprowadzania ciepła. Hamowanie z dużej prędkości na dość twardej nawierzchni to stabilne zatrzymywanie pojazdu, nie spodziewajmy się jednak agresywnego wytracania prędkości.


W trakcie skoków quadem bardzo dobrze steruje się w locie, nie było problemu z rozłożeniem masy w powietrzu. LT-Z400 nie miał tendencji ani do pikowania, ani do zbyt mocnego podnoszenia przodu przy wybiciu. Mocy w tym nowym Suzuki jest na tyle wystarczająco, że można spokojnie regulować pozycję w locie operując gazem. Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie w standardzie ma regulację dobicia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Dodatkowo tylny amortyzator posiada regulację odbicia.
Suzuki LT-Z400 to bardzo przyzwoity quad nie tylko do rozpoczęcia przygody sportowej, ale również znakomity pojazd, żeby sobie aktywnie pojeździć. Suzuki LT-Z400 nie należy do najbardziej przygotowanych sportowo pojazdów, ale stanowi odpowiednią bazę do rozwijania zainteresowania jazdą wyczynową.



Parametry techniczne Suzuki LTZ 400 K9
Typ silnika:
4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa: 398 ccm
Średnica x skok tłoka: 90.0 mm x 62.6 mm
Stopień sprężania: 11,3: 1
Moc maksymalna: 37 KM przy 7000 obr/min
Moment obrotowy: 37,7 Nm przy 6500 obr/min
Układ zasilania: wtrysk paliwa
Rozrusznik: elektryczny
Skrzynia biegów: 5-stopniowa plus wsteczny
Wym. dł./szer./wys.: 1830 mm/1190 mm/1145 mm
Rozstaw osi: 1245 mm
Prześwit: 265 mm
Wysokość siedzenia: 810 mm
Masa poj. got. do jazdy: 193 kg
Zawieszenie przód: Niezależne, podwójne wahacze, sprężyny spiralne, tłumienie gazowo-olejowe
Zawieszenie tył: Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie gazowo-olejowe
Hamulce przód / tył: podwójny tarczowy / tarczowy
Opony przód: AT22 x 7 R10
Opony Tył: AT20 x 10 R 9
Zbiornik paliwa: 9,5 l

NA PLUS
Dobra dynamika jazdy.
Zawieszenie i amortyzatory z tłumieniem gazowo-olejowym.
Dobra sterowalność quadem podczas skoków.
Agresywna stylistyka.
Bieg wsteczny.

NA MINUS
Mały prześwit (bardzo niski tył).
Hamowanie z dużej prędkości na dość twardej nawierzchni.
Mała szerokość quada.
Zbyt krótka dźwignia zmiany biegów.



Podziękowania dla:
- Suzuki Motor Poland - www.suzuki.pl - za udostępnienie quada do testów,
- MOTOGLOBE - www.motoglobe.pl - za ubranie testera od stóp do głowy.
Galerie powiązane z artykułem:
Suzuki LT-Z400 K9 - TEST

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Nowa Suzi na 2009 rok LT-Z400K9

Prześlij do znajomego:
link do artykułu SUZUKI LT-Z400 - dobry wstęp do wyścigowego życia

wstecz
REKLAMA

jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2015. ISSN 1899-9158.