KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Kymco
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: DKfan » wt 22 kwie, 2014

Święta,Święta i po świętach....
Korzystając z nieuwagi rodziny zajętej świętowaniem wymknąłem się do garażu, skoro sprzątamy przed świętami dom to i quad powinien być czysty.

Od dłuższego czasu irytował mnie brud zalegający w osłonie podwozia i ruda delikatnie podgryzająca elegancką osłonkę. szybko kicnąłem na 4 trylinki które u mnie spełniają funkcję kanału, chwila mocowania się ze śrubami i osłona zdjęta bez większych problemów ląduje na podłodze.
Obrazek

Teraz szlifierka z tarczą ścierną w rękę i czyszczenie produktów utleniającego się metalu.Następnie odtłuszczenie rozpuszczalnikiem i malowanko primerem. Po kilku godzinach schnięcia (trafiły mi się super warunki do suszenia +20 stopni) malowanie pod kolor.
Obrazek

Niestety jak to bywa w takich razach montaż zajął o wiele więcej czasu, pracując samemu o wiele trudniej utrafić w otwory mocujące ,a i konieczne było odkręcenie plastikowych osłon przedniego bumpera by wsunąć pomiędzy niego, a ramę przednią część płyty. Kilkadziesiąt minut później płyta wróciła na swoje miejsce i znów cieszy oczy nieskazitelną czernią. Myślę że na co najmniej sezon lub dwa można zapomnieć o jej odświeżaniu.

Dlaczego warto zdemontować swoją płytę ochronną? Oprócz sporej ilości piachu której nie da się wypłukać ciśnieniem wody, bo nie ma tam dotarcia, często trafiają się artefakty o których pobycie nie mamy pojęcia, a których obecność w naszym quadzie nie zawsze jest pożądana.

Obrazek
Taki nieproszony gość zamieszkał sobie pomiędzy podstopnicą, a osłaniającą ją płytą. Nie wiem jak tam się dostał, żeby go wyjąć walczyłem obracając go na różne strony przez dobre 10 minut. Zdjęcie z puszeczką pasty do butów nie oddaje wielkości kamulca, a był prawie wielkości dłoni. Jak tam się przecisnął do tej pory nie potrafię sobie wykoncypować.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: Ikar » wt 22 kwie, 2014

Zgadzam się, u mnie wystarczyło mycie osłon aluminiowych. Dodatkowo lekko je naprostowałem, jak i wyczyściłem a później pomalowałem ramę tam gdzie było trzeba - teraz jest miodzio :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: oolsztyniak » wt 22 kwie, 2014

Też chyba przy weekendzie albo w tygodniu rozbiorę osłony spodu i poczyszczę, ewentualnie chlapnę farbą tu i ówdzie :-)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: DKfan » wt 22 kwie, 2014

oolsztyniak pisze:Też chyba przy weekendzie albo w tygodniu rozbiorę osłony spodu i poczyszczę, ewentualnie chlapnę farbą tu i ówdzie :-)
Do podmalowania ramy polecam coś takiego


Cynkal wchodzi w reakcję z rdzą i doskonale się wiąże, niestety w świąteczny weekend nie miałem do niego dostępu ale to tylko płyta.
Na ramę warto zastosować właśnie coś takiego i dopiero na to nawierzchniówką Wiążę resztki rdzy więc w trudny miejscach takich jak np. spawy wystarczy z grubsza obrobić powierzchnię resztę zrobi farba.
Kiedyś malowałem tym ogrodzenie, gdzieś w zakątku słupki pokryte były miejscami bryzgami błota, byłem zmęczony więc pomalowałem na błoto :mrgreen: myślałem, że odlezie po pierwszej zimie...ani myśli zejść do tej pory.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
wacoQ
Posty: 599
Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
Quad:: Przerwa techniczna :)
Imię: waco
Lokalizacja: WPI

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: wacoQ » pn 19 maja, 2014

No i pięknie maszynka nie kosi trawy tylko bryka w terenie :) Trzymam kciuki za Quadowe bezdroża :)

Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy :ok:

●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●

malina0406
Posty: 16
Rejestracja: wt 21 paź, 2014
Quad:: był KYMCO 500 IRS aktualnie w trakcie szukania ;)
Imię: Mateusz

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: malina0406 » śr 22 paź, 2014

czemu sprzedajesz? :)

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego

Post autor: oolsztyniak » śr 22 paź, 2014

Bo kupił KQ i drugi mu niepotrzebny :-)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kymco”