Subskrybuj RSS
Obecny czas: Pią 20 Wrz, 2019

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 455 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Czw 01 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Postanowiłem uprawiać ekshibicjonizm internetowy i poprowadzić swego rodzaju dziennik pokładowy lub blog, dotyczący mojej przygody z MXU 500.

Powodów wyboru tego konkretnego modelu nie będę tu opisywał. W skrócie, założenia były proste: sprzęt nowy, napęd 4x4, homologacja na 2 osoby i normalne kwestie serwisu. Brałem pod uwagę CF Moto X5 i MXU 500. Wybór padł na tego drugiego.

Tyle słowem wstępu. 26.08 odebrałem w Chotomowie zielonego MXU w zestawie z pługiem. Quad zielony w podstawowej, najmniej skomplikowanej wersji czyli ośka i gaźnik. Sprzęt z założenia do turystki, lżejszych przepraw i odśnieżania.

Miły widok ;)
Image

Na dziś przejechane 120 km. Bez większych zastrzeżeń. Jedyne zauważone minusy to lekkie ściąganie w prawo, które w weekend usunę i dziwny odgłos z okolic silnika. Tak jakby powietrze z cylindra przy suwie sprężania gdzieś uciekało (przedmuch). Byłem w serwisie ale nic nie stwierdzono. Być może to tylko moje przewrażliwienie i coś rezonuje bo po zdjęciu bocznych, małych osłon odgłos znika. Poczekamy do pierwszego serwisu i zobaczymy.

W międzyczasie sprzęt odblokowałem. Uważam, że zwężka w okresie docierania/układania tylko szkodzi. Mimo wszystko jeżdżę jeszcze delikatnie.

Przyszła więc i pora na lekkie zbrojenie w niezbędne akcesoria. Dzisiaj przyszły paczki z pierwszymi zabawkami :).

Na pierwszy ogień nawigacja. Pojeździłem chwilę z moim samochodowym TomTom'em ale to się absolutnie nie nadaje do "lasu". Zdecydowałem się na proste i sprawdzone urządzenie Garmin 64, do którego dostałem mapy Topo Poland 2016.2. Nad trackami pracuję od kilku dni i w niedzielę pierwszy dalszy wyjazd po mazowieckich szutrach.

https://www.garmin24.pl/pl/p/Garmin-Gpsmap-64-Topo-Poland-Light-010-01199-00/809

Od razu zamówiłem polecany dedykowany zestaw uchwytów Ram Mount
Image

Kolejna rzecz to hak kulowy. W standardzie brak a wolę gdyby w razie "w" było za co bezpiecznie ciągnąć.
Image

Ostatnia na dziś zabawka to wyciągarka. Jako, że potrzebuję jej tylko do obsługi pługa to zdecydowałem się na najprostszą opcję czyli Dragon Winch DWM 2500 ST.

Image

Przed montażem postanowiłem przeprowadzić testowe zmontowanie zestawu żeby go jutro sprawdzić pod prądem.
Image

Na tym etapie mam ogromne zastrzeżenia co do instrukcji montażu. Mimo, że umiem czytać ze zrozumieniem i znam się na schematach elektrycznych nie byłem w stanie sobie z tym poradzić. Po pierwsze inne kolory przewodów w rzeczywistości a inne na papierze, nie opisane styki na przekaźniku i nieoczywiste opisy. Na całe szczęście na stronie producenta w zakładce Serwis można znaleźć prawidłowo opisane schematy.

Niebawem dalsze opisy ;)

____________________________________
Czynności serwisowe:
- 21.09.2016 - 296 km: wymiana oleju silnikowego i filtr, wymiana oleju przekładniowego, przegląd z regulacją zaworów, odblokowanie, podłączenie wyciągarki, regulacja zbieżności


Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterUdostępnij na Google+Udostępnij na MySpace
Góra
 Profil  
 
Polaris RZR XP 1000 Tractor
Polaris RZR XP 1000 Tractor
Jeden z najmocniejszych side by side na rynku 110 KM. Najbardziej zaawansowane zawieszenie Walker Ewans. Progresywne wspomaganie kierownicy, zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem. Homologacja drogowa traktor
Polaris Sportsman 570 Big Boss 6x6 Tractor
Polaris Sportsman 570 Big Boss 6x6 Tractor
Sportsman BIG Boss 6x6 570 EPS to wersja użytkowa młodszego brata Sportsmana 570 EPS. Zbiornik paliwa został specjalnie powiększony (25 L) by zwiększyć wydajność i wytrwałość. Posiada 2 koła dodatkowe umożliwiające ładowność ponad 500 kg. Niezależne zawieszenie i powiększona tylna paka pozwolą Ci jechać z optymalnym komfortem.
Polaris Sportsman 570 Tractor
Polaris Sportsman 570 Tractor
Jeśli potrzebujesz quada do pracy w polu lub w ogrodzie Sportsman 570 Traktor jest idealny dla Ciebie. Rejestrowany jako ciągnik rolniczy (homologacja T3b), pełne odliczenie vatu, gwarancja 24 miesiące.Czytaj Więcej...
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Pią 02 Wrz, 2016 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 21 Sty, 2014
Posty: 1979
Quad: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek
Wszystko ok, tylko ta wyciągarka... Mogłeś dorzucić parę groszy i wziąć dwh3500. Ten model 2500 to troszkę zabawka, źle uszczelniony, kiepsko działające sprzęgło, mizerny uciag. Oczywiście to lepiej niż ciągnąc na własnych plecach ale to akurat oszczędności w niewłaściwym miejscu.
Jak będziesz zmieniał opony to mi się przypomnij, mam wypróbowane dobre, tanie opony które podwyższa prześwit i są relatywnie lekkie. Może nawet lżejsze niż fabryka.
Kup sobie jeszcze handbary, bardzo się przydają w chłodne dni.

_________________
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Wyciągarka, jak wcześniej pisałem ma zadanie jedynie obsłużyć pług. Gdyby się jednak okazało, że nie zda egzaminu to przełożę ją synowi do jego quada a sobie kupię lepszą.

Wczoraj ją zamontowałem ale nie jestem zadowolony ponieważ dołączona instalacja jest nieodpowiednia. Część przewodów jest niezrozumiale długa a te choćby pomiędzy sterownikiem a wyciągarką zastanawiająco krótkie. Przez to sterownik i przekaźnik są w okolicy dolnej płaszczyzny chłodnicy (zbyt nisko) zamiast pod czachą kierownicy. Do przeróbki.

DKfan napisał(a):
Jak będziesz zmieniał opony to mi się przypomnij, mam wypróbowane dobre, tanie opony które podwyższa prześwit i są relatywnie lekkie. Może nawet lżejsze niż fabryka.


Wchodzą na seryjne felgi czy trzeba kupić inne ?

DKfan napisał(a):
Kup sobie jeszcze handbary, bardzo się przydają w chłodne dni.


Obowiązkowo.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 21 Sty, 2014
Posty: 1979
Quad: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek
Eee to coś namieszałeś. Te krótkie przewody powinny ci posłużyć do połączenia przekaźnika z akumulatorem. Trzeba było zainstalować przekaźnik blisko akumulatora, z tego co pamiętam jest wystarczająco miejsca na przekaźnik pod siedzeniem. Natomiast długie przewody powinny połączyć przekaźnik i akumulator. Absolutnie, przekaźnik nie powinien być nisko, na przykład koło chłodnicy bo tani przekaźnik może szybko złapać wilgoć,korozję a stąd już tylko krok do zwarcia i demolki układu elektrycznego.
Jeżeli chodzi o opony to tak, te które mam na myśli wchodzą na seryjne felgi bo mają szerokość 8 i 10 cali.

_________________
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Wszystko zgodnie z instrukcją ;)

Rzeczywiście to co napisałeś ma sens.
Że ja na to nie wpadłem :twisted: .

Krótkie przewody przekaźnik <-> aku a długie przekaźnik <-> wyciągarka. Wtedy cała elektryka pod kanapę. Idę to przerobić :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2014
Posty: 90
Miejscowość: Warszawa/Marki
Quad: Pezal/Lifan 250, Can-am Outlander L 450
Podłącz sterownie przekaźnikiem za stacyjką, inaczej jakiś dowcipniś może ci zmielić mocowania wyciągarki i nie tylko.

pzdr


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Dobra koncepcja.
I tak pod fotelem montuję hebel, który zasila cały układ.

Trochę przerobiłem, nie skończyłem. Jadę w stronę Kołbieli przetestować Garniaka i mój pierwszy własnoręczny track. Może chwilę się pobawię na żwirowni .....jak dotrę ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 21 Sty, 2014
Posty: 1979
Quad: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek
O fajnie, pojedz do Swidra i wzdłuż niego jest ścieżka na wysokość Kołbieli. Ehhh chętnie też bym pojechał ale conajmniej jeszcze miesiąc lub dłużej abstynencji

_________________
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Sob 03 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Aż tam nie dojechałem ale miałem chyba tę dróżkę w planie. Wzdłuż Świdra przed Kołbielą kierunek płn-płd ?

Chwilę pojeździłem. Garmin sprawdził się super. Gorzej moje planowanie trasy :). Muszę się jeszcze sporo nauczyć bo mimo, że całą trasę zweryfikowałem dokładnie w Google Earth to pokonał mnie w mniej więcej połowie ....zbyt wąski mostek. Kanałek nieduży ale głęboki i w sporym rowie. Nie próbowałem przeprawy bo to zbyt dużo na moje początki i jazdę bez towarzystwa. Ale i tak było fajnie ;)

Fajna opcja - podsumowanie trasy
Image

Szkoda tylko, że tak sucho i mocno się kurzy. Po drodze spotkane kilka osób i paru rowerzystów ale zwalniałem prawie do zera i wszystko było ok.

Kilka fotek w plenerze
Image

Image

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przygoda z MXU 500 2016 - dziennik po(quad)owy/blog
PostWysłany: Nie 04 Wrz, 2016 
V-ce Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 17 Lut, 2007
Posty: 1179
Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Dzisiaj nie udało się pojeździć ( jeszcze ;) ) więc postanowiłem zrobić porządek z instalacją wyciągarki.

Wszystkie bebechy ładnie zmieściły się we wnęce pod kanapą. Nieinwazyjne mocowanie na przyklejane rzepy. Teraz mi się podoba.

Pozostaje tylko wymienić przewody do wyciągarki. Dołączone do zestawu są nieco za krótkie i musiałyby zostać poprowadzone w nie do końca szczęśliwy sposób.

Image

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 455 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wszelkie prawa zastrzezone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158
[ Mobilna wersja Forum Quadzik.pl ]


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007


phpBB SEO
Quady    Sport    Przeprawy    Rekreacja    Forum Gazeta