Honda Rincon - Opinie użytkowników

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Honda
Awatar użytkownika
Visitor1230
Posty: 63
Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
Quad:: Linhai 500 4x4

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: Visitor1230 » czw 12 paź, 2017

Ciekawe. A co wlales?

borysek1981
Posty: 19
Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
Quad:: Rincon 650
Imię: Borys

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: borysek1981 » czw 12 paź, 2017

Wlali mi castrol 10 w 40 czerwony..... ? i dodatkowo czyścili gaźnik, czy to też nie ma jakiegoś wpływu? podobno ustawiali na 2,5 obrotu? kurde jak w maluchu....
Tak się ustawia gażnik w Hondzie na wyczucie? twierdzą że tak mówi instrukcja , ale ja jej nie mam :(
Chcę zaznaczyć że quad został oddany na serwis rutynowej kontroli i wymianie płynów czyli olei... dodatkowo poprosiłem o wyczyszczenie gaźnika. Dziwnym trafem po wyprawie zaczął zle pracować, proszę nie sugerować się odrazu że to błąd "serwisu" zbieg okoliczności.... nie wiem. Proszę o poważne porady co z tym fantem zrobić? Quad od momentu zakupu bardzo przypadł mi do gustu, nie chciałbym komentarzy-sprzedaj.... ja tak nie umiem i nie chcę. Po prostu chcę dojść co jest przyczyną , naprawić i cieszyć się dalej sprzętem .

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: Ikar » czw 12 paź, 2017

Wymień olej na motul 5100 10W40 castrol to śmieć w przypadku Hondy.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Visitor1230
Posty: 63
Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
Quad:: Linhai 500 4x4

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: Visitor1230 » czw 12 paź, 2017

Zlej ten badziew do kanalu. Castrole sa czesto podrabiane to raz. Wyplukaj silnik ropa. Dwie minuty pracy na biegu jalowym. Nic mu sie nie stanie. I zalej odpowiedni olej do silnika hondy. Tylko nie jakis nastepny badziew z allegro za 50 zeta. I jak dalej bedzie na niebiesko walil to albo partia tlok - pierscienie-cylinder albo zawory. Z tego co mi sie na forum obilo o uszy Honda nie musi miec oleju 4T.b Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.

borysek1981
Posty: 19
Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
Quad:: Rincon 650
Imię: Borys

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: borysek1981 » pt 13 paź, 2017

Kiedy o tym im mówiłem szli w zaparte że to najlepszy olej dla hondy.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: Ikar » pt 13 paź, 2017

Cała polska jeździ na motylu 5100 10w40 ester nie występowałby poza szeger zwłaszcza ze opinie o Castrola są dosyć słabe
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
jarecki13
Posty: 627
Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
Quad:: TraktoReX 680 :)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: jarecki13 » pt 13 paź, 2017

Dokładnie podstawa to jeszcze dodatek w oleju MA 2 , i w hondzie sprawdza olej się na ciepłym silniku 5 minutek ma chodzić(bez dodawania gazu) gasimy i sprawdzamy po 2 minutkach , sprawdź czy aby olej nie śmierdzi ci paliwem bo może coś poknocili w gaźniku i ci się przelewa paliwko

borysek1981
Posty: 19
Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
Quad:: Rincon 650
Imię: Borys

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: borysek1981 » wt 17 paź, 2017

Co do oleju zostane do końca jego eksploatacji... potem przejde na motul 300. Silnik zaczął pięknie pracować. Według serwisu problelem dymienia jest było uszczelniacz zaworowy. Twierdzą ze po długim postoju.... potrafi się "odszczelnić" hmmmm ciekawe moim zdaniem nakręcili coś w gażniku i okazało się że linka od ssania się przycinała... Póki co silinik odpala po postoju całodobowym na ssaniu lekko dogrzewam gazem dosłownie muskam by ciągle nie odciągac linki ssania, i po chwili wchodzi na piękne obroty. Najwazniejsze nie kopci.
Co ciekawe dzisiaj latając i wyżywając się przeciwnościom losu :) quadem po polach i bagnach na całe szczęscie że niedaleko od szosy doznałem innej awarii, a mianowicie jedno zkół zrobiło sobie "zeza" drążek kierowniczy wyskoczył mi orbity :) całe szczście że to było w terenie i nie za szybko... Ale powiedzcie mi jakimi problemami może zaskoczyć mnie jeszcze honda? chłopaki stwierdzili że prawdopodobnie starość podzespołów i zastanie... ale zaczynam się obawiać.................

borysek1981
Posty: 19
Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
Quad:: Rincon 650
Imię: Borys

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: borysek1981 » śr 18 paź, 2017

Rozmawiałem z innym warsztatem na temat przykopcenia silnika po bardzo długim postoju.
Poiwedział mi jedno nie daj się nabierać na remont silnika, ten typ tak ma że zostają resztki paliwa starego w gażniku itd itp. i może sobie puścić dymka. Czyli jezeli podczas codziennej eksploatacji nie ma takiego miejsca by silnik kopocił nie mam się czym martwić. I faktycznie silniczek chodzi równo i nie dymi ... poza tym powiedział jedno honda to jedna z nielicznych marek quadów które są "idiotoodporne" :) i powiedział że to bardzo dobre traktory. Jak nic nie stuka nie puka w silniku i nie kopci w normalnej pracy -nie ruszać silnika. Kurde ciesze się że trafiłą mi sie na pierwszego quada właśnie hania :)
Mam pytanie jak dbacie o swoje rincony , czyli przeglądy podzespołów , wymiany filtrów płynów oleii? Co najczęściej w hanii się zużywa i na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
jarecki13
Posty: 627
Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
Quad:: TraktoReX 680 :)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c

Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników

Post autor: jarecki13 » śr 18 paź, 2017

Olej obowiązkowo co 1000 km lub 50 mth ,czyszczenie i smarowanie zawieszenia- ja to robię dwa razy w roku przed zimą i po zimie ewentualnie jak mam chęci i czas to zaglądam tam częściej lub jak już muszę wymienić łożysko koła to przy okazji też czyszczę :) filtr powietrza w ciepłe dni i jazda w dużym kurzu z ekipą co wyjazd w zimie gdzie nic się nie kurzy tylko doglądam i sprawdzam jego stan ewentualnie jak trzeba czyszczę , płyn chłodniczy co 2-3 lata , paliwoko dobrej jakości 95 pb lub 98 (ja przeważnie leję 95 bo nie widzę różnicy ) , końcówka wydech (sitko ) jak mi się chce ale z reguły dwa razy w roku tam zaglądam , klocki mam jeszcze oryginały więc się nie wypowiem , co do sprawdzania zawieszenie to robię to praktycznie co kilka wyjazdów lub jak wiem ,że w coś przywaliłem kołem - sprawdzamy luzy na kołach i drążkach ( na drążkach będziesz miał zawsze minimalne i tym się nie przejmuj ten typ tak ma ) , co do twojego egzemplarza jeśli dopadła go starość to proponuje rozebrać zawieszenie przeczyścić przesmarować złożyć to samo tyczy się łożysk kół , co do drążka dziwna sprawa bo tam są śruby z zawleczkami , ogólnie honda to mało awaryjny sprzęt i najwięcej problemu sprawiają luzy w zawieszeniu spowodowane brakiem obsługi , reszta jest naprawdę dobrze wykonana. Jeśli lubisz latać w głębszej wodzie to proponuje uszczelnić air boxa (wszystkie miejsca gdzie wchodzą jakieś inne elementy quada czujnik,rura dolotu,czy odma od silnika jak i pokrywka od niego ) wersja gaźnikowa też ma odpowietrzenie jego więc też jest dobrze pociągnąć go wyżej quada , dobrze jest też założyć na pompę wody rureczkę i też ją podciągnąć pod kierownicę bo pompa lubi zasysać błoto jak się wytworzy podciśnienie i niszczy się wtedy uszczelniacz co powoduje wycieki płynu z chłodnicy. Co do olei w dyfrach to 80w90 lub 80w do przekładni hipoidalnych bez żadnych dodatków do mokrych sprzęgieł (jest to prosta konstrukcja), więcej nie pamiętam jak coś to pisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”