chińczyk 250 zgasł i brak iskry po jeździe po sniegu POMOCY

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
qerek
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: wlkp

chińczyk 250 zgasł i brak iskry po jeździe po sniegu POMOCY

Post autor: qerek » ndz 10 sty, 2010

witam, jak w temacie, jechałem przez las i było dośc duzo sniegu, wyjechałem na skraj lasu i stanelismy z kumplami pogadac, po chwili on zgasł ale nie przejąłem sie tym. Za 5 min chciałem go odpalić i już nie chciał. Po ogólnych ogledzinach stwierdziłem że nie ma iskry (świeca dobra na 100%) a wiec troche zagłebiłem sie w temacie i wyczytałem w necie że może to był albo cewka albo moduł zapołonowy. Wiec pomierzyłem troche i wychodzi mi na to że do cewki nie dochodzi zasilanie (z tego co wyczytałem to powinno dojśc niecałe 12v zmiennego) rozebrałem dalej i z silnika wychodzi 5 przewodów. 2 kostki jedna 3-pinowa i jedna 2-pinowa na tej 3-pinowej na dwóch przewodach pojawia sie zasilanie w granicach 8-9v zmiennego po kopnięciu kopką, nie wiem czy to dobre zasilanie. Nie napisałem jeszcze ze quad pali nawet bez akumulatora (posiada kopke) Moduł zapołonowy posiada równiez 2 kostki jedna 2-piny a druga 3-piny i z tego co widziałem to tylko masa jest na przewodach ale przewodu zasilającego nie mogłem znaleść lub poprostu nie dochodzi zasilanie. (to jest taki moduł http://allegro.pl/item869680657_modul_z ... quady.html ) Jest jeszcze coś pod bakiem takie walcowate jakby bateria R14 tylko w takim plastiku i tam chyba ida 2 przewody na których jest masa (nie wiem czy jeszcze tam jakies idą bo nie rozebrałem go do końca jeszcze) napewno nie jest to stycznik do odpalania bo tego mam pod kierownicą. Szukałem schematu tego modułu ale nie moge znaleść żeby zmierzyc co jest nie tak. Prosze o pomoc co może być nie tak i jak to zdiagnozowac, w tyg planuje rozpruc całkowice wiązke i zobaczyć czy czasami jakiś kabel nie jest uszkodzony. Czy cos znajduje sie pomiedzy silnikiem a modułem?? Rok temu to samo mi sie przydarzyło tez w lesie i oddałem do magika quada a on mi zrobił sieke z instalacji a mianowicie nie mogłem zgasić quada przez stacyjke i powiedział mi że wymienił cewke i skasował 250zł;/ oczywiście 2 miesiace czekania;/ POMOCY bo już nie wiem co zrobić.

kubar
Posty: 4
Rejestracja: pn 11 sty, 2010
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: kubar » wt 12 sty, 2010

nie wiem kolego czy już naprawiłeś bo pytanie zamieściłeś już jakiś czas temu ale ja uważam że to na bank moduł bo z tego co słyszałem to cewki w chińczykach bardzo żadko sie psują a ta "bateria" to nie wiem co to jest ale nie odpowieada bezpośrednio za zapłon, ale za to moduły padaja bardzo często prawdobodobnie przy częstej jeździe nawet raz do roku trzeba wymieniac moduł
KUBAR

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » wt 12 sty, 2010

popieram kolege kubara ...jak kupisz sobie moduł to nie zbankrutujesz a wręcz pewnie naprawisz gadzine...moja rada to tylko taka żebyś kupił moduł i regulator napięcia ponieważ wszyscy trąbią że moduły padają od regulatorów

qerek
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qerek » wt 12 sty, 2010

nie naprawiłem jeszcze tego chinola i szukam w necie co jeszcze może byc. Dzieki za odp napewno wymienie ten moduł bo tak jak kolega pisze nie kosztuje to majatku a tez słyszałem że to pada ale dlaczego to ma coś wspólnego ze śniegiem czy wilgocią bo ostatnio mi też sie tak stało. Jeszcze jedno pytanie co to jest ten regulator i jak wyglada?? hmm z tego co zmierzyłem to napiecie nie dochodzi do tego modułu a z silnika jak już pisałem wychodzi max 8-9v czy to jest ok??

qerek
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qerek » śr 13 sty, 2010

mam jeszcze pytanko czy ten regulator jest przed modułem czy z silnika idzie odrazu do modułu??

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » śr 13 sty, 2010

qerek regulator to taka aluminiowa ,ożebrowana kostka wielkości około 3cm na 5 cm z czterema kabelkami....z silnika idzie prąd zmienny do regulatora dwoma kabelkami i wychodzi też dwoma już stały.......do modułu zasilanie dochodzi już wyprostowane....a bezpośrednio z silnika do modułu idzie impuls z koła magnesowego w postaci masy stałej tylko o zmiennej oporności...tyle co wiem to Ci napisałem a z elektryki nie jestem za mocny i te oporności to dla mnie trochę czarna magia i jak mierzysz volty to niestety nie wszystko...a moduł jest zasilany + i - ,impuls z silnika,i jeden kabelek przeważnie pomarańczowy idzie z modułu do cewki ,do modułu idzie jeszcze tak zwane gaszenie silnika i jest to też masa ale nie wiem czy podanie masy gasi czy odcięcie jej....a może cały problem w tym że jak pisałeś że ten elektryk ci coś skopsał co do gaszenia to może to teraz zadziałało :lol: powodzenia i jak przyjdzie mi coś do głowy to napisze.....posprawdzaj jeszcze wszystkie kostki przeczyśc i zabezpiecz może gdzieś jest jakiś słaby kontakt

qerek
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qerek » śr 13 sty, 2010

no dzięki dzięki, kostki juz przeczyszczone bo od tego zacząłem. O tej zmiennej oporności masy to pierwszy raz słysze. O gaszeniu też czytałem i widziałem schemat tego modułu i własnie było podpisane gaszenie. Bede musiał go rozbebeszyc:) na innym forum mi napisali że z magneta wychodzi 200v zmiennego, nie wiem czy to prawda ale z tego co piszesz to może byc to ten impuls idący do modułu a to 8-9v które jest stałe to może jest zasilanie, tylko że z tego co mierzyłem to do modułu już nie dochodzi, może to ten regulator, wiem jak juz wyglada bo na allegro obczaiłem:P:P tylko nie wiem gdzie to jest, jutro zabieram sie za rozbieranie to go gdzieś znajde. Juz mnie ta maszyna grzeje, wywale tego chińczyka na złom bo modeli jest 1000 i jeszcze niewiadomo czy pasują do siebie. W kazdym razie wielkie dzięki za wszystkie info, napewno sie przyda. Jak coś to pisz. jak opanuje maszyne to napewno napisze. Mam nadzieje że to nie magneto:P raczej sniego miałby tam ciezko zeby sie dstać ale wiadomo dla chińczyka nie ma rzeczy niemozliwych:P

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » czw 14 sty, 2010

spoko nie nerwuj się tak na niego.......a to że modeli jest 1000 to graty są takie same lub prawie takie same...nie wiem jaki masz regulator ale myśle że każdy można by było podłączyć...z tego co zauważyłem to wszystkie te quady markowe i mniej markowe działają na tej samej zasadzie i graty do nich można adoptować w obie strony....ostatnio zaadoptowałem w swoim lycky starze sprzęgło rozrusznika od chinola bez żadnych przeróbek i działa normalnie a główna zaleta że kosztowało mnie to 80 zł a nie 350 za org.

marcin81hc
Posty: 2
Rejestracja: ndz 09 cze, 2013
Quad:: x-moto 250

Re: chińczyk 250 zgasł i brak iskry po jeździe po sniegu POM

Post autor: marcin81hc » ndz 09 cze, 2013

witam mam problem wyjechałem quadem po jakiś 10 km zgasł mi próbowałem na wszelkie sposoby go odpalić po powrocie do domu na holu stwierdziłem ze akumulator jest tak rozładowany do cna , próbowałem go ładować ale już 2 dzień się ładuje i nic jak podłączam miernik spada napięcie stopniowo do 10V .moduł wysyła do cewki wysokiego napięcia z 7V ,proszę o pomoc jak mam sprawdzić co siadło ... ??? może to wszystko przez to ze nie wiem gdzie mam założyć diodę IN5408 http://www.linhkiendientutmg.com/Produc ... 5&tuto=399

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”