Subskrybuj RSS
Obecny czas: Śro 16 Paź, 2019

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 25 Sie, 2005 

Rejestracja: Śro 24 Sie, 2005
Posty: 28
Ja jak kupowałem swoją Yamahę, to również nie miała homologacji. Ale za 2000 zł Yamaha zarejestrowała mi tego quada jako pojazd samochodowy inny z podkategorią L7e - czyli czterokołowiec. Mimo że quad jest zarejestrowany to nadal nie posiada ani lusterek, ani licznika, ani migaczy, a i mocy ma chyba zbyt dużo jak na L7e.
Quad został mi sprzedany już jako zarejestrowany, więc ja go tylko przerejestrowałem na siebie.

Zadzwoń może do salonu Yamahy i zapytaj się czy mogą go ci zarejestrować...


Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterUdostępnij na Google+Udostępnij na MySpace
Góra
 Profil  
 
Polaris Scrambler XP 1000 Tractor
Polaris Scrambler XP 1000 Tractor
Wyposażony w najmocniejszy na rynku silnik ProStar® o mocy 89KM SCRAMBLER XP 1000 to lider w swojej klasie jeżeli chodzi o moc silnika. Aby sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów został także wyposażony w EPS, EBS, ADC oraz amortyzatory FOX PODIUM X.
Polaris Ranger XP 1000 Tractor
Polaris Ranger XP 1000 Tractor
Ranger XP 1000 to idealny pojazd do wszelkich prac leśnych, polnych i w każdym trudnym terenie. Wygodna, trzyosobowa kabina z możliwością zabudowy częściowej lub pełnej. Uchylna skrzynia ułatwia załadunek i wyładunek różnego rodzaju materiałów. Dzięki szerokiemu wachlarzowi akcesoriów łatwo i szybko można pojazd przeobrazić w odśnieżarkę, siewnik, obryskiwacz itd. Dla bardzo wymagających warunków może też być wyposażony w całoroczne gąsienice.
Polaris Sportsman 570 Tractor
Polaris Sportsman 570 Tractor
Jeśli potrzebujesz quada do pracy w polu lub w ogrodzie Sportsman 570 Traktor jest idealny dla Ciebie. Rejestrowany jako ciągnik rolniczy (homologacja T3b), pełne odliczenie vatu, gwarancja 24 miesiące.Czytaj Więcej...
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 05 Wrz, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
Znaczy salon yamahy zarobil na tobie +-1000PLN. Sprawa jest prosta idziesz do urzedu i prosisz o skierowane pojazdu na rozszerzone badania w celu ustalenia danych technicznych. Jak przejdzie staje sie pojazdem samochodowym innym. Koszt badania legalnie: 120PLN, + 600PLN oplat.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
z tego co sie orientuje do rejestracji (a tym samym do poruszania sie po drogach publicznych) potrzeba lusterek, kierunkowskazów, lampy musza spelniac wymogi Uni Europejskiej + uklad hamulcowy!

w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)

Ja rejestrowalem swojego POLARISA Phoenixa i poza 4godzinami oczekiwania az kobiety w urzedzie zidentyfikuja co wlasciwie maja zarejestrowac udalo sie:)

z tego co wiem w PL tylko polarisy maja w ofercie FABRYCZNIE homologowane ATV, w przypadku pozostalych producentow oferuja czesto dokupienie specjalengo kitu homologacyjnego itp


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
ponadto zeby atv moglbyc homologowany jego moc NIE MOZE przekraczac 15KM (tak ja ze skuterami)

wiem ze polarisy (maja 5 z homologacja w ofercie) sa blokowane fabrycznie, ale odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji

ale zawsze jest ryzyko jesli sie trafi na patrol albo stacje kontroli pojazdow (oczywiscie najpierw musza sie znac na ATV i przepisach) gdie moga sie przyczepic i wtedy moze byc problem

a jesli chodzi o polarisy - narazie roznica miedzy tylki homologowanymi z normalnymi jest duza to tez fakt, z tego co wiem wkrotce to sie zmieni i roznica np z 6000tys (scrambler 500 to 36900 / 42900 pln) bedzie wynosci ok 500.

polaris laczy sie z ktm i prawdopodobnie przeniesie czesc produkcji do włoch

Jacku, pozwoliłem sobie połączyć Twoją wiadomość, gdyż użyłeś górnego apostrofu i temat się nie chciał wyświetlać. Grzegorz


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
Tak kit homologacyjny moze kosztowac to fakt, ale ceny sa czesto wyssane z palca.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 11 Paź, 2005 
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 14 Sie, 2005
Posty: 2030
Miejscowość: mazowieckie
Quad: testowy :)
Imię: Grzegorz
Jacek napisał:
Cytuj:
w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)


Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny. Poza tym mam homologowanego quada (Kymco KXR 250 posiadający fabryczną homologację) posiada dwa hamulce na kierownicy + hamulec nożny, który blokuje tylko tylne koła.

Co miałeś na myśli pisząc, że hamulce są zintegrowane - czy miało to oznaczać że naciśnięcie dźwigni odpowiadającej za koła przednie ma zatrzymać wszystkie koła? czy tylko obydwa koła przednie...

Pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny

moje wypowiedzi w glownej mierze dotycza atv polarisa,
w atv bez homologacji na kierownicy sa 2 hamulce + nozny (przekladnia automatyczna), w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny (przekladnia automatyczna)

jesli chodzi o hamulce - wymogiem jest aby atv homologowany posiadal"zintegrowany" uklad hamulcowy
tzn. nasisniecie jednego hamulca musi blokowa hamulce na dwoch osiach!!! (tak jak w samochodzie)!!!!
z tego co wiem niedopuszczalny jest układ hamulcowy (w atv z homologacja) gdzie nasisniecie ktoregokolwiek hamulca blokuje TYLKO hamulce z przodu lub z tyłu.

tak wyglada homologacja zgodna z przepisami w100%, ale kto to bedzie sprawdzal:)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Paź, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
No tak tylko integralny uklad hamulcowy to ma niewiele modeli, co by nie rzec mniejszosc. I pasuje to do definicji pojazd samochodowy, wiec jest tak jak kolega mowi. Coz jest to pewna niesciclosc, z drugiej strony mysle ze takich uchybien jest znacznie wiecej. Eh.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...
PostWysłany: Śro 22 Maj, 2019 

Rejestracja: Wto 05 Mar, 2019
Posty: 2
Quad: POLARIS SPORTSMAN 500 x2
Imię: Artur
Panowie. Czy ma ktoś fizycznie homologacje od polarisa i mógłby zrobić zdjęcie i wysłać na PW żeby zobaczyć jak to wygląda


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Wszelkie prawa zastrzezone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158
[ Mobilna wersja Forum Quadzik.pl ]


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007


phpBB SEO
Quady    Sport    Przeprawy    Rekreacja    Forum Gazeta