Regulacja zaworów

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
jari147
Posty: 2
Rejestracja: wt 05 paź, 2010

Re: Regulacja zaworów

Post autor: jari147 » wt 05 paź, 2010

a wie ktoś może jaki muszą być luzy na zaworach w atv kinroad 200cc 2007rok

Awatar użytkownika
d_felini
Posty: 43
Rejestracja: pt 01 cze, 2012
Quad:: Lucky Star 250
Imię: Darek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulacja zaworów

Post autor: d_felini » sob 31 sty, 2015

Witajcie
Czy podpowie ktoś jak wyregulować zawory w Access Motor Lucky star 250??
Pozdrawiam
Darek

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re:

Post autor: Dimi » pn 09 lut, 2015

Barfek pisze:Nie bądż śmieszny do regulacji zaworów są potrzebne odpowiednie narzędzia miarki itd a jak blaszkę zaworową trzeba wymienić to co sugerujesz żeby ktoś sam rozkręcał wałki rozrządu ?? 100 zł za zabieg raz na kilka tys km lub kilka sezonów to malutko lepiej zapłacić i mieć git majonez niż 3 dni siedzieć przy tym i jeszcze coś zepsuć

Inna sprawa gdy ktoś już ma z tym doświadczenie wtedy to już wiadomo że koleś sam sobie zrobi , a nie jak ktoś przeczytał manuala lub kolega mu powiedział to się będzie zabierał za tak skomplikowane coś jak rozrząd
No niestety, jesteś w błędzie. Taki mechanik skądś musiał nabyć doświadczenia. Nie mówię byś na skalę przemysłową zajmował się mechaniką nie mając takiej szkoły. Zresztą jak ktoś jest żółtodziobem i chce się podjąć takiego wyzwania to czemu mu zabronić? :bezradny:
ralph pisze:Do regulacji zaworów w G700 potrzebne są: szczeliniomierz, nasadka 22, klucz 10 i własnoręcznie dorobiony klucz na kwadrat 3-4mm plus narzędzia podstawowe do zdjęcia osłon i pokryw z quada. Nie namawiam nikogo do samodzielnego remontu silnika więc się kolego [shadow=red]Barfek[/shadow] nie podniecaj :no no no:
Ja z zapytaniem właśnie tego klucza kwadratowego. Zrób fotkę jak dasz radę. Dziś kupiłem szczelinomierz - wydatek raptem 30zł. Powiedz mi jeszcze do czego ci ta nasadka 22?
Rozebrałem dziś swojego miśka i już byłem ucieszony gdy moim oczom ukazały się te piekielne kwadraty...

Obrazek

Teraz pytanie odnośnie szczelinomierza, listek wsadzasz tam pod spód, kluczem 10 przytrzymujesz tę nakrętkę a tym "patentem" kręcisz?

Ja niedawno bo w okolicach listopada miałem regulowane zawory, tylko że utopiłem quada 25 grudnia i teraz ciężko zapala i często gaśnie
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dimi » czw 12 lut, 2015

Dobra, jakby kto pytał, zawory wyregulowane
mój klucz patentowy
Obrazek
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Miłosz
Posty: 69
Rejestracja: czw 08 sty, 2015
Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Imię: Miłosz

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Miłosz » pn 16 mar, 2015

Jakie sa objawy w grizzlaku 660 itp... zbyt ciasnych zaworow?? Zbyt luzne to zakladam, ze bedzie slychac, ale czy moze byc tak, ze beda zbyt ciasne i quad tego sam nie zasugeruje a dalsza jazda wyrzadzi wieksze szkody??

Inaczej pytajac: Quad zapala natychmiast zimny i cieply, trzyma wolne obroty, reaguje sponanicznie na gaz, ma moc, na sluch zadnego niepokojacego stukania. Czy w takiej sytuacji mozliwe jest, ze zawory maja mocno nieprawidlowe luzy i przejazd kilkuset kilometrow moze wyrzadzic w silniku jakies szkody.

Prosze tylko bez pouczen, ze zawory trzeba wyregulowac jest dla mnie jasne. Tu potrzebuje konkretna informacje co jesli sie tego nie zrobi.

Pawel_Buza
Posty: 3
Rejestracja: ndz 08 mar, 2015
Quad:: kingway dominator 500
Imię: Paweł

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Pawel_Buza » pn 16 mar, 2015

Zbyt mały luz zaworowy spowoduje podparcie zaworów, ich niedomkniecie, spadek sprężania a w konsekwencji wypalenie gniazd zaworowych/zaworów

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Ikar » pn 16 mar, 2015

Zbyt mały luz zaworowy powoduje problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Zbyt duży z kolei powoduje klekotanie zaworów i problemy z odpalaniem na zimnym silniku.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Miłosz
Posty: 69
Rejestracja: czw 08 sty, 2015
Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Imię: Miłosz

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Miłosz » śr 18 mar, 2015

Czyli reasumujac.

Na sluch chodzi bardzo ladnie, do przodu rwie jak trzeba, nic nie klekota. Pali zimny i cieply na dotyk.

=

Regulacja zaworow nie odbiega napewno na tyle od normy, ze strach jechac??

Pytanie tyczy sie Grizzlaka 660 nie jezdzonego typowo przeprawowo z przebiegiem 18.000km w ktorym zawory nie byly regulowane od minimum 5000km . Mialem okazje potestowac jeden dzien i za kilka dni bede mial mozliwosc przejechac traske 200km, zdazylem wymienic oleje i swiece ale nie mialem mozliwosci i nie bede juz mial takowej aby przed przejazdzka wyregulowac zawory. Z tad te pokretne pytania.

Temat regulacji zaworow jest mi znany bardzo dobrze ze starych silnikow BMW, tam wiem odrazu czy luz jest w miare ok czy wymaga natychmoiastowej ingerencji, w prawidlowo eksploatowanych silnikach regulacjia luzu sprowadza sie zwykle do kontroli i ewentualnie bardzo drobnej korekty a nie regulacji jako takiej.

Z tym, ze Quad to nie samochod i wolalem dopytac doswiadczonych.

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Robsson » śr 18 mar, 2015

Miłosz pisze:Czyli reasumujac.

Na sluch chodzi bardzo ladnie, do przodu rwie jak trzeba, nic nie klekota. Pali zimny i cieply na dotyk.
Jak jest jak piszesz to IMO z ustawieniem i stanem zaworów powinno być wszystko OK.
Jeśli nie chcesz słuchać mądrości w stylu "sprawdź, ustaw to będziesz wiedział" ;)
A przy okazji jak będzie kiedyś "obrany" z plastików to sobie sprawdzisz szczelinomierzem.
Jakie tam są zawory? Stalowe czy tytanowe? Bo jak dla mnie jeśli masz stalowe zawory to spokojnie latać.
Jeśli tytanowe to ...nie wiem po jakim czasie one się w gryzlaku z dużym prawdopodobieństwem potrafią urwać i czy jest z tym problem bo w silnikach motocyklowych yamahy/wyczynowych singli (yz/yzf/wr) tytany broiły sporo jak się nie zadbało i w porę nie wymieniło....choć oczywiście nie ma na to reguły.
Przyznam, że nie wiem jakie są tu ale kiedyś na aukcjach widziałem takie i takie do jakiegoś gryzlaka ale nie wiem czy do tego modelu.
V2.....sound of madness :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”