Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Bombardier / Can-am
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » śr 18 lut, 2015

Postanowiłem prowadzić dzienniczek z mojej przygody z Outlanderem XXC.
Wielu z was zna ten model, wielu twierdzi że to najlepszy wyprodukowany quad do tej pory.
W jego posiadanie wszedłem niejako przez przypadek. Ze względu na mój styl jazdy zakupiłem Renegade 800X, niestety stan techniczny zmusił mnie do wymiany jej na inny pojazd. Niestety lub stety "po Renegade już nic nie jest takie same" więc postanowiłem poszukać następnego egzemplarza, koniecznie z regulowanym zawieszeniem. W Szamocinie znalazłem Renegade w owczym przebraniu czyli właśnie Outlandera 800 XXC z 2011 roku i z przebiegiem 1254km nakręconym w czasie 72mth.


Jakie mam plany wobec niego jeszcze sam nie wiem, przed zakupem zakładałem usunięcie bagażników w celu obniżenia wagi, założenia kierownicy Flexxa io sprzęgła CVTecha. Jednak chwilowo wstrzymałem się z tymi zmianami ponieważ jak się okazało moje Renegade było mocno zmęczone i nie dysponowało pełną mocą w odróżnieniu do Outlandera, który mi wystarcza.

Po krótkiej przejażdżce podjąłem decyzję o najpilniejszych zmianach:
Itp Holeshoty trafiły na półkę w garażu gdyż nie radziły sobie z błotem , nawet takim ledwo zakrywającym dolną cześć opony, a błoto w mazowieckich realiach jest wszechobecne.
-Na tylną oś trafiły dystanse 45 mm ART ale szybko dołączyły do nich 30mm poszerzenia na przedniej osi ponieważ mocno poszerzony tył powodował niestabilną jazdę na wprost po śliskiej nawierzchni z tendencja do myszkowania tyłu na boki
-Na felgi założyłem opony 26' BigHorn 1 Radial, co prawda trochę zużyte ale o niebo sprawniejsze niż fabryczne ogumienie.
-Do tyłu powędrował mały 10W led światła cofania w wersji flood
-Do przodu tymczasowo wyciągarka DW Maverick 3500 ze szmacianą liną.
-Wymienione zostały świece na nowe NGK
-Zmiana olei: silnik Motul 300V Racing Syntetic 10W40 +filtr, most tylny + skrzynia Motul 75W140, przedni most Motul 300 Gear 75W90
-Zainstalowałem kierunkowskazy z użyciem wąziutkiego przełącznika Stage6
-Odpowietrzenie skrzyni i zbiornika zostało wyciągnięte pod kierownicę
-Dociągnięty i sklejony został drążek skrętny w tylnym wahaczu

W drodze mały led NSCC combo 36W o rzeczywistej jasności 4500lm i snorkiel wylotu CVT od XMRa
Załączniki
Ostatnie zdjęcie obu Bombek razem
Ostatnie zdjęcie obu Bombek razem
W drodze do nowego domu
W drodze do nowego domu
xxc bh.jpg
xxc bh1.jpg
xxc bh 2.jpg
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: marioIII » śr 18 lut, 2015

Zacny sprzęt, Gratulacje
oby służył Ci bezawaryjnie
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Pingwin Legnica » śr 18 lut, 2015

piękny sprzęcik

pomyśl o izolacji wydechu na wysokości skrzyni pasowej, bo będzie się smarzyła obudowa CVT

warto wymienić tam uszczelkę po zaizolowaniu wydechu

dodatkowe oświetlenie u siebie miałem na osobnym zasilaniu z aku i przekaźniku, sterowanie z oryginalnych świateł, raczej bym nie podpinał lkedów do oryginalnej instalacji

wyprowadź sobie odmę skrzyni biegów pod licznik bo zbiera się w niej woda

załóż koniecznie snorkla na airboxa bo podczas bardzo szybkich przelotów niefortunne ustawienie wlotu do niego powoduje, że woda rozbryzgiwana przez przednie koła ładuje się bezpośrednio do filtra powietrza



jeszcze parę uwag by się znalazło

tak czy inaczej PIĘKNY i Fantastycznie prowadzący się sprzęt !!!!!


GRATULACJE ZAKUPU !!!!


PS. WYWAL te BH i załóż Altraki :) będzie moc :)
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Ikar » śr 18 lut, 2015

Ciekawe jak z tym motulem w silniku większość bombek które znam jeździ na oryginalnym :) piękna bestia
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » śr 18 lut, 2015

marioIII pisze:Zacny sprzęt, Gratulacje
oby służył Ci bezawaryjnie
Dziękuję, będę starał się pomagać mu w tej bezawaryjności rzetelną obsługą.
Pingwin Legnica pisze:piękny sprzęcik

pomyśl o izolacji wydechu na wysokości skrzyni pasowej, bo będzie się smarzyła obudowa CVT

warto wymienić tam uszczelkę po zaizolowaniu wydechu
A czym izolować? Bandażem? Bo mam z nimi kiepskie doświadczenia, ciąglę się rozpadają. Masz na myśli uszczelkę wewnętrznej obudowy CVT?
Pingwin Legnica pisze: dodatkowe oświetlenie u siebie miałem na osobnym zasilaniu z aku i przekaźniku, sterowanie z oryginalnych świateł, raczej bym nie podpinał lkedów do oryginalnej instalacji
Instalkę mam już zrobioną, dokładnie tak jak piszesz, podłączaną do akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem, sterowanie będzie z wolnego przełącznika w Stage6, z instalacji quada będzie tylko + do wysterowania przełącznika żeby po zgaszeniu silnika nie był podawany prąd na leda.
Pingwin Legnica pisze: wyprowadź sobie odmę skrzyni biegów pod licznik bo zbiera się w niej woda
Już zrobione, wyprowadzone pod licznikiem
Pingwin Legnica pisze: załóż koniecznie snorkla na airboxa bo podczas bardzo szybkich przelotów niefortunne ustawienie wlotu do niego powoduje, że woda rozbryzgiwana przez przednie koła ładuje się bezpośrednio do filtra powietrza
Taki mam właśnie plan, szukam tylko jakiejś miekkiej gumy która będzie wyjściem z oryginalnego chwytu powietrze i przejsciem na jakis snorkiel. Chyba że sprawdzę jak wyglada to w XMR. Snorkla nie chciałem wyprowadzać na zewnatrz tylko również pod licznik żeby zachować oryginalny wygląd quada.
Ty jak miałeś to zrobione u siebie?

Pingwin Legnica pisze: jeszcze parę uwag by się znalazło
To w takim razie pisz, pisz, pisz im więcej wiedzy tym lepiej.
Pingwin Legnica pisze: PS. WYWAL te BH i załóż Altraki :) będzie moc :)
Alltraki też mam, ale szukam używanych felg do nich, BH lepiej sprawdzają mi się październik-kwiecień bo wtedy u nas prawie wszędzie jest błoto a jednak 2,5cm przeswitu to zawsze cos, lepsza trakcja i mniejszy nacisk na cm2 też jest nie do pogardzenia, no i temperuja troche moje zapedy bo lekko zmulaja quada.
Ikar pisze:Ciekawe jak z tym motulem w silniku większość bombek które znam jeździ na oryginalnym :) piękna bestia
Wiesz co z tym olejami to jest jak porównanie Świąt Bożego Narodzenia ze Świętami Wielkiej Nocy.
Długo się zastanawiałem czy XPS czy dobry produkt Motula. Do tego ostatniego przekonało mnie to co kiedyś napisał Sir.Adam porównując oleje XPS z innymi produktami. Can-am praktycznie ukrywa większość parametrów swojego oleju podczas gdy w koncerny olejowe udostępniają pełne karty produktu, co tak na prawdę oznacza że XPS jest tańszym produktem sprzedawanym od droższą marką. Wybierając któryś z najbardziej zaawansowanych produktów uznanego producenta możemy mieć pewność że są tej samej jakośc co XPS lub wyższej.
Ja użyłem tego produktu
Myślę że XPS nie ma żadnych magicznych dodatków które czynią go lepszym od tej klasy oleju. Oczywiście gdyby ktoś używał Motula 5100 można by się zastanawiać czy to nie jest zbytnia oszczędność ale w przypadku powyższego oleju nie mam pojęcia w jakim zakresie mógłby być gorszy od XPS, ja po cichu mam nadzieję że jest lepszy. Mam nadzieję że się nie naraziłem fanom produktów olejowych BRP :I love CAN-AM:
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Ikar » śr 18 lut, 2015

DKfan pisze: A czym izolować? Bandażem? Bo mam z nimi kiepskie doświadczenia, ciąglę się rozpadają. Masz na myśli uszczelkę wewnętrznej obudowy CVT?
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -4-mt-0113

Kolega zakupił jedną z takich do Mavericka i było okej - trzeba ją tylko ciasno zakręcić. Najlepiej na mokro a jak wyschnie to się skurczy.
Taki mam właśnie plan, szukam tylko jakiejś miekkiej gumy która będzie wyjściem z oryginalnego chwytu powietrze i przejsciem na jakis snorkiel. Chyba że sprawdzę jak wyglada to w XMR. Snorkla nie chciałem wyprowadzać na zewnatrz tylko również pod licznik żeby zachować oryginalny wygląd quada.
Ty jak miałeś to zrobione u siebie?
Kolega kiedyś kupował zestaw snorkli spytam się czy mu zostały.

Co do olei to napisz swoje spostrzeżenia bo sam jestem ciekaw jak to wygląda. Duża jest różnica w cenie między Motulem a XPS ?
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Glodzilla
Posty: 38
Rejestracja: czw 05 wrz, 2013
Quad:: Can am Outlander
Imię: Marcin

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Glodzilla » śr 18 lut, 2015

Ile m. potrzeba na owinięcie 2 rur w oucie ? 5 m starczy czy 10 brać ?
Też się zastanawiam jak zrobić snorkel do filtra powietrza bo ta rura wyjściowa ma taki dziwny kształt

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » śr 18 lut, 2015

Ikar pisze:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -4-mt-0113

Kolega zakupił jedną z takich do Mavericka i było okej - trzeba ją tylko ciasno zakręcić. Najlepiej na mokro a jak wyschnie to się skurczy.
No niestety takie nam się w ekipie rozpadały, kilka wyjazdów i jak bandaże spadające z mumii..... Wystarczyło kilka razy zamoczyć je przy przejazdach przez rowy czy głębsze kałuże.
Ikar pisze:
Co do olei to napisz swoje spostrzeżenia bo sam jestem ciekaw jak to wygląda. Duża jest różnica w cenie między Motulem a XPS ?
Zobaczę za kilkaset km jak wygladą kolor i lepkość. Cenowej różnicy praktycznie nie ma żółty XPS ok 220 Motul V300 Racing 200zł. Pytanie tylko co w tym XPS tak na prawdę jest. Bo karty produktu z danymi szczegółowymi charakterystyki produktu nie da się nigdzie uzyskać.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: oolsztyniak » śr 18 lut, 2015

Zadzwoń do Zbyszka z Barakudy Iława - on powinien coś wiedzieć na temat tego oleju - oczywiście jeśli jakoś wyjątkowo mocno Cię to interesuje :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Kiler
Posty: 492
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2007
Quad:: OUTLANDER 1000 xtp
Imię: MARIUSZ
Lokalizacja: Słowik/Zgierz

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Kiler » śr 18 lut, 2015

Ikar pisze:Ciekawe jak z tym motulem w silniku większość bombek które znam jeździ na oryginalnym piękna bestia
Ja używam do wszystkiego Castrola.
DKfan pisze:Taki mam właśnie plan, szukam tylko jakiejś miekkiej gumy która będzie wyjściem z oryginalnego chwytu powietrze i przejsciem na jakis snorkiel.
Ja zakładam na ten wylot mieszek amora od "cienkiego" i z drugirj mańki giętką rure i do góry.
DIABLO TEAM ZGIERZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bombardier / Can-am”