pęknięte łożyskowanie tylnej osi

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Access (dawniej Lucky Star)
ODPOWIEDZ
kokosz
Posty: 11
Rejestracja: czw 01 wrz, 2016

pęknięte łożyskowanie tylnej osi

Post autor: kokosz » ndz 30 kwie, 2017

Witam,

Kupiłem w końcu swojego LSa i taka niespodzianka na pierwszej jeździe... urwał się uchwyt tylnego zacisku hamulcowego - pękła obudowa skutkiem czego rozpadło się łożysko podtrzymujące oś, wszytko widać na załączonym foto.
obudowa1.jpg
wygląda na zmęczenie materiału -widać, że odlew stopniowo pękał, nie ma śladów spawania czy klejenia.
Temat już z grubsza ogarnięty - znalazłem obudowę, łożyska i uszczelniacze ale mam przy okazji kilka pytań do znawców:
1. to pęknięcie to wada modelu czy świadczy np. o katorżniczym trybie eksploatacji
2. czy można jakoś zapobiec takim problemom?
3. między łożyskami był kawałek rury (domyślam się, że jako dystans do łożysk) - niestety trochę się przytarł i pytanie czy jest konieczny i czy to jakiś specjalny materiał?
4. czy oś mocuje się w łożyskach na sucho bez żadnych smarów?
5. jak ustawić łożyska w nowej obudowie? macie jakieś rady?

może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie i jest w stanie pomóc początkującemu :)

kokosz
Posty: 11
Rejestracja: czw 01 wrz, 2016

Re: pęknięte łożyskowanie tylnej osi

Post autor: kokosz » ndz 07 maja, 2017

Jakoś nikt się nie zainteresował...
Jestem już po zabiegu i lucyfer śmiga więc jakby co służę radą

ODPOWIEDZ

Wróć do „ACCESS / Lucky Star”