Osprzęt do KYMCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony itd.

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Kymco
Awatar użytkownika
Wojtek30
Posty: 36
Rejestracja: pt 13 paź, 2017
Quad:: Kymco 500 irs
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Tarnów

Osprzęt do KYMCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony itd.

Post autor: Wojtek30 » śr 25 paź, 2017

Witam wszystkich!

Jako że zakupiłem nowy egzemplarz Kymco mxu 500 irs (sprzęt dopiero do mnie idzie) proszę bardziej doświadczonych użytkowników o nastepujące informację:

1. czy ktoś montował podgrzewane manetki? Jakie, skąd?
2. jak zabezpieczyć quada? Zamówiłem zrobienie osłon spodu, planuje zakupić bumper, zastanawiam się natomiast nad zderzakiem tylnim oraz oklejaniu quada? Czy ktoś z waz zabezpieczał w ten sposób swojego Kymco?
3. czy ta pojemność pozwala na używanie pługa - tzn pewnie pozwala ale czy sprzęt się zbytnio nie męczy?
4. czy wciągarka którą daje producent daje rade?
5. Czy można gdziekolwiek kupić coś w rodzaju plandeki na kufry aby nie schlapać ich?
6. Czy ,,docieraliście " swoje quady na początku a jeśli tak to w jaki sposób ?

pozdrawiam,
Wojtek

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: oolsztyniak » śr 25 paź, 2017

Ad 1.
Led i grzane manetki to są jak dla mnie dwie podstawowe pozycje jeśli chodzi o doposażenie
Ad 2.
Wszystko zależy od tego jak i gdzie będziesz jeździł.
Są zwolennicy bumperów, podłóg i innych form "zabezpieczenia" włącznie z oklejaniem, są też przeciwnicy. Są też tacy co mają uczulenie na wagę a w tej kwestii na pewno wypowie się Mesel, który takie kymko posiada. Co do oklejania Dkfan na pewno sięwypowie ;)
Ad 3.
Pozwala. Trochę oleju w głowie i da radę. Oczywiście nie będzie "szedł" jak traktor ale plac przed domem czy parking pod firmą odśnieżysz
Ad 4.
Nie sądzę. Polecam budżetową lecz bardzo dobrą wyciągarkę Dragon Winch 3500 HD
Chociaż nie wiem co producent daje na pierwszy montaż
Ad 5.
Można i to bez problemu. Poszukaj "Pokrowiec na plecak" a litraż dobierzesz sobie pod swój konkretny kufer/torbę.
Ad 6.
Tak. Tu też są różne szkoły. Niektórzy ogień od początku inni delikatnie.
Ja docierałem delikatnie z wymianami oleju w następującej konfiguracji :
Pierwszy po 100 km, drugi na 700, trzeci 1500 a później co 1500 km.
nie wiem jakie wymagania ma gwarant w Twoim przypadku i czy będziesz serwisował sprzęt w ASO

Czytaj forum, Mesel ma obszerny temat właśnie o tym quadzie.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: mesel » śr 25 paź, 2017

1. Ja kupiłem grzane nakładki na manetki. Bardzo fajne rozwiązanie ale niektórym nie pasuje ze względu na grubość. Cena około 150 zł na alledrogo. Fajny led jest na naszej giełdzie. Uniwersalne, sprawdzone i polecane urządzenie. Sam takiego używam i jestem bardzo zadowolony.

2. Wszelkie dodatkowe bumpery i osłony to moim (i pewnie nie tylko) zdaniem zbytek łask. MXU jest ciężkie, ma mały prześwit i nie cierpi na nadmiar mocy. Obwieszanie go ciężkim "szpejem" tylko pogorszy jego zdolności terenowe. Ja mam seryjne osłony, seryjne zderzaki i nic się z nimi nie stało...a sprzęt lekko nie ma ;). Plastiki w Kymco łatwo się rysują ale są odporne na pęknięcia.

3. Pozwala. Pamiętaj tylko o jednym. Używanie pługa tylko i wyłącznie na biegu L. Inaczej zamęczysz sprzęgło, wariator, pasek itd.

4. Daje radę. Pamiętaj tylko o konserwacji. Do pługa idealna. Ze średnich opresji pomoże się wyratować. Z poważnej wklejki może nie dać rady. Jeśli natomiast za jakiś czas by padła to kupuj, tak jak Olsztyniak napisał 3500 HD.

5. Nie używam. Nie znam.

6. Silniki obecne są dotarte fabrycznie ale do pierwszego przeglądu warto sprzęt traktować troszkę delikatniej. Pełne otwarcie gazu stopniowo i dopiero po rozgrzaniu. Pewnie i tak będziesz miał fabryczne ograniczenie więc nie poszalejesz ;).

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: DKfan » czw 26 paź, 2017

Jak Łukasz już wspomniał miałem do czynienia z Mxu500irs co więcej ten właśnie quad ukształtował moje podejście do kwestii masy quada i obwieszania go dodatkami. Oczywiście są wyjątki gdzie dodatkowa osłona jest potrzebna lub bumper wyrównuje źle rozłożoną masę.
Wracając do Mxu, zarówno ono jak i żaden quad który nie ora spodem po ostrych skałach innych niż fabryczne osłon nie potrzebuje. Co więcej czasem te fabryczne znoszą niektóre uderzenia lepiej niż aluminium które się mocno odkształca.
Jak Marcin wspomniał Mxu ma rekorodowo mały prześwit i dodawanie ciężaru sytuacji nie polepsza. Podobnie rzecz ma się się z dodatkowym bumperem Kymco ma mocno wysunięty do przodu zderzak, dodanie do tego bumpera powoduje że nie wyjedziesz prawie z żadnego rowu bo ryjesz nim w ziemi ze względu na fatalny kat natarcia.
Bynajmniej nie jestem tez w kwestii mxu500 teoretykiem, kilka lat temu posiadałem najbardziej zmodyfikowany egzemplarz w polsce, wyposażony w osłony spodu, bumper, snorkle, chłodnicę przeniesiona na bagażnik, podwyższone zawiwazenie, dystanse i inne dodatki. Byłem z niego bardzo dumny dopuki nie pojechałem nim w prawdziwy teren z ludźmi którzy potrafili jeździć. Okazało się że każdy z tych dodatków zmniejszał dzielność terenową Kymco i nadawał się do zdjecia, jedyne co się przydawało to dodatkowa lampa LED i grzane manetki.

Jeżeli chodzi o odśnieżanie to ja używam z powodzeniem CF500, oczywiście przy pchaniu większej ilości śniegu należy to robić na L
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Wojtek30
Posty: 36
Rejestracja: pt 13 paź, 2017
Quad:: Kymco 500 irs
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Tarnów

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: Wojtek30 » czw 26 paź, 2017

Dzięki za odzew!
Ad 5.
Można i to bez problemu. Poszukaj "Pokrowiec na plecak" a litraż dobierzesz sobie pod swój konkretny kufer/torbę.
Na plecaki chyba będzie mały, kufer mam fabryczny:

http://www.kymco.pl/mxu-500-irs-4x4_p_83.html#

będzie więc miał z metr długości. Zamierzam jeździć w błocie i w deszczu więc coś wodoodpornego by się przydało.
mesel pisze: 1. Ja kupiłem grzane nakładki na manetki. Bardzo fajne rozwiązanie ale niektórym nie pasuje ze względu na grubość. Cena około 150 zł na alledrogo.
coś takiego będzie ok:
http://allegro.pl/podgrzewane-manetki-o ... 30983.html ?
mesel pisze:6. Silniki obecne są dotarte fabrycznie ale do pierwszego przeglądu warto sprzęt traktować troszkę delikatniej. Pełne otwarcie gazu stopniowo i dopiero po rozgrzaniu. Pewnie i tak będziesz miał fabryczne ograniczenie więc nie poszalejesz .
własnie napisałem dilerowi żeby mi zdjął to ograniczenie ale milczy. Będę musiał sam? Uważają to za łamanie prawa?
DKfan pisze:Jak Marcin wspomniał Mxu ma rekorodowo mały prześwit i dodawanie ciężaru sytuacji nie polepsza. Podobnie rzecz ma się się z dodatkowym bumperem Kymco ma mocno wysunięty do przodu zderzak, dodanie do tego bumpera powoduje że nie wyjedziesz prawie z żadnego rowu bo ryjesz nim w ziemi ze względu na fatalny kat natarcia.
dobrze że o tym napisałeś bo byłem w trakcie zamawiania:D
Niestety spód właśnie mi zakładają więc już,, po ptakach ".
DKfan pisze: podwyższone zawiwazenie, dystanse i inne dodatki. Byłem z niego bardzo dumny dopuki nie pojechałem nim w prawdziwy teren z ludźmi którzy potrafili jeździć. Okazało się że każdy z tych dodatków zmniejszał dzielność terenową Kymco i nadawał się do zdjecia, jedyne co się przydawało to dodatkowa lampa LED i grzane manetki.
to bardzo ciekawe co piszesz, w jaki sposób podniosłeś zawieszenie i dlaczego się to nie sprawdziło?

Snurkle jak sądze niepotrzebne dlatego, że zalewając naszego Kymco po łokcie nie pojedzie w bajorze ze względu na brak mocy?

Czy możesz zalinkować jakiś godny uwagi led?

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: mesel » czw 26 paź, 2017

Wojtek30 pisze:coś takiego będzie ok:
http://allegro.pl/podgrzewane-manetki-o ... 30983.html ?
Będzie ok.
Wojtek30 pisze: własnie napisałem dilerowi żeby mi zdjął to ograniczenie ale milczy. Będę musiał sam? Uważają to za łamanie prawa?
U kogo kupiłeś sprzęt ?
Pojazd bez blokady, o której mówimy nie spełnia warunków homologacji więc masz odpowiedź. Blokady jednak w znakomitej większości przypadków są zdejmowane. Oczywiście dla serwisu samodzielne zdjęcie blokady jest powodem do odrzucenia wszelkich ewentualnych roszczeń z tytułu gwarancji.

Sprzęt jest z wtryskiem czy z gaźnikiem ? Jeśli z gaźnikiem to wszystko ładnie Ci opiszę. Sprawa jest banalnie prosta ;).
Wojtek30 pisze:to bardzo ciekawe co piszesz, w jaki sposób podniosłeś zawieszenie i dlaczego się to nie sprawdziło?
Zapewne zmieniając rozmiar opon na 26".
Wojtek30 pisze:Snurkle jak sądze niepotrzebne dlatego, że zalewając naszego Kymco po łokcie nie pojedzie w bajorze ze względu na brak mocy?
Tak nie jest. Możesz wjechać w błoto, które ledwo przykrywa koła a i tak nie wyjedziesz ale nie o braki mocy tu chodzi. MXU ma dosyć nisko umieszczony wlot powietrza do air boxa. Jakieś 3 cm wyżej niż najniższy punkt kanapy (pod osłoną zbiornika paliwa). Wjeżdżając do wody trzeba o tym pamiętać.

To jest polecany led http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7013027580
Ten akurat sprzedaje kolega DKfan ;). Ja mam też taki i jestem bardzo zadowolony.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: oolsztyniak » czw 26 paź, 2017

Wojtek30 pisze:Dzięki za odzew!
Ad 5.
Można i to bez problemu. Poszukaj "Pokrowiec na plecak" a litraż dobierzesz sobie pod swój konkretny kufer/torbę.
Na plecaki chyba będzie mały, kufer mam fabryczny:

http://www.kymco.pl/mxu-500-irs-4x4_p_83.html#

będzie więc miał z metr długości. Zamierzam jeździć w błocie i w deszczu więc coś wodoodpornego by się przydało.
ja mam taki na plecak i bez problemu daje radę.
Są na gumce więc się rozciągają
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Osprzęt do KYMKCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony

Post autor: DKfan » czw 26 paź, 2017

Wojtek30 pisze: to bardzo ciekawe co piszesz, w jaki sposób podniosłeś zawieszenie i dlaczego się to nie sprawdziło?

Snurkle jak sądze niepotrzebne dlatego, że zalewając naszego Kymco po łokcie nie pojedzie w bajorze ze względu na brak mocy?

Czy możesz zalinkować jakiś godny uwagi led?
Podnieść można oczywiście na lekkich oponach większego rozmiaru 26' będzie ok 27' może być troszkę za duże ale trzeba próbować. Do jazdy bez specjalnie wymagających przepraw błotnych wystarcza Abuzzy 26 lub 27'.

Ja podnosiłem zawieszenie z tyłu przesuwając dolny punkt mocowania amortyzatora o jakieś 2 cm do środka.

W kwestii snorkli mogę tylko powiedzieć że lepiej Kymco za głeboko nie moczyć. Obudowa filtra która jest pod siedzeniem jest mało szczelna, trzeba silikonować, zamoczone przekaźniki szybko rdzewieją i powodują różne niespodziewane przygody. Lepiej więc odpuścić głębokie wodowanie, na wszelki wypadek oczywiście można zasilikonować pokrywę airboxa gdyby forsowana kałuża okazała się głebokim dołem.

Mojego leda polecam nie dla tego że mój ale ładnie świeci i nie zajmuje dużo miejsca. Szyba jest bardzo odporna bo nie miałem na niej folii a nie ma żadnych rys. Ja w jego miejsce zakładam jeszcze mniejszy bo jest za duży do mojego nowego quada.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Visitor1230
Posty: 63
Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
Quad:: Linhai 500 4x4

Re: Osprzęt do KYMCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony i

Post autor: Visitor1230 » pt 27 paź, 2017

Ad. 2 Polecam spray kontaktowy do elektryki. Niedopusci do korozji zlaczy elektrycznych.
Ad 6 Sa dwie szkoly. Lekka i ostrzejsza. Ja u siebie zastosowalem ten drugi wariant.
https://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Osprzęt do KYMCO mxu 500 IRS, manetki, bumper, osłony i

Post autor: Robsson » pt 27 paź, 2017

Spray do elektryki jak zacznie moczyć się regularnie pod kierownice to mu nie pomoże. Od "okazjonalnej" wilgoci uchroni na jakiś czas.

Docieranie to temat jak o wyższości świat. Są różne opinie. Jedni się cackają jak z jajkiem inni jeżdżą normalnie.
Jeździj w szerokim zakresie obrotów, ale nie męcz długo na maksie. Zmieniaj obroty tzn jeździj w urozmaiconym terenie, gdzie trzeba zwalniać , przyśpieszać, jeździć z różna prędkością. Przyśpieszając nie bój się co jakiś czas odwinąć porządnie tylko go potem na maksie nie trzymaj długo.
Generalnie na czas docierania odpuść ostre i długie kopanie w piaskownicy, siedzenie w błocie i ciągłą długą jazdę z max prędkością, poza tym jeździj normalnie i będzie git.

Co sądzicie o takim ledzie:?

http://allegro.pl/led-lampa-robocza-pan ... 89277.html
V2.....sound of madness :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kymco”