Subskrybuj RSS
Obecny czas: Pią 20 Wrz, 2019

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 25 Sie, 2005 

Rejestracja: Śro 24 Sie, 2005
Posty: 28
Ja jak kupowałem swoją Yamahę, to również nie miała homologacji. Ale za 2000 zł Yamaha zarejestrowała mi tego quada jako pojazd samochodowy inny z podkategorią L7e - czyli czterokołowiec. Mimo że quad jest zarejestrowany to nadal nie posiada ani lusterek, ani licznika, ani migaczy, a i mocy ma chyba zbyt dużo jak na L7e.
Quad został mi sprzedany już jako zarejestrowany, więc ja go tylko przerejestrowałem na siebie.

Zadzwoń może do salonu Yamahy i zapytaj się czy mogą go ci zarejestrować...


Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterUdostępnij na Google+Udostępnij na MySpace
Góra
 Profil  
 
Polaris Sportsman 570 Big Boss 6x6 Tractor
Polaris Sportsman 570 Big Boss 6x6 Tractor
Sportsman BIG Boss 6x6 570 EPS to wersja użytkowa młodszego brata Sportsmana 570 EPS. Zbiornik paliwa został specjalnie powiększony (25 L) by zwiększyć wydajność i wytrwałość. Posiada 2 koła dodatkowe umożliwiające ładowność ponad 500 kg. Niezależne zawieszenie i powiększona tylna paka pozwolą Ci jechać z optymalnym komfortem.
Polaris RZR XP 1000 Tractor
Polaris RZR XP 1000 Tractor
Jeden z najmocniejszych side by side na rynku 110 KM. Najbardziej zaawansowane zawieszenie Walker Ewans. Progresywne wspomaganie kierownicy, zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem. Homologacja drogowa traktor
Polaris Scrambler XP 1000 Tractor
Polaris Scrambler XP 1000 Tractor
Wyposażony w najmocniejszy na rynku silnik ProStar® o mocy 89KM SCRAMBLER XP 1000 to lider w swojej klasie jeżeli chodzi o moc silnika. Aby sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów został także wyposażony w EPS, EBS, ADC oraz amortyzatory FOX PODIUM X.
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 05 Wrz, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
Znaczy salon yamahy zarobil na tobie +-1000PLN. Sprawa jest prosta idziesz do urzedu i prosisz o skierowane pojazdu na rozszerzone badania w celu ustalenia danych technicznych. Jak przejdzie staje sie pojazdem samochodowym innym. Koszt badania legalnie: 120PLN, + 600PLN oplat.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
z tego co sie orientuje do rejestracji (a tym samym do poruszania sie po drogach publicznych) potrzeba lusterek, kierunkowskazów, lampy musza spelniac wymogi Uni Europejskiej + uklad hamulcowy!

w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)

Ja rejestrowalem swojego POLARISA Phoenixa i poza 4godzinami oczekiwania az kobiety w urzedzie zidentyfikuja co wlasciwie maja zarejestrowac udalo sie:)

z tego co wiem w PL tylko polarisy maja w ofercie FABRYCZNIE homologowane ATV, w przypadku pozostalych producentow oferuja czesto dokupienie specjalengo kitu homologacyjnego itp


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
ponadto zeby atv moglbyc homologowany jego moc NIE MOZE przekraczac 15KM (tak ja ze skuterami)

wiem ze polarisy (maja 5 z homologacja w ofercie) sa blokowane fabrycznie, ale odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji

ale zawsze jest ryzyko jesli sie trafi na patrol albo stacje kontroli pojazdow (oczywiscie najpierw musza sie znac na ATV i przepisach) gdie moga sie przyczepic i wtedy moze byc problem

a jesli chodzi o polarisy - narazie roznica miedzy tylki homologowanymi z normalnymi jest duza to tez fakt, z tego co wiem wkrotce to sie zmieni i roznica np z 6000tys (scrambler 500 to 36900 / 42900 pln) bedzie wynosci ok 500.

polaris laczy sie z ktm i prawdopodobnie przeniesie czesc produkcji do włoch

Jacku, pozwoliłem sobie połączyć Twoją wiadomość, gdyż użyłeś górnego apostrofu i temat się nie chciał wyświetlać. Grzegorz


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 10 Paź, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
Tak kit homologacyjny moze kosztowac to fakt, ale ceny sa czesto wyssane z palca.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 11 Paź, 2005 
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 14 Sie, 2005
Posty: 2030
Miejscowość: mazowieckie
Quad: testowy :)
Imię: Grzegorz
Jacek napisał:
Cytuj:
w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)


Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny. Poza tym mam homologowanego quada (Kymco KXR 250 posiadający fabryczną homologację) posiada dwa hamulce na kierownicy + hamulec nożny, który blokuje tylko tylne koła.

Co miałeś na myśli pisząc, że hamulce są zintegrowane - czy miało to oznaczać że naciśnięcie dźwigni odpowiadającej za koła przednie ma zatrzymać wszystkie koła? czy tylko obydwa koła przednie...

Pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Paź, 2005 

Rejestracja: Pon 10 Paź, 2005
Posty: 4
Miejscowość: wawa
Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny

moje wypowiedzi w glownej mierze dotycza atv polarisa,
w atv bez homologacji na kierownicy sa 2 hamulce + nozny (przekladnia automatyczna), w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny (przekladnia automatyczna)

jesli chodzi o hamulce - wymogiem jest aby atv homologowany posiadal"zintegrowany" uklad hamulcowy
tzn. nasisniecie jednego hamulca musi blokowa hamulce na dwoch osiach!!! (tak jak w samochodzie)!!!!
z tego co wiem niedopuszczalny jest układ hamulcowy (w atv z homologacja) gdzie nasisniecie ktoregokolwiek hamulca blokuje TYLKO hamulce z przodu lub z tyłu.

tak wyglada homologacja zgodna z przepisami w100%, ale kto to bedzie sprawdzal:)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Paź, 2005 

Rejestracja: Śro 31 Sie, 2005
Posty: 625
Miejscowość: Warszawa
No tak tylko integralny uklad hamulcowy to ma niewiele modeli, co by nie rzec mniejszosc. I pasuje to do definicji pojazd samochodowy, wiec jest tak jak kolega mowi. Coz jest to pewna niesciclosc, z drugiej strony mysle ze takich uchybien jest znacznie wiecej. Eh.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...
PostWysłany: Śro 22 Maj, 2019 

Rejestracja: Wto 05 Mar, 2019
Posty: 2
Quad: POLARIS SPORTSMAN 500 x2
Imię: Artur
Panowie. Czy ma ktoś fizycznie homologacje od polarisa i mógłby zrobić zdjęcie i wysłać na PW żeby zobaczyć jak to wygląda


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wszelkie prawa zastrzezone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158
[ Mobilna wersja Forum Quadzik.pl ]


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007


phpBB SEO
Quady    Sport    Przeprawy    Rekreacja    Forum Gazeta