Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologacją

Co kupić, na co wymienić, jaki najlepszy na początek...
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: DKfan » czw 25 sty, 2018

Oczywiście że może odmówić badania, a Ty możesz napisać skargę do WK bo nie miał prawa odmówić. Może wydać decyzję negatywną ale musi ją uzasadnić. Jeżeli uzasadnienie będzie niezgodne z przepisami to skarga do WK.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Robson102
Posty: 339
Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
Imię: Robert
Lokalizacja: Wołów

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Robson102 » czw 25 sty, 2018

Jacek, to się łatwo mówi.
Diagnosta może podważyć moc silnika w przypadku L7e, a w przypadku Canama (nie wiem jak inne marki) może również przyczepić się do reflektorów, bo są symetryczne.
Lepiej znaleźć normalnego diagnostę, niż iść na wojnę.
Robert

Awatar użytkownika
timi1
Posty: 101
Rejestracja: ndz 10 mar, 2013
Quad:: ...był X8 :( a jest out 570 max
Imię: Tomek
Lokalizacja: Pruszków

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: timi1 » czw 25 sty, 2018

Robiłem przegląd w poprzednim quadzie CF X8, za pierwszym razem po roku na trzy stacje w Pruszkowie tylko jedna -okręgowa- podbiła przegląd. W dwóch mniejszych usłyszałem że nie da się wjechać na rolki bo "za mały rozstaw" i nie zrobią proszę jechać do okręgowej, w okręgowej za pierwszy razem pytanie a bardziej stwierdzenie diagnosty "mam uwierzyć że to to ma 14 KW"- moja odpowiedź -nie znam się tak jest napisane w dowodzie rej. to pewnie tak ma. Badanie tech. podbite bez problemu.
W latach kolejnych jeździłem już tylko to tej samej stacji (bez żadnych znajomości), przysyłali sms-a , że nadszedł termin i zawsze podbijali. Stacji diagnostycznych jest wiele jak jedna nie chce kasy to zawsze znajdzie się inna która chętnie przytuli 100 za podbicie dowodu rej.

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Robsson » czw 25 sty, 2018

Tak dokladnie. Zmienić stację. Dyskusje są bezcelowe. Chyba że ktoś to naprawdę lubi.
Temat kolejny o tym samym.
Same dobre rady a na razie nikt nie udowodnił żadnemu pyskatemu diagniscie że "łaski nie robi i musi" :bezradny:
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
Robson102
Posty: 339
Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
Imię: Robert
Lokalizacja: Wołów

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Robson102 » czw 25 sty, 2018

timi1 pisze:W dwóch mniejszych usłyszałem że nie da się wjechać na rolki bo "za mały rozstaw" i nie zrobią proszę jechać do okręgowej
Szerokość kanału określają przepisy dotyczące stacji diagnostycznych. Jest tam wiele rygorystycznych wytycznych, które musi spełniać stacja, żeby mogła być dopuszczona do eksploatacji przez TDT. Między innymi szerokość kanału.
Nie ma znaczenia, czy jest to stacja podstawowa, czy okręgowa.
Po prostu diagnosta wykręcił się tym stwierdzeniem od wykonania BT.
Ciekawe jakby sprawdził tylne hamulce w quadzie, jakby się zmieścił na rolki?
Wielu diagnostów boi się dopuszczać quady do ruchu, ze względu na chore przepisy.
Robert

Awatar użytkownika
Robson102
Posty: 339
Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
Imię: Robert
Lokalizacja: Wołów

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Robson102 » czw 25 sty, 2018

Robsson pisze: Same dobre rady a na razie nikt nie udowodnił żadnemu pyskatemu diagniscie że "łaski nie robi i musi"
Niestety nie musi, ma prawo odmówić badania i nie jesteś w stanie takiemu nic zrobić.

Trzeba jeździć tam, gdzie nie robią problemów i chcą zarobić.
Robert

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: mesel » czw 25 sty, 2018

Wielu diagnostów nie ma podstawowej wiedzy. Nie kojarzą np. że dla L7e obowiązują warunki techniczne i badanie jak dla motocykla.... Jak się na takiego niedouczonego lub wystraszonego trafi to lepiej poszukać innej stacji. Nie uświadamiać nikogo na siłę, jak nie ma potrzeby bo jeszcze się uprze i narobi niepotrzebnych problemów. Stacje są teraz jak apteki...prawie na każdym rogu.

Mój dobry kumpel ma po sąsiedzku SKP i robiłem u niego wszystkie pojazdy. W zeszłym roku chciałem zrobić badanie małego quada (którego oni też badali po sprowadzeniu oczywiście z wynikiem dodatnim na L7e :) ) i powiedzieli, że quadów nie robią. Na moje pytanie: dlaczego usłyszałem, że jest taki bajzel w przepisach i większość jest niejednoznaczna, że nie podejmują ryzyka. Mają wystarczająco dużo innych klientów więc finansowo to ich nie boli.

Awatar użytkownika
Robson102
Posty: 339
Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
Imię: Robert
Lokalizacja: Wołów

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Robson102 » pt 26 sty, 2018

mesel pisze: powiedzieli, że quadów nie robią. Na moje pytanie: dlaczego usłyszałem, że jest taki bajzel w przepisach i większość jest niejednoznaczna, że nie podejmują ryzyka.
No właśnie. O tym napisałem wcześniej.
Robert

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: oolsztyniak » pn 29 sty, 2018

mesel pisze:że nie podejmują ryzyka.
ale do diabła jakiego ryzyka, że co? Wykonał przegląd zgodnie z wytycznymi jak dla motocykla czyli światła, klakson, dziękuję do widzenia.
Czym tu diagnosta ryzykuje bo nie rozumiem?
Uprawnieniami? Mogą je ewentualnie cofnąć na podstawie czego?
Widział ktoś motor na rolkach albo szarpakach?
Są w jednej kategorii z L7e a tylko tuman niedouczony robi problemy.
Od zawsze jeżdżę na Okręgową, od zawsze mówi mi to samo, że niemożliwe, że ma 14,5 kW i od zawsze podbija.
Nie przeszkadzają mu ledy na bagażniku, nie przeszkadzają opony czy poszerzenia.
U mnie nikomu nic nie przeszkadza , ba nawet nieraz jak się machnie to skasuje 50 a nie 100.

Gdyby mi odmówiono to bym poprosił o wskazanie podstawy prawnej do odmówienia wykonania badania na piśmie i z nim udał się do WK.

I również w rubryce K mam ----- , jako drugi właściciel każdy z Was będzie tak miał. WK nie przepisuje numeru homologacji bo nie ma takiego obowiązku.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Przysek
Posty: 37
Rejestracja: wt 04 paź, 2016
Quad:: Yamaha Grizzly 660
Imię: Marcin
Lokalizacja: Otwock Wielki

Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa

Post autor: Przysek » pn 29 sty, 2018

oolsztyniak pisze:I również w rubryce K mam ----- , jako drugi właściciel każdy z Was będzie tak miał. WK nie przepisuje numeru homologacji bo nie ma takiego obowiązku.
Dobrze wiedzieć. Zawsze to dodatkowy argument żeby bronić swoich racji przy przeglądzie. Też mam kreski w tym polu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jakiego quada wybrać...”